ورود و ثبت نام

بازار بورس هم ضرر دارد و هم سود. شما نمی توانید فقط سود آن را قبول کنید و چشمان خود را روی ضرر بورس ببندید. ضرر در بازار بورس اما دو بخش دارد. یک بخش از آن متعلق به طبیعت و ذات خود بورس برمی گردد. بخش دیگر اما به شخصیت و استراتژی فرد معامله گر بازمی گردد که اهمیت زیادی هم دارد.

گاهی اوقات مشاهده می شود که افراد ضرر خود در بازار بورس را به دلیل نوسانات بورس می دانند اما همه ضرر را نمی توان به گردن نوسانات و ریسک بازار بورس انداخت. عامل مهم دیگری که باعث ضرر خیلی از اشخاص می شود این است که آنها درست معامله نمی کنند.

خیلی ساده از خودتان بپرسید که چرا در مقابل افرادی که ضرر کرده اند همیشه افرادی هم هستند که سود بسیار خوبی را از بازار بورس نصیب خود کرده اند تا برایتان مشخص شود ریشه مشکل در کجا قرار دارد.

افراد متضرر در بورس

امروز می خواهیم در این مقاله برای شما افرادی را معرفی کنیم که مطمئنا در بازار بورس ضرر خواهند کرد. 4 دسته از افراد هستند که همیشه در بازار بورس ضرر خواهند کرد:

1.افراد عجول در فروش:

افرادی هستند که به محض این که می بینند بازار بورس دچار ریزش شده است، شروع به فروش سهام خود می کنند. این دسته افراد همواره در بورس متحمل ضرر می شوند چون هنوز بورس را به خوبی درک نکرده اند و نمی دانند بازار بورس نیازمند صبر است.

برای مثال با شیوع کرونا در آمریکا، مردم چندصد میلیارد دلار ضرر کردند. دلیل این موضوع این بود که با ریزش بازار بورس در آمریکا، آنها به سرعت شروع به فروش دارایی ها و سهام خود کردند. حالا که بازار بورس آمریکا تاحدودی به روال عادی خود برگشته است، افرادی سود کرده اند که در ایام ریزش دست به خرید زدند و یا این که سهام خود را نگه داشتند.

اشخاصی که در شرایط سخت کنار سهام خود مانده بودند توانستند سود خوبی را نصیب خود کنند و  در واقع مزد صبر خود بگیرند. اشخاصی که هم که به سرعت دست به فروش سهام خود زدند دچار ضرر شدند.

اشخاصی که می خواهند در بازار بورس به سود خوبی برسند باید بدانند که بورس، فراز و نشیب های زیادی دارد و آنها نباید رفتار هیجانی از خود نشان دهند.

افرادی که در بورس ضرر می کنند

2.افرادی که بیش از حد معامله می کنند:

معامله کردن بیش از حد یکی از عادت های رایج افراد شکست خورده است. افرادی هستند که در بازار بورس مدام از این شاخه به آن شاخه می پرند. مدام سهم خود را می فروشند و سهم دیگری را می خرند چون احساس می کنند که با این روش سود بیشتری می برند.

آنها نمی توانند خود را کنترل کنند و فکر می کنند که با این کار از بقیه جلو خواهند افتاد در حالی که قضیه کاملا برعکس است. هیچ جای تعجبی وجود ندارد که چنین افرادی در بازار بورس ضرر کنند.

وارن بافت(یکی از بزرگترین سرمایه داران بازارهای مالی) می گوید که “پول در بازار بورس از جیب افراد عجول به جیب افراد صبور منتقل می شود”. صبور بودن و نگهداری از سهام باارزش خود می تواند اشخاص را به سودهای بسیار خوبی در بورس برساند. حتما این نکته را به خاطر داشته باشید.

3.خرید در زمان سقوط بازار:

اشخاصی در بازار بورس هستند که چرخه ها و شرایط اقتصادی را به خوبی درک نمی کنند و به همین دلیل در زمان سقوط بازارها هم دست به خرید می زنند. به این نکته توجه داشته باشید که سقوط با ریزش تفاوت بسیاری دارد و برای تشخیص درست آنها حتما باید درک و  تحلیل خود از مسائل اقتصادی را بالا ببرید.

برای مثال، جان پالسون در سال 2013 بیش از 300 میلیون دلار بر اثر سرمایه گذاری اشتباه روی طلا ضرر کرد. چون زمانی که طلا در حال سقوط قیمت بود او فکر می کرد که این وضعیت موقتی است و طلا دوباره به روند صعودی بازمی گردد. به همین خاطر به صورت مداوم طلا می خرید. طلا اما دوباره صعود نکرد و جان پالسون مبلغ هنگفتی را ضرر کرد.

خرید در زمان مناسب به درک چرخه های اقتصادی برمی گردد و یک سرمایه گذار خوب و هوشمند به درستی می داند که در چه زمانی باید بخرد و در چه زمانی باید بفروشد.

افرادی که در بورس ضرر می کنند

4.افرادی که دارای استراتژی معاملاتی نیستند:

خیلی از افرادی که در حال حاضر در بازار بورس فعالیت می کنند متاسفانه دارای استراتژی معاملاتی نیستند. استراتژی داشتن یعنی این که شما یک برنامه عملی برای معاملات خود داشته باشید.

واقعا درک چنین افرادی مشکل است چون عجیب است که یک فرد برای سرمایه خود که حاصل سالها تلاش اوست، هیچ استراتژی و برنامه ای نداشته باشد. این افراد بدون دلیل، سهامی را می خرند و بدون هیچ دلیل قابل قبولی هم سهامشان را می فروشند. اگر از آنها بپرسید که چرا این سهم را خریده اید مطمئن باشید که جواب درستی برای دادن نخواهد داشت.

سرمایه گذاری در بازار بورس یک نوع تجارت است. شما باید برای موفقیت در این تجارت دارای استراتژی و برنامه  دقیق باشید. مطمئن باشید که معامله گران موفق دارای استراتژی معاملاتی هستند.

اگر دنبال این هستید که در این بازار پرنوسان به سود خوبی برسید می توانید از مشاوره ما بهره مند شوید. به ما اعتماد کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp