ورود و ثبت نام
پیش بینی بورس در شهریور 99

 

در این مقاله می خواهیم در رابطه با پیش بینی بورس در شهریور 99 صحبت کنیم. بورس این روزها خواب و خوراک خیلی ها را گرفته است و باعث استرس و هیجان آنها شده است. افراد با هزاران امید، سرمایه خود را در این بازار قرار داده اند تا بتوانند پس از مدتی به سود مناسبی برسند و از این سود برای ساختن یک زندگی بهتر استفاده کنند.

در همین امسال میلیون ها نفر کد بورسی خود را دریافت کرده اند و مشغول خرید و فروش سهام در بازار بورس شده اند و به همین دلیل هزاران میلیارد سرمایه وارد بازار بورس شده است که می تواند حسابی به رونق بازار بورس کمک کند.

بازار بورس، بازاری است که نوسانات زیادی دارد و این اولین نکته ای است که هر کسی که وارد آن می شود باید آن را بپذیرد. این طور نیست که شما همواره در این بازار سود کنید و پول به جیب بزنید و مطمئنا بعضی اوقات هم ضرر خواهید کرد. پس اولین قدم برای سرمایه گذاری در بازار بورس این است که بدانید بورس دارای ریسک است.

برای همین است که آموزش در بازار بورس از اهمیت زیادی برخودار است. افراد با آموزش دیدن می توانند به خوبی ریسک بازار بورس را مدیریت کرده و در این بازار پرنوسان به سود مناسبی برسند. سهمیران یکی از بهترین ها در زمینه آموزش بورس است که می تواند با آموزش های خود شما را به طور کامل با بازار سرمایه بورس آشنا کند.

تحلیل در بازار بورس

در بازار بورس، تحلیل کردن حرف اول را می زند. هر چقدر که یک شخص بتواند تحلیل قوی تری انجام دهد مطمئنا پیش بینی بهتری هم از بازار بورس خواهد داشت. پیش بینی کردن بازار بورس یکی از چیزهایی است که در این بازار شایع است و تحلیلگران زیادی همواره سعی می کنند که حدس بزنند بازار بورس در آینده به کدام سمت خواهد رفت تا با دقت بیشتری به معاملات بورس بپردازند.

پیش بینی کردن کار حساسی است و برای این کار فرد باید دارای تجربه بالا و آگاهی زیادی از بازار سرمایه باشد و بتواند بفهمد که چه اتفاقاتی در بورس در حال رخ دادن است. کارشناسان زیادی وجود دارند که همواره در حال پیش بینی کردن مسائل هستند و به همین دلیل پیش بینی های زیادی از بازار بورس وجود دارد که ممکن است تفاوت زیادی با هم داشته باشند. هر کدام از این کارشناس ها و تحلیل گران برای پیش بینی های خود دلیل هایی را ذکر می کنند اما این که کدام یک از این پیش بینی ها درست تر از بقیه باشد، به میزان قوی بودن تحلیل ها بستگی دارد.

آیا پیش بینی بورس حقیقی است؟

همانطور که گفته شد در بازار بورس، پیش بینی کردن چیزی عادی و رایج است. اما آیا واقعا می توان بازار بورس را پیش بینی کرد و پیش بینی بورس حقیقت دارد؟

در جواب این سوال باید گفت که پیش بینی بازار بورس حقیقی است و واقعا می توان حرکات این بازار را پیش بینی کرد. برای این که بدانید چرا پیش بینی بازار بورس واقعی است کافی است به دلایل زیر نگاه کنید:

1.بازار بورس بر طبق اصول اقتصادی حرکت می کند

بازار بورس بر طبق همان اصولی حرکت می کند که در دیگر بازارها وجود دارد. حرکات و نوسانات قیمت در بازار بورس کاملا دارای دلیل و منطق هستند و هیچ وقت در این بازار بدون دلیل چیزی بالا و پایین نمی شود. اصول اقتصادی حاکم بر بازار بورس کاملا مشخص هستند و بنابراین یک فرد تحلیل گر می تواند به خوبی همه آنها را بررسی کند و بر طبق آنها نظر دهد. بازار بورس، بازاری نیست که اتفاقات غیر منطقی در آن رخ دهد(حتی اتفاقات به ظاهر غیر منطقی هم دارای دلایلی هستند که از چشم افراد باتجربه پنهان نمی مانند).

2.گذشته بازار

در گذشته بارها شده است که خیلی ها در مورد بورس پیش بینی انجام داده اند و گفته اند که برای بازار بورس چنین اتفاقاتی خواهد افتاد و واقعا هم همین اتفاق رخ داده است. همین موضوع نشان دهنده آن است که پیش بینی بورس شدنی و حقیقی است و اگر فردی همه عوامل دخیل بر بازار بورس را شناسایی کند می تواند به خوبی آن را پیش بینی هم بکند. گذشته بازارهای سرمایه به خوبی نشان دهنده آنست که خیلی از مسیرهای قیمتی دوباره تکرار می شوند و خیلی از تحلیل ها روی آنها جواب می دهند. بنابراین کسی که بازار بورس را به خوبی بشناسد و در آن تجربه خوبی داشته باشد به راحتی می تواند بازار بورس را پیش بینی کند و بگوید که بورس چه مسیری را خواهد پیمود.

بر طبق دو دلیل بالا می توان گفت که پیش بینی کردن در بازار بورس، یک موضوع کاملا واقعی است و به همین دلیل است که خیلی از افراد دست به پیش بینی بورس می زنند. آنها از طریق رصد کردن خرید و فروش های بازار و اخبار اقتصادی و بررسی شرکت ها به خوبی می توانند پیش بینی کنند که چه اتفاقاتی در بورس در حال رخ دادن است.

پیش بینی واقعی بورس به چه معناست؟

در بازار بورس دو نوع تحلیل وجود دارد که پیش بینی ها بر اساس آنها انجام می شود: تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی (فاندامنتال). از طریق این دو نوع تحلیل افراد سعی می کنند تا بفهمند بازار بورس قرار است به چه سمتی حرکت کند.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، همان گونه که از نامش پیداست به بررسی عوامل بنیادی و ریشه ای تاثیرگذار بر روی یک سهم می پردازد. این تحلیل به شما نشان می دهد که ارزش واقعی یک سهم چقدر است. اگر شما بتوانید تشخیص بدهید که ارزش واقعی یک سهم چقدر است و در طی یک سال و دو سال آینده، ارزش این سهم چگونه تغییر خواهد کرد مسلما بهترین تصمیم را درباره آن خواهید گرفت.

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش بینی نوسانات قیمت یک سهم از طریق قیمت و تغییرات، حجم معاملات و دیگر موارد است. تحلیل تکنیکال در تمام بازارهایی که بر اساس عرضه و تقاضا فعالیت می کنند کاربرد دارد و می تواند مفید باشد. تحلیل گران تکنیکال بر خلاف تحلیل گران بنیادی، دنبال بررسی عوامل بنیادی بر روی یک سهم و اندازه گیری ارزش ذاتی یک سهم یا اوراق دیگر نیستند و تنها چیزی که دنبال آن هستند پیش بینی قیمت و تحلیل نمودار می باشد.

تحلیل تکنیکال دارای سه اصل است که به بررسی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت:

1)مهم ترین چیز، نمودار قیمت است 

در تحلیل تکنیکال، مهم ترین چیز نمودار و نحوه حرکت قیمت یک سهم است. در این تحلیل، عوامل بنیادی یا فاندامنتال و تاثیر آنان روی قیمت سهم در نظر گرفته نمی شوند، چون تحلیلگران تکنیکال معتقدند که بازار بورس هوشمند عمل می کند و قیمت فعلی یک سهم بر اثر مجموع عوامل بنیادی پدید آمده است. تحلیل گران تکنیکال می گویند که قیمت یک سهم حاصل همه عوامل تاثیرگذار بازار است و فقط تحلیل نمودار قیمت و نوسانات آن برای پیش بینی رفتار آن کفایت می کند.

2)قیمت ها روندها و الگوهای مشخصی را طی می کنند

در تحلیل تکنیکال گفته می شود که قیمت ها از الگوهای خاصی پیروی می کنند و به همین دلیل می توان رفتار آینده آنان را به خوبی پیش بینی کرد. الگوهای زیادی در تحلیل تکنیکال مشخص شده اند که می تواند با خیلی از الگوهای فعلی بازار تطابق داشته باشد و وقتی دو الگو شبیه هم باشند به احتمال زیاد دوباره همان مسیر طی خواهد شد.

برای مثال اگر یک نمودار قیمت یک سهم در حال طی کردن الگوی پرچم می باشد، بنابراین پیش بینی قیمت سهم کار راحتی خواهد بود مگر آن که تحلیل های تکنیکال الگوها و روندهای جدیدی را پیدا کنند.

3)تاریخ همیشه تکرار می شود

جمله مشهوری که در میان تحلیل گران تکنیکال وجود دارد، این است که تاریخ همیشه تکرار می شود. بازارهای مالی همیشه تمایل دارند تا همان الگوهای قبلی قیمت را تکرار کنند و بنابراین می توان روی تحلیل تکنیکال، حساب باز کرد. بسیاری از الگوهای تکنیکال فعلی مربوط به صد سال قبل هستند اما هم چنان در بازارهای امروز هم تکرار می شوند.

به طور کلی می توان گفت که تحلیل تکنیکال به بررسی فنی نمودار قیمت ها و نوسانات می پردازد و توجهی به عوامل دیگر ندارد.

بر اساس دو تحلیل بالا افراد بازار بورس و نحوه حرکت سهام را پیش بینی می کنند. دو چیز است که به یک تحلیلگر امکان می دهد پیش بینی خوبی را انجام دهد. یکی از آنها تخصص و آگاهی است. افرادی که می خواهند تا بازار بورس را به خوبی پیش بینی کنند باید آن را با تمام دقت رصد و ارزیابی کنند. آنها باید بدانند که چه پولهایی در حال خارج شدن و چه پولهایی در حال خارج شدن است.

آنها باید شرکت های بزرگ که بیشترین حجم معاملات را نصیب خود می کنند به خوبی زیر نظر داشته باشند. آنها باید بتوانند به خوبی حرکت شاخص کل بورس را ارزیابی کنند و همه نکات مهم را در ذهن خود بررسی کنند و در نهایت پیش بینی خود را انجام دهند.

تجربه

عامل دیگر که به یک تحلیلگر اجازه می دهد پیش بینی مناسبی را انجام دهد تجربه است. تجربه گاهی اوقات حتی از تخصص هم مهم تر است و می تواند در بزنگاه ها به خوبی به کمک افراد بیاید. یک تحلیلگر اگر دارای تجربه خوبی در بازار بورس باشد به خوبی می داند که چه اتفاقاتی در بازار باعث ریزش و یا رشد آن خواهد شد و می داند در چه زمانهایی چه عواملی را بررسی کند. افرادی که تجربه ای عالی در بورس دارند به خوبی می توانند بازار بورس را پیش بینی کنند و مسیر آینده آن را بفهمند.

پیش بینی واقعی بورس یعنی این که شما بورس را بر طبق واقعیات موجود پیش بینی کنید و پیش بینی تان منطبق بر داده های درست و حقیقی باشد.

پیش بینی بورس شهریور 99

حالا به سراغ پیش بینی بورس در شهریور 99  برویم. همان طور که خودتان مشاهده کردید بازار بورس توانست در ماه مرداد مقاومت 2 میلیون واحدی را بشکند و برای اولین بار به این شاخص دست یابد. اما پس از آن بورس دچار ریزشی شد که خیلی ها انتظارش را نداشتند. ناگهان برای چند هفته بازار بورس قرمز شد و شاخص بورس به 1 میلیون و 600 هزار واحد رسید. این موضوع خیلی از سهامداران را نگران کرد باعث شد تا آنها رفتارهای هیجانی از خود نشان دهند.

خیلی از افراد با دیدن پایین آمدن شاخص بورس به صف های فروش پیوستند و سهام خود را با ضرر فروختند. همین وضعیت حال بورس را بدتر کرد و باعث شد بورس روزهای متوالی قرمز باشد. خیلی ها انتظار نداشتند تا پس از آن رشد مناسب شاخص به یکباره چنین اتفاقی برای این بازار سرمایه بیفتد. هر چند که خیلی ها انتظار اصلاح را پس از عبور از مقاومت 2 میلیون واحدی داشتند اما کمتر کسی بود که انتظار چنین ریزشی را داشته باشد.

خیلی از سرمایه داران خرد پس از این اتفاقات بورس شروع به خارج کردن سرمایه خود از بورس کردند چون نمی خواستند بیش از این ضرر کنند. در این که چرا بازار بورس دارای چنین ریزشی شد می توان به چند دلیل زیر اشاره کرد:

1.موضوع دارادوم

همان گونه که خودتان می دانید مدت ها بود که عرضه صندوق دارادوم صحبت می شد اما به یکباره عنوان شد که این صندوق عرضه نخواهد شد و اختلاف میان وزارت نفت و اقتصاد موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای دارادوم شد. همین موضوع شوکی را به بازار بورس وارد کرد و باعث شد که قیمت های سهام پتروشیمی سقوط کند و همین به کل بازار بورس ضربه زد. سهام پتروشیمی جزء پیشرویان بازار بورس بودند و با منفی شدن آنها بازار هم قرمز شد.

2.عملکرد بد دولت

همه می دانند که اصلاح جزئی از بازار است اما پایین آمدن سریع شاخص نشانه بی برنامگی و عملکرد بد است. متاسفانه دولت با عملکرد نامناسب خود در حمایت از بازار بورس موجب بدتر شدن بازار بورس شد و آشفتگی بازار را بیشتر کرد.

3.سهام عدالت

در این وضعیت، فروش سهام عدالت نیز باعث ضرر به بازار بورس شد و امکان فروش آن باعث شد تا صف های فروش سنگین تر شود و در نتیجه شاخص کل مسیری نزولی را داشته باشد.

4.رفتار حقوقی ها

درست است که حقیقی ها رفتاری بسیار هیجانی را در این شرایط بازار داشتند اما حقوقی ها هم از این وضعیت بیشترین سود را بردند و توانستند سهام را با قیمت هایی بسیار پایین تر از چنگال خریداران حقیقی بیرون آورند. عرضه سنگین حقوقی ها در برخی موارد بازار را به سمت قرمز شدن برد.

به طور کلی می توان گفت که پس از گذشتن از مرز 2 میلیون واحدی شاخص، عوامل مختلفی باعث شد که بازار بورس دچار ریزش شود و سرمایه مردم از بین برود. اما پس از مدتی که بازار دچار این وضعیت شد و نگرانی ها درباره بورس افزایش یافت، حمایت های هوشمندی از این بازار صورت گرفت و باعث شد تا شاخص کل دوباره مسیر صعودی به خود بگیرد و دوباره بازار سبز شود.

حقوقی ها و دولت نشان دادند که در حمایت از این بازار جدی هستند. یادتان باشد که دولت فعلا به بازار سرمایه نیازی شدید دارد و باید از آن حمایت کند. از آن سو خود بازار هم مطمئنا از خودش حمایت خواهد کرد و راه خودش را خواهد رفت. خیلی اوقات بوده است که بازار بدون حمایت دولت توانسته از خودش حمایت کند و رشد کند.

اما در ماه شهریور چه اتفاقاتی برای بازار بورس خواهد افتاد؟ شاید باید دیگر با آن وضعیت صعودی مداوم و سبز بودن همیشگی بازار خداحافظی کنید. همان طور که خودتان مشاهده می کنید بازار روندی صعودی دارد اما روند آن کند است. حالا دیگر قرمز بودن بازار چیزی عادی است و شما باید به این وضعیت عادت کنید.

نوسانگیری

اگر اهل نوسانگیری هستید و قلق های این کار را به خوبی بلدید می توانید از این وضعیت بازار نوسانگیری کنید و اگر اهل نوسانگیری نیستید صرفا به تماشای بازار بنشینید. بازار در ماه شهریور وضعیتی رو به جلو خواهد داشت و حتی احتمال رسیدن شاخص به نزدیکی 2 میلیون واحد نیز وجود دارد اما نباید انتظار رشدی مداوم را از بورس داشته باشید.

حالا دیگر قرمز بودن بازار نیز باید مانند سبز بودن آن برایتان طبیعی باشد. در چنین وضعیتی بهترین کار این است که صبر داشته باشید و سهام ارزشمند را در مواقع خرید شکار کنید و وارد آنها شوید. سعی کنید از صف های فروش هیجانی فاصله بگیرید و سرمایه گذاری های میان مدت و بلندمدت انجام دهید.

همیشه یادتان باشد که انسان های عجول در بازار بورس دچار ضرر می شوند و افراد صبور آنهایی هستند که در بازار بورس بیشترین سود را کسب می کنند. خیلی از سهم ها ممکن است حتی ماه ها نیز رشد چندانی نکنند اما ناگهان رشد بی نظیری را تجربه کنند. اگر مطمئنید که سهم ارزشمندی را خریداری کرده اید پس دیگر درباره آن نگرانی نداشته باشید چون دیر یا زود رشد آن شروع خواهد شد.

 

پیش بینی بورس در شهریور 99


نتیجه گیری

به طور کلی در مورد وضعیت بازار بورس باید بگوییم که سعی کنید که از این به بعد به نوسانات و منفی شدن های بورس عادت کنید. در ماه شهریور مطمئنا روند بورس صعودی خواهد بود اما رشد آن آهسته خواهد بود. از این به بعد قرمز شدن بازار چیزی عادی خواهد بود و اگر می خواهید در بازار بورس بمانید باید این موضوع را قبول کنید.

ریزش از ریسک های بورس است و این را باید همه افراد حاضر در بورس بدانند. نمی شود که شما فقط در روزهای خوب و سودزای بورس با آن همراه باشید اما در روزهای بد و ضررده بورس از آن جدا شوید. بورس در همه جای دنیا بالا و پایین دارد و دچار نوسان می شود.

بارها حتی در کشورهای پیشرفته و بزرگ دنیا هم پیش آمده است که بازار بورس دچار ریزشی سنگین شود و افراد دچار ضررهای زیادی شوند. آنهایی که وارد بازار بورس می شوند باید از همان ابتدا بدانند که بازار بورس ریسک بالایی دارد و ما همواره این را گفته ایم که باید به بازار بورس به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت بیندیشید.

برای این که بتوانید در شرایط مختلف بازار به خوبی واکنش نشان دهید باید مهارت خود را بالا ببرید. برای افزایش مهارت خود نیاز دارید آموزش ببیند. برای این که بتوانید بورس را به خوبی آموزش ببینید سعی کنید از موسسات معتبر کمک بگیرید که دوره های آموزشی خوبی برگزار می کنند. این موسسات به خاطر تجربه ای که دارند می توانند به خوبی افراد را آموزش دهند و آنها را با مفاهیم بورس آشنا کنند.

مجموعه سهمیران

یکی از این مجموعه های موفق در زمینه آموزش بورس، مجموعه با سابقه و درخشان سهمیران می باشد. سهمیران سالهاست که در زمینه آموزش مسائل بورس و تحلیل ان فعالیت می کند و تمام هدفش این است که افراد از بورس درک عمیقی داشته باشند چون با داشتن یک درک عمیق، کسب سود در بازار بورس کار بسیار راحتی خواهد بود.

ما در مجموعه سهمیران به شما آموزش می دهیم که بورس چه مفهومی دارد و این بازار بر چه اساسی تشکیل یافته است. تاریخچه بورس می تواند خیلی چیزها را به شما یاد دهد.

اساتید مجرب این مجموعه به خوبی و با زبانی شیوا برای شما مفاهیمی چون سرمایه گذاری، سهم، سود، دارایی و دیگر را توضیح می دهند و به شما یاد می دهند تا نگاه سطحی به بورس را رها کنید و نگاهی عمیق به آن داشته باشید چون نگاه ساده داشتن به مقوله بورس، نمی تواند شما را در آن موفق کند. شما باید بفهمید چه اتفاقاتی در بورس در حال افتادن است و معامله ها چگونه انجام می شود.

مجموعه سهمیران بعد از این که مفاهیم پایه ای بورس را به شما یاد داد به سراغ تکنیک ها و کارهای عملی می رود. مهم ترین مسئله در بورس هم همین مسائل فنی و عملی است.

 شما از طریق آموزش های بورس با انواع سهام آشنا خواهید شد، می توانید تابلوخوانی کنید و پس از مدتی به راحتی قادر به تحلیل سهام و نوسانات قیمت خواهید بود. اصول تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به خوبی به شما آموزش داده خواهد و شما قادر خواهید بود تا روند یک سهم را پیش بینی کنید. قلق ها و نکات مهم بورس که حاصل سالها تجربه است، در قالب حرف های اساتید، ویدئوها و مطالب به شما ارائه خواهد شد. کافی است که آموزش خود را به ما بسپارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp