ورود و ثبت نام

بازار بورس تا چه زمانی منفی است

بازار بورس تا چه زمانی منفی است ؟ ما می خواهیم  در این مقاله برای شما توضیح دهیم که چرا بازار بورس پس از آن رشد فوق العاده منفی شد و هنوز هم به حالت سابق برنگشته است. با ما همراه باشید.

بازار بورس، بازاری است که در آن اوراق بهادار خرید و فروش می شود و سرمایه گذاران از طریق خرید سهام شرکت ها و یا دیگر اوراق با ارزش سعی می کنند تا به سود مناسبی دست پیدا کنند. آنها مدام در حال بررسی بازار و پیدا کردن یک فرصت مناسب برای خرید یا فروش هستند.

بازار بورس بازاری است که دارای ریسک بالایی است و این اولین چیزی است که سرمایه گذاران بورس باید آن را قبول کنند. در بورس هر لحظه امکان دارد که قیمت ها ریزش کنند و فرد سرمایه گذار دچار ضرر شود. بهترین کار در بورس این است که دارای استراتژی معاملاتی و مدیریت ریسک بود. افرادی در بورس موفق خواهند بود که بدانند چگونه باید معامله انجام دهند و چگونه باید ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند.

امسال در کشور، بازار بورس بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تا همین امروز میلیون ها نفر کد بورسی دریافت کرده اند و بخشی از سرمایه خود را وارد بورس کرده اند. بازار بورس در همین امسال توانست رشد قابل توجهی داشته باشد و شاخص آن به اعداد بالایی برسد.

ریسک بورس

خیلی ها به امید این که سرمایه خود را چندین برابر کنند وارد این بازار مالی شده اند. آنها دوست دارند تا سرمایه شان در این شرایط بد اقتصادی حفظ شود و برای همین بورس را انتخاب کرده اند. اما متاسفانه خیلی از این افراد از خطرات سرمایه گذاری در بورس آگاهی ندارند.

 وقتی شما وارد یک کاری می شوید به هرحال باید خطرات آن را هم قبول کنید. جالب است که بدانید وقتی شما طلا، ارز یا زمین می خرید خیلی به ندرت پیش می  آید که ارزش آن صفر شود اما احتمال این که ارزش یک سهم به صفر برسد فوق العاده زیاد است. اصلا از این حرف تعجب نکنید چون کاملا صحت دارد.

جدای از ریسک ذاتی بورس اما دلایل منفی بودن بازار بورس در شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد.

حقیقی ها و حقوقی ها

برای این که شما بتوانید بازار را هر چه بهتر تحلیل کنید باید حقیقی ها و حقوقی ها را به خوبی بشناسید و رفتار آنها را به خوبی بررسی کنید.

حقیقی ها افراد واقعی هستند که کد بورسی دریافت کرده اند و سرمایه خود را وارد بورس کرده اند. من و شما و دوستانمان جزء حقیقی های بورس محسوب می شویم.

حقوقی ها هم موسسات و شرکت هایی هستند که در بورس حضور دارند و اقدام به معامله در این بازار می کنند. بیشتر سهام ها توسط حقوقی ها خرید و فروش می شود.

حالا که تا اینجا دانستید حقیقی ها و حقوقی ها کیستند، بیایید به بررسی دلایل منفی بودن بازار بپردازیم.

طبیعت بورس

یکی از دلایل منفی شدن بازار بدون شک طبیعت خود بورس است. بازار بورس ایران پس از آن رشد فوق العاده و عبور از کانال دو میلیون واحدی بدون شک به اصلاح نیاز داشت و برای همین منفی شد.

رفتار حقوقی ها

بدون شک بازار بورس متاثر از رفتار حقوقی هاست چون آنها عمده سهام شرکت ها را در اختیار قرار دارند. حتما شما هم این جمله را شنیده اید که این روزها حقوقی ها از بازار حمایت نمی کنند. حقوقی ها با خریدهای خود می توانند باعث رشد شاخص بورس شوند و رونق را به آن بازگردانند. خیلی ها معتقدند که منفی شدن بازار بورس کار حقوقی ها می باشد.

آنها بازار را منفی نگه داشته اند تا سهام افراد حقیقی و سرمایه گذارن خرد را از چنگشان درآورند. سازمان بورس تا به حال چندین بار با حقوقی های بزرگ جلسه برگزار کرده است و از آنها خواسته است تا از بازار حمایت کنند اما ظاهرا حمایت آنها همه جانبه نیست.

رفتار حقیقی ها

یکی از دلایلی که باعث بوجود آمدن محیط بد در بازار می شود، رفتار هیجانی حقیقی ها می باشد. متاسفانه افراد زیادی وارد بورس شده اند که آگاهی چندانی نسبت به بورس ندارند. آنها با کوچکترین منفی وارد صف فروش می شوند و با کوچکترین مثبت وارد صف خرید. این رفتارهای هیجانی می تواند به تعادل بورس ضربه بزند. یکی از دلایلی که بازار منفی شد و ریزش زیادی کرد همین رفتار هیجانی بود که خیلی از حقیقی ها از خود نشان دادند.

عملکرد بد دولت

دولت با تصمیم های بد و ناهماهنگی ها باعث آشفتگی بازار بورس شد و روند منفی شدن را سرعت بخشید. ماجرای سهام عدالت، قضیه دارا دوم و دیگر کارهای دولت باعث شد تا جو روانی بدی بر بازار بورس حاکم شد و خیلی ها سرمایه شان را از بورس خارج کنند. متاسفانه دولت با این عملکرد بد خود به بورس ضربه زد و خیلی ها اعتمادشان به بورس را از دست دادند. اعتماد داشتن به بورس برای جذب سرمایه الزامی است.

تا اینجا دانستید که چرا بازار بورس منفی شد اما سوال اصلی این است که بازار بورس تا چه زمانی منفی خواهد ماند. خیلی ها سرمایه خود را با امید و آرزوی فراوان به این بازار سرمایه آورده اند تا سود کنند.

بازار بورس تا چه زمانی منفی خواهد ماند؟

در پاسخ به بازار بورس تا چه زمانی منفی است ؟ مسلما نمی توان جواب مشخص و روشنی داد اما چیزی که واضح می باشد اینست که تا زمانی که رفتار حقیقی ها و حقوقی ها به حالت عادی باز نگردد بازار بورس منفی خواهد ماند.

حقوقی ها باید دوباره به حمایت خود از بازار و خرید و فروش عادی بازگردند. چیزی که واضح است اینست که حقوقی همان رفتار همیشگی را ندارد و دلیل آن هم به طور کامل مشخص نیست. گمانه زنی هایی درباره دستکاری های بورس وجود دارد که حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.

حقیقی ها نیز باید دست از رفتارهای هیجانی خود بردارند و درست سهامداری کنند. در بورس، همه به فکر سود خود هستند و بنابراین حقوقی ها تا زمانی که ببینند می توانند سهام را در قیمت های پایین از افراد حقیقی خریداری کنند، از سهام حمایت قوی نخواهند کرد. افراد حقیقی باید به این درک برسند که سهامداری در بورس باید بر طبق اصول انجام شود و از این صف به آن صف رفتن فقط موجب ضرر خواهد بود.

دوره نوسانات

چیزی که واضح است این است که فعلا بازار بورس، دوره نوسانی خود را طی می کند و باید به این وضعیت عادت کرد تا دوباره رشد خود را شروع کند. رشد از زمانی آغاز خواهد شد که دیگر صف های خرید و فروش هیجانی تمام شود و روال طبیعی بر بورس حاکم شود. افراد در بازار بورس باید از سهم های ارزشمند خود مراقبت کنند و آنها را به راحتی از دست دهند.

برای همین است که ما مدام تاکید می کنیم که آموزش در بورس الزامی است. وارد شدن به بورس بدون آگاهی کافی از مسائل آن کار اشتباهی است.  برای موفقیت در بورس باید مفاهیم آن را به خوبی درک و روند نوسانات این بازار مالی را تحلیل کرد و دارای استراتژی معاملاتی درست بود.

آموزش بورس

برای این که بتوانید بورس را به خوبی آموزش ببینید سعی کنید از موسسات معتبر کمک بگیرید که دروه های آموزشی خوبی برگزار می کنند. این موسسات به خاطر تجربه ای که دارند می توانند به خوبی افراد را آموزش دهند و آنها را با مفاهیم بورس آشنا کنند.

یکی از این مجموعه های موفق در زمینه آموزش بورس، مجموعه با سابقه و درخشان سهمیران می باشد. سهمیران سالهاست که در زمینه آموزش مسائل بورس و تحلیل آن فعالیت می کند و تمام هدفش این است که افراد از بورس درک عمیقی داشته باشند چون با داشتن یک درک عمیق، کسب سود در بازار بورس کار بسیار راحتی خواهد بود.

مجموعه سهمیران

ما در مجموعه سهمیران به شما آموزش می دهیم که بورس چه مفهومی دارد و این بازار بر چه اساسی تشکیل یافته است. تاریخچه بورس می تواند خیلی چیزها را به شما یاد دهد.

اساتید مجرب این مجموعه به خوبی و با زبانی شیوا برای شما مفاهیمی چون سرمایه گذاری، سهم، سود، دارایی و دیگر را توضیح می دهند و به شما یاد می دهند تا نگاه سطحی به بورس را رها کنید و نگاهی عمیق به آن داشته باشید چون نگاه ساده داشتن به مقاله بورس، نمی تواند شما را در آن موفق کند. شما باید بفهمید چه اتفاقاتی در بورس در حال افتادن است و معامله ها چگونه انجام می شود.

مجموعه سهمیران بعد از این که مفاهیم پایه ای بورس را به شما یاد داد به سراغ تکنیک ها و کارهای عملی می رود. مهم ترین مسئله در بورس هم همین مسائل فنی و عملی است.

 شما از طریق آموزش های بورس با انواع سهام آشنا خواهید شد، می توانید تابلوخوانی کنید و پس از مدتی به راحتی قادر به تحلیل سهام و نوسانات قیمت خواهید بود. اصول تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به خوبی به شما آموزش داده خواهد و شما قادر خواهید بود تا روند یک سهم را پیش بینی کنید. قلق ها و نکات مهم بورس که حاصل سالها تجربه است، در قالب حرف های اساتید، ویدئوها و مطالب به شما ارائه خواهد شد. کافی است که آموزش خود را به ما بسپارید و به ما اعتماد کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp