ورود و ثبت نام

پیش بینی بورس مرداد 99

 در این مطلب مخواهیم به پیش بینی بورس مرداد 99 بپردازیم. بازار بورس این روزها در ایران حسابی رونق گرفته است و عده زیادی از مردم، سرمایه خود را به بورس آورده اند و قصد دارند تا از این بازار رو به رشد، سود کسب کنند.

بازار بورس جایی است که تحلیل های زیادی در آن انجام می شود و هر کس بتواند تحلیل دقیق تری داشته باشد، سود بیشتری هم خواهد برد.

ما در طول چند ماه گذشته مشاهده کردیم که شاخص بورس مدام در حال رشد بوده است و حالا می خواهیم ببینیم که در ماه مرداد چه اتفاقی برای بورس خواهد افتاد. آیا این بازار در این ماه به رشد خود ادامه خواهد داد. با سهمیران همراه باشید تا جواب این سوال شما داده شود.

شاخص کل چیست؟

برای فهم این که بورس چه مسیری را طی می کند، ابتدا باید مفهوم شاخص کل بورس را درک کنید. اگر شما از تمام سهم های موجود در بازار بورس،  یک عدد را در سبد بورسی خود داشته باشید آن گاه تغییرات سبد شما با تغییرات شاخص کل برابر خواهد بود.

شاخص بورس در واقع بیانگر سطح عمومی قیمت و سود سهام شرکت ها در بورس می باشد. برای مثال اگر شاخص بورس در یک سال از یک میلیون به 1.5 میلیون برسد این یعنی میانگین بازدهی بورس در این یکسال 50 درصد بوده است و بورس در این یک سال 50 درصد رشد داشته اشت.

هر چقدر که شرکت ها بزرگ تر و حجم معاملات آنها بیشتر باشد، تاثیر آنها هم بر شاخص کل بیشتر است. به سهامی که تاثیرات زیادی بر روی شاخص کل بورس می گذارند سهام شاخص ساز می گویند. برای مثال در ایران سهام شرکت های پالایشی و خودرو و بانک بیشترین تاثیرات را روی شاخص کل بورس می گذارند چون هم حجم معاملات آنها بسیار زیاد است و هم حمایت دولت را دارا می باشند. شرکت های کوچک مانند شرکت های تولید قند و شکر یا شرکت های آی تی در ایران تاثیر اندکی روی شاخص کل دارند.

حالا که با مفهوم شاخص کل بورس آشنا شدید بیایید به سراغ پیش بینی بازار بورس در ماه مرداد و تغییرات شاخص کل آن برویم. ما با بیان دلایل به شما خواهیم گفت که در روزهای آینده چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد و آیا شاخص کل هم چنان افزایش می یابد با خیر. سهمیران سالهاست که در زمینه بورس فعالیت می کند و به خوبی این بازار را می شناسد.در چهت پیش بینی بورس مرداد 99 ما سعی می کنیم با دلایل و تحلیل های خود شما را با روند پیش روی بورس آشنا کنیم.

رشد بورس

تا امروز، 11 روز از مرداد گذشته است و همه شما روند بورس را مشاهده کرده اید. بورس در این روزها چندان رشدی نداشته است و شاخص کل آن فقط کمی افزایش یافته است. اما آیا این به معنای عدم رشد بورس در روزهای آینده است؟ پیش بینی بورس مرداد 99 چگونه است؟ در جواب این سوال باید گفت که سرعت بورس ایران ممکن است کم شود اما متوقف نخواهد شد. بورس ایران محکوم به رشد است و ما در زیر دلایل آن را برای شما خواهیم گفت.

1.حمایت دولت

یکی از مهم ترین دلایلی که برای رشد بورس وجود دارد، حمایت دولت از این بازار مالی می باشد. دولت به دلایل زیادی از بورس حمایت می کند که از مهم ترین آنها می توان هدایت نقدینگی به سمت تولید و تامین کسری بودجه خود می باشد.

همان طور که همه شما می دانید درآمد دولت فعلی جمهوری اسلامی بر اثر تحریم های آمریکا و هم چنین شرایط کرونایی موجود بسیار کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل با کسری بودجه شدیدی مواجه شده است. دولت مجبور است برای جبران این کسری بودجه راه های دیگری را در پیش بگیرد که یکی از این آنها بورس می باشد. تا کنون هزاران میلیارد پول توسط افراد حقیقی و حقوقی وارد بورس شده است که دولت می تواند از این سرمایه عظیم استفاده کند.

دلیل دیگر حمایت دولت از بورس، هدایت نقدینگی به سمت بخش های تولیدی و صنعتی می باشد که می تواند بسیار کمک کننده باشد. حتی خبرهایی از راه اندازی بورس مسکن در راه است. هم چنین مجلس نیز به خوبی از بورس حمایت کرده است و آن را بازاری مناسب برای سرمایه گذاری می داند. همه این علامت ها نشان از اینست که رشد بورس در حال حاضر کم نخواهد شد و تا زمانی که دولت به صورت خاص از آن حمایت می کند به رشد خود ادامه خواهد داد.

2.تمایل مردم به حضور در بورس

همانطور که خودتان می دانید تا به حال میلیون ها کد بورسی برای مردم صادر شده است و عده زیادی از مردم سرمایه خود را وارد بورس می کنند. همین موضوع و جذب سرمایه مسلما به بزرگتر شدن و رشد بورس خواهد انجامید.

جذب شدن سرمایه های مردم به سمت بورس، فرصتی عالی را برای رشد سریع بورس ایران فراهم کرده است که باید قدر آن را دانست و از آن به خوبی استفاده کرد.

3.تمایل شرکت ها به عرضه سهام خود در بورس

در بورس، شرکت های زیادی سهام خود را ارائه می کنند و سهام آنها مورد معامله افراد قرار می گیرد. شواهد حاکی است که شرکت های جدید همچنان در حال ارائه سهام خود به بورس هستند که این موضوع مسلما باعث رشد بورس خواهد شد.

پیش بینی بورس در ماه مرداد

تا اینجا با دلایلی که در بالا عنوان شد، دانستید که بورس ایران محکوم به رشد است و این حرکت رو به جلو ادامه خواهد داشت. حالا می خواهیم به بررسی روند بازار بورس در ماه مرداد 99 می پردازیم.

در راستای پیش بینی بورس مرداد 99 در ابتدای این ماه همان گونه که خودتان هم می دانید، بازار بورس در حال اصلاح کردن است و شاخص کل مدام در حال پایین و بالا شدن بود. این اصلاح برای بازار بورس لازم بود چون باید قیمت ها تعدیل می شد. حالا می توان گفت که بازار بورس آماده رد شدن از شاخص 2 میلیونی می باشد.

با وجود این که در این روزها شاخص کل پایین آمد و به کف کانال 1 میلیون و 900 هزار نزدیک شد اما تزریق نقدینگی حقیقی و خرد قطع نشد و ما شاهد ورود 944 میلیارد پول تازه به جریان بورس بودیم.

دلیل این که شاخص کل در این روزهای مردادی پایین بود که دلیل آن افزایش عرضه و افت قیمت بود. یکی از مهم ترین دلایل تشدید عرضه ها در بازار به  دلیل افزایش عرضه ای که منتسب به سهامدارن عدالت است باز می گردد. در روزهای گذشته در این ماه فروش های دولتی در نمادهای دولتی ادامه داشت و بخش بزرگی از عرضه های حقوقی، ناشی از این معاملات بود.

با در نظر گرفتن همه شرایط موجود می توان گفت که اصلاحی که انتظارش را داشته این رخ داده است و عملا از این به بعد اصلاح چندانی در پیش نخواهد بود. می توان انتظار داشت که در دو دهه آخر مرداد، بازار بورس روند رشد خود را ادامه دهد و بتواند از 2 میلیون واحد عبور کند.

آمادگی روانی

یک مشکلی که وجود دارد اما وجود محدوده روانی 2 میلیون واحد است. در بازار بورس این اصطلاح وجود دارد که برای عبور از برخی قیمت ها و عددها نیاز به یک آمادگی روانی وجود دارد. قبلا در بورس، هنگامی که شاخص کل می خواست از عدد 1 میلیون واحد عبور کند نیز مرز روانی ایجاد شد اما بازار توانست از این مرحله عبور کند. بار دیگر این شرایط پیش آمده است و این بار شاخص کل می خواهد از عدد 2 میلیون واحد عبور کند. برای عبور از این مرز روانی نیاز به حمایت قوی تر، گزارشات و اخبار بهتر و معاملات پرحجم تر می باشد.

می توان گفت که شاخص کل بازار بورس ایران در حال تکمیل الگوی هارمونیک AB=BC می باشد. این الگو به دو دسته نزولی و صعودی تقسیم می شود. شما باید به این نکته توجه کنید که معمولا الگوی AB=CD در اصلاح ها اتفاق می افتد.شاخص کل بورس ایران چون در حال اصلاح خود پیش از یک صعود می باشد می توان گفت که در حال تکمیل این الگو است.

شاخص کل حالا آماده است که از 2 میلیون عبور کند و احتمالا پس از عبور از این عدد دوباره وارد اصلاح شود. البته باید توجه داشته باشید که پیش بینی کار سختی است اما بیشتر شواهد نشان می دهند که در این ماه، عبور از شاخص 2 میلیونی که هم مرز روانی است و هم تارگت(هدف) تکنیکال است اتفاق خواهد افتاد(البته همانطور که گفته شد این اتفاق نیاز به معاملات پرحجم تر و جذب سرمایه بیشتر می باشد).

نتیجه گیری

برای پیش بینی بورس مرداد 99 به طور کلی می توان گفت که در روزهای آتی ما شاهد تلاش بازار بورس برای عبور از واحد 2 میلیونی هستیم. در صورتی که دولت حمایت خود را قوی تر کنید و معاملات هم بیشتر و قوی تر باشد، به احتمال زیاد بورس این عدد را هم پشت سر می گذارد.

به طور کلی، دو نظر درباره بازار بورس ایران وجود دارد. عده ای از کارشناسان می گویند که روند رشد شاخص کل بورس همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است این عدد تا آخر سال به 4 میلیون نیز برسد.  عده ای هم نظر متفاوتی دارند و می گویند که روند رشد بازار بورس از این به بعد کندتر خواهد شد چون بیشتر جذب سرمایه و نقدینگی صورت گرفته است و بنابراین شاخص کل به آرامی جلو خواهد رفت.

با نگاه به شواهد موجود می توان نظر دسته اول را محتمل تر دانست و این که بازار بورس همچنان به رشد قدرتمند خود ادامه خواهد و در این بین نیز هرازگاهی قیمتهایش اصلاح خواهد شد.

سهمیران

همانطور که با خواندن مطالب بالا فهمیدید بازار بورس، بازار پرنوسان و متلاطمی است که می تواند حتی موجب ضرر به شما شود. برای همین است که شما باید با آموزش وارد آن شوید.

وارد شدن به بورس بدون آگاهی کافی از مسائل آن کار اشتباهی است.  برای موفقیت در بورس باید مفاهیم آن را به خوبی درک و روند نوسانات این بازار مالی را تحلیل کرد.

برای این که بتوانید بورس را به خوبی آموزش ببینید سعی کنید از موسسات معتبر کمک بگیرید که دروه های آموزشی خوبی برگزار می کنند. این موسسات به خاطر تجربه ای که دارند می توانند به خوبی افراد را آموزش دهند و آنها را با مفاهیم بورس آشنا کنند.

یکی از این مجموعه های موفق در زمینه آموزش بورس، مجموعه با سابقه و درخشان سهمیران می باشد. سهمیران سالهاست که در زمینه آموزش مسائل بورس و تحلیل ان فعالیت می کند و تمام هدفش این است که افراد از بورس درک عمیقی داشته باشند چون با داشتن یک درک عمیق، کسب سود در بازار بورس کار بسیار راحتی خواهد بود.

ما در مجموعه سهمیران به شما آموزش می دهیم که بورس چه مفهومی دارد و این بازار بر چه اساسی تشکیل یافته است. تاریخچه بورس می تواند خیلی چیزها را به شما یاد دهد.

استاتید مجرب

اساتید مجرب این مجموعه به خوبی و با زبانی شیوا برای شما مفاهیمی چون سرمایه گذاری، سهم، سود، دارایی و دیگر را توضیح می دهند و به شما یاد می دهند تا نگاه سطحی به بورس را رها کنید و نگاهی عمیق به آن داشته باشید چون نگاه ساده داشتن به مقوله بورس، نمی تواند شما را در آن موفق کند. شما باید بفهمید چه اتفاقاتی در بورس در حال افتادن است و معامله ها چگونه انجام می شود.

مجموعه سهمیران بعد از این که مفاهیم پایه ای بورس را به شما یاد داد به سراغ تکنیک ها و کارهای عملی می رود. مهم ترین مسئله در بورس هم همین مسائل فنی و عملی است.

شما از طریق آموزش های بورس با انواع سهام آشنا خواهید شد، می توانید تابلوخوانی کنید و پس از مدتی به راحتی قادر به تحلیل سهام و نوسانات قیمت خواهید بود. اصول تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به خوبی به شما آموزش داده خواهد و شما قادر خواهید بود تا روند یک سهم را پیش بینی کنید. قلق ها و نکات مهم بورس که حاصل سالها تجربه است، در قالب حرف های اساتید، ویدئوها و مطالب به شما ارائه خواهد شد. کافی است که آموزش خود را به ما بسپارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp