ورود و ثبت نام

معامله گر منضبط در بورس دارای چه ویژگی هایی است؟

معامله کردن در بورس کاری است که نیازمند  تجربه  و مهارت و آگاهی است. هر کسی نمی تواند فقط با استفاده از حدسیات و گمان های خود در بورس به سود مناسب برسد. یک معامله گر منضبط در بورس دارای ویژگی هایی است که به او کمک می کند نوسانات زیاد بازار بورس را با موفقیت پشت سر بگذارد و به سود مالی بسیار خوبی برسد.

در این مقاله درباره ویژگی های یک معامله گر منضبط صحبت شده است که می تواند برای افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری در بورس هستند مفید باشد.

بورس چیست؟

قبل از آن که درباره تریدر یا معامله گر صحبت شود، باید بدانیم که بازار بورس چیست و بر مبنای چه چیزی کار می کند. بازار بورس جایی است که شما در آن اوراق بهادار را می خرید یا می فروشید و برای همین به  آن بورس اوراق بهادار گفته می شود.

در بورس، شرکت ها از طریق ارائه سهام خود سعی در جذب سرمایه و در نتیجه رسیدن به اهداف مالی خود هستند. هر چقدر که سهمی ارزشمندتر باشد، سرمایه بیشتری از طرف مردم به سوی آن سرازیر خواهد شد. برای مثال در دنیا سهام اپل یا آمازون یا فیس بوک ارزشمند هستند چون شرکت های قدرتمندی مالک این سهام می باشند.

اولین بورس اوراق بهادار جهان در اوایل قرن هفدهم میلادی در آمستردام هلند شروع به فعالیت کرد. کمپانی هند شرقی هم اولین شرکتی بود که سهام خود را در این بازار بورس عرضه کرد. بورس های بعدی آرام آرام در دیگر شهرهای اروپا تاسیس شدند و شروع به کار کردند. بورس نیویورک هم به‌عنوان سومین بورس بزرگ در طول تاریخ، فعالیت خود را در سال 1792 آغاز کرد.

معامله گری در بورس

مهم ترین چیزی که در بازار مالی بورس معامله می شود، سهام می باشد. شما می توانید به راحتی از طریق بورس سهم های زیادی را بخرید یا بفروشید و از این طریق به سود دست یابید. معامله گری در بورس کار راحتی است به شرط آن که شما تجربه و مهارت داشته باشید و بتوانید تحلیل های خوبی از تغییرات قیمت سهم ها داشته باشید.

معامله کردن در بورس ریسک بالایی دارد و این جزء ذات بورس می باشد. بورس دارای ریسک است و تمام کسانی که می خواهند در این بازار به ترید کردن بپردازند باید این موضوع را بپذیرند. یک معامله گر منضبط برای موفقیت در بورس باید دارای ویژگی هایی باشد که در زیر درباره آنها توضیح خواهیم داد.

ویژگی های معامله گر منضبط در بورس

1.استراتژی معاملاتی:

بارها و بارها گفته شده است که افراد موفق در بورس دارای استراتژی های معاملاتی مناسب هستند. آنها در هر معامله برای خودشان استراتژی مشخصی دارند و با این استراتژی ها بیشترین سود و کمترین ضرر را از آن خود می کنند. آنها در کف قیمت می خرند و در اوج می فروشند، پله ای خرید می کنند، برای خود حد سود و حد ضرر تعریف می کنند و می دانند که باید چطور در بازار پرنوسان بورس جلو بروند.

آنها معاملات خود را به خوبی و بر اساس برنامه ای درست جلو می برند و هیچگاه بدون برنامه دست به خرید یا فروش نمی زنند.

2.احساساتی نبودن:

یک معامله گر منضبط به راحتی دچار هیجان نمی شود و احساساتی نمی شود. فرد موفق در بورس هیچ گاه با عجله و احساسات تصمیم نمی گیرد و همه معاملاتش را با ذهنی باز و چشمانی بیدار انجام می دهد. آنها تحت تاثیر جوهای روانی و هیجانات زودگذر قرار نمی گیرند و اراده آنان با بدبینی ها و یا خوش بینی های بی مورد دیگران سست نمی شود.

3.شتابزده عمل نکردن و دنبال سود زیاد در زمان کم نبودن:

خیلی از مبتدیان در بورس، دنبال سود بسیار زیاد در مدت زمان بسیار کوتاه است و همین موضوع باعث می شود دست به معاملات پرریسک و شتابزده بزنند. یک معامله گر منضبط در بورس به دنبال راه میانبر نمی گردد و می داند که باید هر چیزی در زمان خودش انجام گیرد. آنها به خوبی می دانند که شتاب زدگی مانع از تصمیم درست در معامله گری می شود و ممکن است ضرر زیادی به آنها وارد کند.

4.زیاد معامله نکردن:

معامله گر منضبط در بورس مدام از این سهم به آن سهم نمی رود و برای همین است که زیاد معامله انجام نمی دهد(البته به جز کسانی که در نوسانگیری تبحر دارند). آنها تعدادی سهم ارزشمند را شناسایی کرده و تمرکز اصلی خود را روی آنها می گذارند و بنابراین مدام از این شاخه به آن شاخه نمی پرند. آنها تحلیل های دقیق را روی یک سهم انجام می دهند و سپس آن را می خرند و بنابراین از انتخابهای خود مطمئن هستند.

5.دلسرد نشدن و صبر داشتن:

عده زیادی از تریدرها و معامله گرها در بورس با دیدن کوچکترین مثبت خوشحال شده و با دیدن کوچکترین منفی ناراحت و غمزده می شوند(البته حق هم دارند) اما یک معامله گر منضبط و با تجربه می داند که بازار بورس دارای نوسان است و برای همین صبر می کند. این افراد می دانند که باید صبر کنند و چون معاملات خود را با تحلیل انجام می دهند نگرانی چندانی ندارند و می دانند که بالاخره مزد صبر و تجربه شان را خواهند گرفت. باز هم باید بگوییم که بورس بازاری است که در آن پول از جیب افراد عجول به جیب افراد صبور می رود.

6.دنبال فرصت های مناسب گشتن:

یک معامله گر منضبط همواره دنبال موقعیت های مناسب معاملاتی می گردد و برای همین است که همواره اخبار مهم اقتصادی را دنبال می کند و سعی می کند تا آپدیت باشد. آنها به خوبی مسائل مهم بورس را دنبال می کنند و برای این بازار پرنوسان وقت می گذارند. به محض دیدن یک موقعیت مناسب، فرد معامله گر منضبط وارد عمل شده و در سریع ترین زمان ممکن معامله ای مناسب را انجام می دهد.

7.تجربه های خود را یادداشت می کند:

خیلی از اوقات پیش می آید که فرد در معامله ای در بورس شکست می خورد و ضرر می کند اما از آن نکته ای را فرا می گیرد. یک معامله گر منضبط تجربیات و نکات مهم را در جایی یادداشت می کند تا بعدا بتواند از آنها استفاده کند.

8.علاقه داشتن به معامله گری و بازار مالی بورس:

علاقه داشتن می تواند به افراد معامله گر و تریدر بسیار کمک کند. یک معامله گر منضبط یا به بورس علاقه دارد و یا سعی می کند این علاقه را در خود ایجاد کند. ایجاد علاقه می تواند از طریق خواندن کتابهای مناسب و جذاب یا دیدن ویدئوهای آموزشی مناسب ایجاد شود که به شکل سرگرم کننده و جالبی مسائل مالی بورس را آموزش دهند. علاقه داشتن می تواند باعث شود تا فرد به یک متخصص در بورس تبدیل شود  و موفقیت های زیادی در آن کسب کند.

9.هزینه کردن برای بورس:

یک معامله گر منضبط برای بهتر شدن و کسب تجربه هزینه خواهد کرد. این هزینه می تواند برای رفتن به کلاس های آموزشی باشد یا این که می تواند برای مشورت گرفتن از افراد متخصص بورس باشد.

10.مسئولیت پذیر بودن:

یک معامله گر منضبط  مسئولیت کارهای خود را می پذیرد. معامله گر ماهر و با تجربه اگر در یک معامله ای شکست بخورد مسئولیت آن را هم بر عهده خواهد گرفت و سعی می کند دیگر آن را تکرار نکند و برای همین است که روز  به روز در بازار سرمایه موفق تر خواهد بود.

نتیجه گیری

یک معامله گر منضبط در بورس دارای ویژگی های خوبی است که باعث می شود او را در بورس به موفقیت و سود مالی برساند.

یک تریدر منظم و منضبط در بورس دارای استراتژی معاملاتی است، مسئولیت پذیر است، دنبال راه میانبر نیست، به بازار بورس و مسائل آن علاقه دارد، پیگیر اخبار است، موقعیت های مناسب را دیده و شکار می کند، تجربه های خود را یادداشت می کند تا بعدها از آن استفاده کند و به خوبی می تواند احساسات و هیجانات خود را مدیریت کند.

سهمیران

برای بدست آوردن قدرت تحلیل مناسب و داشتن استراتژی مناسب، افراد باید آموزش ببینند و به خوبی با مفاهیم بورس آشنا شوند. سهمیران یکی از مجموعه هایی است که سالهاست در زمینه آموزش بورس و تحلیل آن فعالیت می کند.

افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری در بورس هستنند با سهمیران به خوبی یاد می گیرند که مسائل بورس را تحلیل کنند، استراتژی معاملاتی داشته باشند و به خوبی ریسک معاملات خود را مدیریت کنند. با این آموزش ها فرد انضباط مالی و معاملاتی در بورس را فرا می گیرد و همه جوانب بورس را به خوبی درک می کند.

آموزش های سهمیران شما را با همه جوانب و نکات سرمایه گذاری در بازار پرنوسان بورس آشنا می کند و همه مفاهیم آن را به شما یاد می دهد . شما پس از آموزش دیدن دیگر ترسی از بالا و پایین شدن های بورس نخواهید داشت و به خوبی می توانید معاملات موفقی را انجام دهید و به یک تریدر خوب و ماهر در بازار پرنوسان بورس تبدیل شوید.

سهمیران به خوبی می تواند همه آموزش های لازم برای تبدیل کردن شما به یک معامله گر منضبط را به شما بدهد و از شما یک سرمایه گذار موفق و آگاه به مسائل بورس بسازد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp