ورود و ثبت نام

مرز سود در بورس چقدر است؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شما توضیح دهیم که حد و مرز سود در بورس چقدر است. مجموعه سهمیران، یکی از موفق ترین موسسات در زمینه بورس است که سالهاست در حال آموزش مفاهیم بورس و نحوه سرمایه گذاری در آن به افراد مختلف می باشد.

زمانی که نام بورس به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند خرید و فروش سهام است. این روزها افراد بسیاری در حال آوردن سرمایه خود به بورس هستند به این امید که بتوانند سود خوبی کسب کنند. در بورس هم سود وجود دارد و هم ضرر. این نکته ای است که همه سهامداران باید به آن توجه کنند.

در مبحث سود بورس شما باید پیش زمینه هایی را از قبل داشته باشید تا کامل بتوانید مطلب را درک کنید. ما در قالب سوالاتی گام به گام شما را جلو می بریم و سعی می کنیم به سوالات ذهنی شما پاسخ دهیم.

بورس چیست؟

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، بورس جایی است که در آن معاملات بر حسب عرضه و تقاضا انجام می شوند. اگر چیزی که در حال معامله شدن باشد، کالای واقعی باشد آن را بورس کالا می نامند و اگر چیزی که مورد معامله است اوراق بهادار(سهام، اوراق قرضه و دیگر موارد) باشد آن را بورس اوراق بهادار می خوانند.در بیشتر موارد منظور از بورس همان بورس اوراق بهادار است و چیزی هم که بیشتر از همه در این بورس، خرید و فروش می شود سهام شرکت ها می باشد.

فرض کنید که شما یک شرکت دارید که ارزش آن 10 میلیارد می باشد. اگر آن را به 10 میلیون قسمت تقسیم کنید قیمت هر بخش چقدر خواهد شد؟ بله. درست محاسبه کرده اید. قیمت هر بخش که به آن سهم می گویند 1000 تومان خواهد شد. هر سهم این شرکت را می تواند یک فرد متعلق به خود کند و به این ترتیب مالک بخش بسیار کوچکی از شرکت شما شود (مقاله بورس چیست).

سود در بورس چگونه بدست می آید؟

مهم ترین چیز برای هر کسی که در بورس فعالیت می کند، سود می باشد. در بورس با افزایش قیمت سهام، افراد به سود خواهند رسید. فرض کنید شما 1000 سهم را به قیمت 2000 تومان می خرید. حالا اگر پس از 3 ماه، قیمت این سهم به 3000 تومان برسد شما 50 درصد سود کرده اید. اگر 10 میلیون را صرف خرید این سهم کرده باشید، حالا سرمایه شما 15 میلیون تومان شده است.

سود در بورس به این شکل بدست می آید. افراد سعی می کنند سهامی را شناسایی کنند که پس از مدتی ارزش و قیمت آن بالاتر برود و به این ترتیب، آنها را به سود برسانند. پس بنابراین اساس سود و ضرر در بورس بر روند قیمت سهام استوار است. با پایین آمدن قیمت، افراد ضرر و با بالا رفتن ارزش آن افراد سهامدار سود می کنند.

قوانین سود در بورس چگونه است؟

بر اساس قوانین حال حاضر بورس، حداکثر سود شما برای یک روز نهایتا می تواند پنج درصد باشد. یعنی در واقع یک سهم نهایتا تا 5 درصد می تواند در یک روز سود یا ضرر داشته باشد. البته در برخی موارد این قانون متفاوت است اما به طور کلی بر بازار بورس، این قانون حکمفرما می باشد.

آیا سود کردن در بورس تضمینی است؟

در جواب این سوال باید گفت که خیر. هیچ کس در بورس به شما تضمین نمی دهد که سود کنید. ضرر هم در بورس وجود دارد و خیلی ها بوده اند که در بورس ضرر کرده اند.اگر شما پول خود را در بانک بگذارید، بانک ماهیانه مبلغی را به شما سود می دهد و شما ضرری نخواهید کرد اما در بورس ضرر وجود دارد و به همین دلیل است که افراد بسیاری حاضر نیستند سرمایه خود را از بانک وارد بورس کنند.

نکته ای که آنها به آن توجه نمی کنند این است که درست است که در بورس ضرر وجود دارد اما سود آن هم بسیار بالا و روزانه می باشد. اگر یک بانک در عرض مدت یک سال، 30 درصد سرمایه شما را به شما سود می دهد در بورس در عرض چند ماه و با انتخاب سهام ارزشمند می توان به 50 و 100 درصد سود رسید. اگر سهام ارزشمندی را شناسایی کنید و آن را نگهداری کنید مطمئن باشید که پس از یک سال حتما 100 درصد به شما سود خواهد داد و سرمایه تان دو برابر خواهد شد.

مرز سود در بورس چقدر است؟

مهم ترین سوالی که می خواهیم به آن پاسخ دهیم، این است که مرز سود در بورس چقدر است و تا کجا می توان در بورس سود کرد. برای جواب دادن به این سوال باید شما در ابتدا ماهیت بازار سرمایه را بشناسید. در بورس همه چیز بر اساس عرضه و تقاضا می باشد. ممکن است که یک سهم حتی ارزش چندانی نداشته باشد اما با این وجود به علت فضای روانی، خریداران بسیار زیادی داشته باشد و همین موضوع باعث افزایش قیمت و ارزش آن می شود. در این حالت گفته می شود که حباب قیمت وجود دارد. یعنی ارزش واقعی سهم پایین تر از ارزش کنونی آن است.

حالا به سراغ این می رویم که حد و مرز سود در بازار بورس چقدر است. در جواب این سوال باید گفت که نمی توان برای سود در بورس مرز خاصی مشخص کرد. هر چقدر که تحلیل شما از سهام بهتر و خریدها و فروش هایتان بهتر باشد، همان اندازه سود بیشتری خواهید کرد. اما اگر به طور میانگین بخواهیم بگوییم بورس در هر ماه بین 5 تا 20 درصد سود خواهد داد. البته روند این سوددهی یکسان نیست و یک ماه ممکن است سود شما صفر باشد و ماه بعد 40 درصد سود کنید. به طور کلی اما بازار بورس در صورت داشتن سهم در هر ماه به شما سود خوبی خواهد داد.

سرمایه بیشتر سود بیشتر

افرادی که سرمایه بیشتری را وارد بورس می کنند، سود بیشتری هم دریافت خواهند کرد  این بسیار طبیعی است. بازار بورس، بازار سرمایه است و این بدین معناست که اگر شما سرمایه بیشتری را وارد بورس کنید سودتان هم بیشتر خواهد بود.

اما یادتان باشد که برخی از خیالپردازی ها می تواند باعث به اشتباه افتادن شما شود. هر سهمی هر چقدر هم که ارزشمند باشد همیشه سود نمی دهد و برخی روزها رنگ آن قرمز است و ارزشش پایین می آید.

سود کلی بازار بورس چگونه است؟

بازار بورس به نسبت دیگر بازارها، سوددهی بالاتری دارد. اغلب کسانی که در بورس حضور دارند پس از یک سال نگهداری سهام خود مطمئنا سود خواهند کرد. این که حالا سود آنها چقدر باشد بستگی به سهم های مورد نظر دارد.

در خیلی از روزها بازار بورس با ضرردهی همراه است و ممکن است سهامداران بخشی از سرمایه خود را از دست بدهند با این وجود اما روند کلی بازار بورس همیشه به شکلی بوده است که در نهایت سود آن بسیار بیشتر از ضرر بوده است.

اگر شما بازار بورس را با دیگر بازارها مانند طلا و مسکن در سالهای آتی مقایسه کنید، خواهید دید که سوددهی بورس از همه بیشتر بوده است. سرمایه گذاری در بورس مزایای بسیاری دارد و می تواند علاوه بر سوددهی به سرمایه داران باعث رونق بخش صنعت و تجارت نیز بشود.

حد ضرر در بورس چقدر است؟

بوده اند افرادی که سرمایه های خود را در بورس از دست داده اند و همین موضوع باید ما را متوجه این سازد که در بورس، با احتیاط و آگاهی حرکت کنیم. چیزی که اما در بورس وجود دارد این است که ضرر آن نسبت به سود آن بسیار کمتر است.

حد ضرر بورس در شرایطی تمام سرمایه شما را در بر خواهد گرفت که شما بدترین عملکرد ممکن را داشته باشید. بدترین عملکرد یعنی این که شما در بدترین موقع وارد یک سهم شوید، در بدترین موقع از یک سهم خارج شوید و سهم های را بخرید که ارزش چندانی ندارند.

همه ما می دانیم که انجام همه این کارها با هم احتمال اندکی دارد و برای همین حد ضرر در موارد بسیار کمی معادل تمام سرمایه یک فرد خواهد بود. خوبی بازار بورس این است که شما می توانید روند تغییرات را دنبال کنید و هر جا که دیدید در حال ضرر زیادی هستید به سرعت از آن سهم خارج شوید.

سود بورس باعث حفظ ارزش سرمایه می شود؟

یکی از خوبی های دیگر بورس این است که با افزایش تورم، سود آن هم بیشتر می شود و همین موضوع باعث حفظ ارزش سرمایه شما می شود. شما می توانید به خوبی این مسئله را در تغییر ارزش سهام عدالت مشاهده کنید. در سالهای ابتدایی ارزش این سهام برابر بود با 1 میلیون تومان اما حالا ارزش آن به بیش از 17 میلیون تومان رسیده است.

همین موضوع نشان می دهد که با افزایش تورم و وجود گرانی ها، سهم ها نیز ارزش بیشتری پیدا می کنند و این باعث حفظ ارزش پول می شود. این نکته علاوه بر افزایش ارزش خود سهم بر اثر سوددهی و رشد شرکت می باشد. اگر اقتصاد در وضعیت ثبات قرار داشته باشد و کالاهای اساسی سریع گران نشوند، باز هم بورس و سهام آن رشد می کنند. بازار بورس برای رشد سهام شرکت ها ایجاد شده است و به همین دلیل ثبات در بازار مانع رشد آن نمی شود. با جذب سرمایه، سهام شرکت ها به رشد خود ادامه خواهند داد.

توهم سود در بورس

بعضی ها از بورس، توقعاتی بیجا دارند و فکر می کنند می توانند ظرف مدت بسیار کوتاهی در بورس به سود بسیار هنگفتی برسند که باید گفت که این جزء توهمات بورسی افراد است. درست است که بازار مالی بورس می تواند سود خوبی را به شما بدهد و سوددهی آن از بازارهای دیگری مثل مسکن و طلا بیشتر است اما باید نگاه شما به بورس عقلانی باشد.

خیلی ها فکر می کنند می توانند ظرف یک ماه سرمایه خود را چندین برابر کنند که این تفکر می توان بسیار خطرناک باشد. خیلی از این افراد وقتی می بینند کمی ضرر کرده اند به طور کلی از بورس ناامید می شوند چون توقعشان از بورس اشتباه بوده است. بورس بازاری است که آهسته و پیوسته حرکت می کند و بنابراین داشتن صبر و حوصله جزء الزامات بورس است. شما باید سهام ارزشمند را شناسایی کنید و پس از خریداری آنها صبر پیشه کنید تا به سود مناسبی برسید.  یادتان باشد که انتظارات شما از بورس باید عاقلانه و منطقی باشد.

سهمیران

برای سود کردن در بورس، شما باید بازار بورس را به خوبی بشناسید و بتوانید روند آن را به خوبی تحلیل کنید. شما باید بتوانید نوسانات یک سهم را به خوبی تحلیل کنید تا در نقاط مناسبی به آن ورود کنید یا از آن خارج شوید.

سرمایه گذاری در بورس فرصتی عالی و ویژه برای همه کسانی است که دنبال سود بیشتر مالی هستند. افرادی که شجاعت ریسک کردن را دارند و در عین حال صبور و آگاه هستند به راحتی می توانند در بورس سرمایه خود را در بورس افزایش دهند و به گول فراوانی دست یابند. شما با سرمایه گذاری در بورس، پول خود را در چرخه گردش مالی قرار می دهید و به این وسیله به رونق شرکت ها و موسسات کمک کنید تا رشد کنند.

آموزش سهمیران

سهمیران با مجموعه ای از اساتید خبره و امکانات عالی در خدمت شماست تا در کلاس ها و دوره های  آموزشی خود به خوبی شما را آموزش دهد و شما را به موفقیت مالی در بورس برساند. آموزش صحیح، اولین قدم برای موفقیت در این بازار مالی است. بورس جایی نیست که بتوان بی گدار به آب زد. باید با آموزش و اطلاع وارد آن شد و در عین حال باید صبور بود. اگر بخواهید عجله به خرج بدهید و مدام از سهمی به سهمی دیگر بپرید و کارهای ناشیانه انجام دهید مسلما ضرر خواهید کرد.

سهمیران می تواند با آموزش های خود مفاهیم اساسی بورس را به زبانی ساده و سلیس را به شما بیاموزد. سود کردن در بورس نیازمند تجربه و آگاهی است. هر دوی این ها را می توانید در سهمیران بدست آورید. سهمیران هم علم بورس را به شما می آموزد و هم تجربه های خود را به شما منتقل می کند. سهمیران با آموزشهای خود باعث می شود تا شما نگاهی عمیق و تحلیلی به بورس پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp