ورود و ثبت نام

اگر فکر می کنید که بازار بورس یعنی خرید و فروش سهام بر اساس حدسیات و یا تحلیل های ساده سخت در اشتباه هستید. موارد بسیار زیادی در بورس وجود دارند که همگی به یک تحلیل گر کمک می کنند تا بهترین تحلیل ها را در بورس انجام دهد و بهترین معاملات را صورت دهد. فیلترنویسی یکی از کارهایی است که می تواند برای افراد فایده زیادی دارد. در این مقاله درباره آموزش فیلترنویسی در بورس صحبت می کنیم.

مقدمه

سوالی که خیلی از شما ممکن است از خود بپرسید این است که اصلا فیلترنویسی چیست و چه اهمیتی دارد.

شما حتما عملکرد فیلتر را به خوبی می شناسید و می دانید که کارش چیست. فیلتر به معنای پالایه یا صافی است و باعث جدا کردن و پالایش می شود. فیلترنویسی در بورس یعنی شما با این کار اقدام به جداسازی تعدادی از نمادهای موجود در بورس از بقیه آنها نمایید.

برای مثال در نظر بگیرید که تازه وارد بورس شده اید و می خواهید چند سهم مناسب را برای خود خریداری کنید. اگر فیلترنویسی بلد باشید به راحتی می توانید کار خود را انجام داده و بهترین سهام را برای خود انتخاب کنید.

چرایی آموزش فیلترنویسی در بورس

یادگیری فیلترنویسی می تواند به افرادی که دنبال سهام خوب و ارزشمند هستند بسیار کمک کننده باشد. اما سوال این است که چرا باید شما فیلترنویسی را یاد بگیرید و اصلا آموزش فیلترنویسی بورس چه مزایایی دارد. در زیر می توانید مزایای آن را مشاهده کنید:

رصد سریع: رصد کردن بازار اهمیت زیادی دارد و هر چه این رصد سریع تر و در عین حال دقیق تر باشد نتیجه حاصل از آن هم بهتر خواهد بود. زمانی که شما فیلترنویسی را به خوبی یاد بگیرید می توانید به سرعت و با دقت کافی نمادهای موجود در بورس را ارزیابی و رصد کنید و به خوبی از وضعیت آنها آگاه شوید.

نمایش اطلاعات تکنیکال و بنیادی: فیلترهایی که می نویسید قادر خواهند بود برخی از اندیکاتورهای تکنیکال را بر روی نمادهای گوناگون انتخاب کرده و پیاده کنند. به همین دلیل شما دیگر نیازی به انجام تست در نرم افزارهای مختلف نخواهید داشت.

کاربردهای آموزش فیلترنویسی در بورس

با گذراندن دوره آموزش فیلترنویسی در بورس شما می توانید به نتایج زیاد و مفیدی برای خود دست یابید. در زیر ما به بعضی از کاربردهای آموزش فیلترنویسی در بورس اشاره کرده ایم:

بررسی استراتژی های معاملاتی: زمانی که بتوانید به خوبی فیلترنویسی کنید آن گاه می توانید به خوبی خروجی استراتژی های معاملاتی خود را بررسی کنید.

دستیابی به ویژگی های سهام موردنظر: با فیلترنویسی و جدا کردن برخی از سهام از بقیه از ویژگی های آنها مطلع خواهید شد و آن گاه می توانید معاملات خوبی را با آنها انجام دهید.

افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات مورد نظر: انبوهی از اطلاعات هر بار در بورس وجود دارد که نمی توان همه آنها را بررسی کرد. با فیلترنویسی اما می توان آن اطلاعاتی که مفید است را در میان دیگر اطلاعات بدست آورد.

کاهش تحرکات معاملاتی: با فیلترنویسی، تحرکات معاملاتی در یک سهم به اندازه قابل توجهی کم می شود.

انجام معامله با یک سهم به محض رسیدن به شرایط دلخواه: وقتی که به خوبی فیلترنویسی کنید دیگر نیازی ندارید تا کل بازار را هر بار رصد کنید. به محض این که سهم مورد نظر شما به شرایط دلخواه رسید برای شما پیام هشدار ارسال می شود و شما می توانید معامله خوبی انجام دهید.

اهمیت آموزش فیلترنویسی در بورس

بارها گفته ایم و شما هم بارها شنیده اید که برای موفقیت در بورس باید آموزش دید. کسی تابحال بدون آموزش در بورس برای طولانی مدت موفق نبوده است و به سود زیاد دست نیافته است. آموزش فیلترنویسی بورس هم بخشی از آموزش شما برای موفیت در بورس است که باید آن را سپری کنید.

وقتی شما دوره های آموزشی فیلترنویسی در بورس را در مجموعه های معتبری چون سهمیران بگذرانید آن گاه به راحتی خواهید توانست تا سهم های سودده را از بقیه تشخیص دهید و شرکت های آنها را زیرنظر داشته باشید. با این کار شما در زمان اندکی می توانید سرمایه خود را بسیار افزایش دهید چون شما به منبع سود بورس رسیده اید که همان شرکت های سودده هستند. هیچ چیز در بازار بورس حتمی نیست و همه چیز بر پایه احتمالات است اما شما با گذراندن دوره آموزش فیلترنویسی در بورس به خوبی خواهید توانست احتمال ضرر خود در این بازار را کاهش دهید و احتمال موفقیت خود را نیز بالا ببرید.

کاهش ریسک سرمایه گذاری با فیلترنویسی در بورس

سرمایه گذاری در بورس کار چندان سختی نیست اما کار چندان آسانی هم نیست. برای همین شما همیشه احتیاج دارید که ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش دهید.

یکی از کارهایی که با آن می توانید به خوبی ریسک سرمایه گذاری در بورس را کم کنید فیلترنویسی است. با فیلترنویسی شما به راحتی می توانید سهام سودده را از میان انبوه سهام موجود در بورس شناسایی کنید و به این ترتیب ریسک ضرر خود را کاهش دهید.

وقتی شما آموزش فیلترنویسی در بورس را در کنار دیگر چیزها مانند روانشناسی بازار، تابلوخوانی و غیره بگذرانید آنگاه احتمال سود خود در بورس را بسیار افزایش می دهید.

آموزش فیلترنویسی برای افراد تازه وارد در بورس

افراد تازه وارد در بورس از آنجایی که با جو بازار بورس چندان آشنایی ندارند از این رو فیلترنویسی می تواند برای آنها بسیار مفید و کمک کننده باشد.

افراد تازه کار در بورس می توانند با فیلترنویسی در بورس به راحتی سهام مناسب را شناسایی کنند و معاملات خوبی را از طریق آنها انجام دهند. البته این کار به شرطی است که آنها آموزش فیلترنویسی در بورس را به خوبی سپری کرده باشند.

وقتی معامله گران تازه وارد در بورس با انواع فیلترها آشنا باشند و بتوانند به سرعت بازار را رصد کنند و سهام مورد نظر و مناسب خود را شناسایی کنند آن گاه می توانند در بورس به سود بسیار خوبی دست یابند. دوره های آموزش فیلترنویسی در بورس می تواند فرصتی عالی برای افراد تازه کار باشد تا از این طریق اطلاعات مورد نظر خود را به سرعت در بازار بورس استخراج کنند.

معایب فیلترنویسی در بورس

درست است که فیلترنویسی در بورس می تواند فواید زیادی داشته باشد اما عیب هایی هم دارد که البته چندان بزرگ نیستند. این روش تحلیلی می  تواند سرعت تحلیل و معامله گری شما را افزایش دهد ولی از سویی دیگر دارای معایبی نیز هست که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

1.بومی بودن: فیلترنویسی سهام شرکت ها دارای یک عیب بزرگ است و آن هم بومی بودن آنها می باشد. منظور از بومی بودن این است که شما نمی توانید از این فیلتر در دیگر بازارهای مالی استفاده کنید چون اطلاعات مختلفی در این فیلترها گذاشته می شود.

2.محدودیت دسترسی به داده های پیشین: در دوره های آموزش فیلترنویسی در بورس به شما گفته می شود که شما برای دسترسی به برخی داده ها محدودیت دارید که مدت آن 21 روز است. یعنی شما نمی توانید به اطلاعات 30 روز قبل یک سهم دسترسی داشته باشید و این می تواند باعث قدرت تحلیل های شما را محدود کند و کاهش دهد. شما فقط قادر هستید تا اطلاعات 21 روز گذشته سهام را بررسی کنید و برای آنها فیلتر بنویسید.

فیلترهای رایگان بورس

برخی از فیلترها در بورس به رایگان در اختیار سهامداران گذاشته می شود تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند. در زیر به دو فیلتر رایگان که در سایت بورس منتشر می شود اشاره کرده ایم:

فیلتر حجم های مشکوک: از این فیلتر برای بررسی حجم های مشکوک معاملاتی استفاده می شود. دستور آن در زیر آمده است:

(tvol)> [is5] & (tvol)>2*[is6]

فیلتر صف خرید بازار بورس: یکی دیگر از فیلترهای رایگان بورس، فیلتر صف خرید بورس است که همانطور که از نامش پیداست به بررسی صف های خرید نمادهای بورس می پردازد. دستور آن به شکل زیر است:

()true==function(){if((qd1)>0&&(pd1)==(tmax)){return true;}else{return false;}}

فیلتر نمادهای بورس با افت 20 درصد یا بیشتر : این فیلتر رایگان واقعا می تواند جالب و مفید باشد چون سهامی را که بیش از 20 درصد ریزش قیمت داشته اند را به شما نشان می دهد.

چرا آموزش فیلترنویسی با سهمیران

سهمیران یکی از شعبه های کارگزاری حافظ و مجموعه ای است که سالهاست در حوزه آموزش مسائل بورسی فعالیت دارد. یکی از موضوعاتی که سهمیران به عنوان نمایندگی مشهد کارگزاری حافظ به خوبی می تواند آن را به افراد علاقمند آموزش دهد، مسئله فیلترنویسی در بورس است.

سهمیران در کانال تلگرامی خود با بهترین روش ها و ساده ترین شکل به اشخاص یاد می دهد که فیلترهای مناسب خود را بنویسند و از آنها به بهترین شکل برای سود بیشتر در معاملات خود استفاده کنند.

یادتان باشد که فیلترنویسی می تواند فواید زیادی داشته باشد پس حتما آموزش آن را جدی بگیرید و نکات آن را بیاموزید. سهمیران با مقالات، فیلم ها و اساتید خود برای بالا بردن دانش بورسی تان در کنار شما قرار دارد و از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

علاوه بر آموزش فیلترنویسی در بروس، سهمیران می تواند بسیاری از مفاهیم دیگر بورس را نیز به شما آموزش دهد. این مجموعه مجرب و متخصص می تواند نگاهی عمیق و تحلیل گر به شما ببخشد تا در بورس بیشترین سود و کمترین ضرر را نصیب خود کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp