ورود و ثبت نام
انتخاب یک کارگزاری خوب 1
اگر با بازار مالی بورس  آشنا باشید می دانید که بورس همه کارهای معاملاتی خود را از طریق کارگزاری ها انجام می دهد. در بازار بورس روزانه معامله های بسیار زیادی انجام می شود که همه آنها توسط کارگزاری ها صورت می پذیرد. برای همین است که انتخاب یک کارگزاری خوب و مناسب اهمیت فوق العاده ای دارد و می تواند در موفقیت یک معامله گر در بازار بورس نقش مهمی ایفا کند.
بورس این روزها تب بالایی دارد و افراد زیادی در آن فعال هستند. با تبلیغات و تشویقاتی که امسال صورت گرفت، میلیون ها نفر به این بازار سرمایه پیوستند تا سود کنند. هم اکنون میلیون ها نفر در بازار بورس سهامدار هستند و مدام در حال خرید و فروش هستند تا سود مناسبی را نصیب خود کنند. همانطور که شما می دانید کارگزاری ها در بازارهای مالی نقش بسیار مهمی دارند. کارگزاری ها در واقع واسطه بین خریدار و فروشنده هستند و باعث می شوند تا کار معامله کردن آسان تر شود. در این مقاله برای شما معیارهای انتخاب یک کارگزاری خوب شرح داده می شود. این مقاله می تواند به انتخاب بهتر شما در مورد کارگزاری منجر شود.

کارگزاری چیست؟

اول از همه اجازه دهید تا تعریفی اجمالی را از کارگزاری ارائه دهیم و آن گاه به سراغ معیارهای انتخاب یک کارگزاری خوب برویم. کارگزار شرکتی است که بین خریدار و فروشنده قرار می گیرد. در همه بازارهای دنیا شما می توانید واسطه ها را مشاهده کنید که در حال فعالیت هستند. کارگزاری ها در بازار مالی بورس نقش بسیار مهمی دارند و خرید و فروش های افراد سهامدار را انجام می دهند. آنها خرید و فروش های شما در بورس را با دریافت کارمزد انجام می دهند و به شما خدمات دهی می کنند. در این میان یک کارگزاری خوب می تواند باعث موفقیت زیاد معامله گران یا تریدرها شود و به همین دلیل افراد باید در انتخاب کارگزاری خود دقت لازم را به خرج دهند.

یک کارگزاری خوب چه ویژگی  هایی دارد؟

شما برای این که بتوانید یک کارگزاری خوب را از یک کارگزاری بد تشخیص دهید کافی است بدانید که یک کارگزاری خوب چه ویژگی هایی دارد. در زیر ما برای شما ویژگی های یک کارگزاری خوب و مناسب را بیان می کنیم. 1.یک کارگزاری خوب حرفه ای عمل می کند : این یعنی یک کارگزاری خوب به خوبی ثبت نام شده است و همه مجوزهای لازم را در اختیار دارد و دارای یک سطح بالایی از مهارت در کار خود است. این روزها خیلی ها نام خودشان را موسسه مالی یا کارگزاری موفق می گذارند اما شما حتما باید به اعتبار و استراتژی های آنها توجه کنید. شما باید بررسی کنید که آیا افرادی که از طریق این کارگزاری به سهامداری می پردازند، از آن راضی هستند یا خیر. شما می توانید با کمی جستجو در اینترنت یا پرسش از دیگران به راحتی متوجه شوید که میزان حرفه ای بودن یک کارگزاری در بورس چقدر است و چه رتبه ای دارد. 2.یک کارگزاری خوب نقاط قوت خود را می شناسد: بهترین کارگزاری آنهایی هستند که می دانند که در کدام کار بهترین هستند و هم چنین مدام در صدد رفع نقاط ضعف خود هستند.
3.یک کارگزاری خوب در کنار شما می ماند:
این یعنی که کارگزاری در همه شرایط در کنار شماست و سعی می کند به شما کمک کند. کارگزاری های معمولی در شرایط سخت کار خاصی برای شما انجام نمی دهند اما کارگزاری های خوب در بدترین شرایط هم به دنبال کمک کردن به سرمایه گذاران هستند. 4.یک کارگزاری خوب متعهد و آموزش دهنده است: یک بروکر خوب دارای تاییدیه و مجوز کار است. حتما به این موضوع دقت کنید که کارگزاری شما ثبت شده باشد و توسط نهادهای مرجع تایید شده باشد. یک کارگزاری خوب سعی می کند تا به موفقیت شما در بازار بورس کمک کند. 5.یک کارگزاری خوب دارای اعتبار مناسبی است: اگر می خواهید بفهمید که یک کارگزاری خوب تا چه میزان اعتبار دارد، به گذشته آن نگاه کنید. شما خواهید دید که با انتخاب یک کارگزاری خوب، درخواست های شما به سرعت انجام می شوند و مشتریان به همین علت از آن رضایت دارند. حتما گذشته یک کارگزاری را ارزیابی کنید تا بفهیمد چقدر در معاملات خود و چقدر در کسب رضایت موفق عمل کرده اند. ویژگی هایی که در بالا گفته شد ویژگی های کلی یک کارگزاری در بازارهای مالی است. حالا اما می خواهیم تا به سراغ بورس اوراق بهادار برویم و ببینیم برای بورس چه ویژگی های خاص دیگری باید وجود داشته باشد تا شما آن را به عنوان یک کارگزار خوب انتخاب کنید.

انتخاب یک کارگزاری خوب در بورس

در بورس، کارگزاری های خوب باید خدمات خاصی را ارائه دهند که در زیر به آنها اشاره شده است: 1.کارمزد پایین: همانطور که می دانید کارگزاری ها هزینه های خود را از طریق کارمزد معاملات دریافت می کنند و برای همین است که هر چه کارمزد یک کارگزاری کمتر باشد به نفع سرمایه گذاران است. برای افرادی که در مقادیر بالا معامله انجام می دهند مقدار کارمزد می تواند بسیار مهم باشد و در نیتجه کارمزد کمتر می تواند سود مناسبی را نصیب سرمایه گذاران کند. 2.سرعت در انجام معاملات: یک کارگزاری مناسب باید بتواند به سرعت، معاملات درخواستی یک سهامدار را انجام بدهد. در بازار بورس حتی ثانیه ها هم می توانند مهم باشند و بنابراین سریع انجام شدن یک معامله در موفقیت یک تریدر می توان نقش مهمی ایفا کند. هسته معاملاتی یک کارگزاری در بورس باید قدرتمند و سریع باشد تا بتواند جوابگوی درخواست های معاملاتی سهامداران باشد. سرعت یکی از مولفه های مهم در بورس می باشد. بعضی از معاملات در بازار بورس فقط در طول چند ساعت انجام می شود پس پایین بودن سرعت یک کارگزاری می تواند موجب ضرر زدن به معامله گران شود. بارها در بورس پیش آمده است که افرادی خواسته اند که یک سهم را بخرند اما به دلیل کندی کارگزاری نتوانسته اند و به همین دلیل سهمی باارزش را از دست داده اند و ضرر کرده اند. حتما به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.
3.واریز و برداشت سریع و راحت:
یکی از مهم ترین ویژگی های یک کارگزاری خوب، خدمات مالی مناسب آن می باشد. افراد باید بتوانند به راحتی به حساب خود در کارگزاری مورد نظر، پول واریز کنند و یا اگر بخواهند از آن پول برداشت کنند. این کارها باید به سرعت انجام شود چون همانطور که پیش تر گفته شد، سرعت در بازار بورس اهمیت زیادی دارد و برخی معاملات باید به سرعت انجام شوند تا به سوددهی بینجامد. حتما در انتخاب بروکر خود به این گزینه توجه کنید. شما باید بتوانید سریع پول موجود در پرتفوی خود را به بانک منتقل کنید تا از آن استفاده کنید. 4.سابقه مناسب: بورهمانطور که پیش تر گفته شد حتما به گذشته و سابقه کارگزاری نگاه کنید و ببینید که آیا سابقه خوبی دارد یا نه. شما می توانید از میزان رضایتمندی، حجم معاملات و دیگر موارد چیزهای مهمی را درباره یک کارگزاری دریابید.

نتیجه گیری(انتخاب یک کارگزاری خوب)

برای انتخاب یک کارگزاری خوب شما همواره باید دقت کافی را به خرج دهید. خیلی اوقات پیش آمده است که سهامداران به خاطر عملکرد ضعیف یک بروکر متضرر شده اند و نتواسته اند معاملات خود را به خوبی پیش ببرند. انتخاب یک کارگزاری خوب می تواند باعث جلو افتادن شما در بازار مالی بورس شود. حتما به سابقه یک کارگزاری، میزان کارمزد، سرعت کارگزاری و خدمات رسانی آن توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. کارگزاری خوب باید همواره نسبت به سوالات شما جوابگو باشد، معاملات شما را به سرعت و با دقت انجام دهد، پول شما را به سرعت به بانک منتقل کند و اپلیکشن های ترید مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. در کنار این ها یک کارگزاری خوب همواره سعی می کند تا به خوبی شما را آموزش دهد و هم چنین اطلاع رسانی های دقیق و سریعی داشته باشد.

آموزش در بورس

آموزش در بورس از اهمیت زیادی برخوردار است و افرادی که می خواهند در این بازار موفق باشند باید حتما بورس را به خوبی بشناسند. افرادی که شجاعت ریسک کردن را دارند و در عین حال صبور و آگاه هستند به راحتی می توانند در بورس سرمایه خود را در بورس افزایش دهند و به سود خوبی دست یابند. شما با سرمایه گذاری در بورس، پول خود را در چرخه گردش مالی قرار می دهید و به این وسیله به رونق شرکت ها و موسسات کمک کنید تا رشد کنند. سرمایه گذاری در بورس ایران هر چند که با ریسک هایی همراه است اما باید بدانید که رشد خوبی پیش روی آن است و شما می توانید در بورس به موفقیت های خوبی دست یابید. از سرمایه گذاری در بورس نترسید چون بورس نسبت به خیلی از بازارهای دیگر ایمن تر است و شما با رصد کردن دقیق و باحوصله آن می توانید به خوبی سرمایه تان را رشد بدهید. سهمیران به عنوان نماینده کارگزاری حافظ می تواند گزینه ای عالی برای سهامداران باشد. افراد سهامدار می توانند به خوبی از آموزش های سهمیران استفاده کرده و به خوبی با همه زوایای بورس آشنا شوند و در آن به مهارت دست یابند.        
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp