ورود و ثبت نام

همانطور که خودتان می بینید، بازار بورس این روزها حال خوشی ندارد و همین موضوع، اهمیت آموزش در بازار بورس را در آن بالا می برد. در شرایط کنونی تنها کسانی سود می کنند و ضرر کمتری متحمل می شوند که مهارت و آگاهی بیشتری داشته باشند. در این مقاله درباره فیلترنویسی در بورس با شما سخن خواهیم گفت.

مقدمه

بازار بورس مجموعه بزرگی از دارایی های مختلف است که معامله گران آنها را خرید و فروش می کنند. در این میان سهام شرکت ها و موسسات مالی از همه مهم تر هستند و خیلی ها بازار بورس را به عنوان بازار سهام می شناسند.

این که افراد بتوانند سهام را به خوبی ارزیابی کنند در بورس اهمیت زیادی دارد. هر چقدر که یک فرد با سرعت بیشتری بتواند سهم ها را به شکل بهتری ارزیابی کند در این بازار پرنوسان موفق تر خواهد بود. سهم ها با نمادهای مختلفی که دارند می توانند باعث گیجی افراد شوند و این در حالی است که هر روز به تعداد نمادهای بورسی اضافه می شود. بررسی این همه نماد کار دشواری است.

برای همین است که فیلتر و فیلترنویسی در بورس اهمیت دارد. با فیلترنویسی می توان به سرعت سهام مناسب در بورس را شناسایی کرد و معاملات خوبی انجام داد.

فیلتر چیست؟

فیلتر وسیله ای است که باعث صاف کردن و پالایش و جداسازی بخش های یک مجموعه می شود. بنابراین با در نظر گرفتن این معنا می توان فهمید که فیلتر در بورس کار جدا کردن بعضی از نمادها از مجموعه کلی سهام را انجام می دهد.

شما با استفاده از فیلتر در بورس، سهامی که مد نظرتان را به سرعت شناسایی یا ارزیابی می کنید و می توانید به سرعت به اطلاعات دلخواه خود دست یابید.

فیلترنویسی در بورس

اگر شما دنبال سهامی هستید که صف خرید سنگینی دارند در میان این همه نماد چه کاری انجام می دهید؟ آیا به بررسی تمام نمادها خواهید پرداخت. مسلما این کار بسیار سنگین خواهد بود. در اینجاست که فیلترنویسی به کار شما می آید. شما با نوشتن یک فیلتر برای صف خرید سهم ها به سرعت به نتایج دلخواه خود دست پیدا می کنید. با فیلترنویسی، شما می توانید بر طبق استراتژی معاملاتی خود در بازار حرکت کنید و نیازی نیست برای سهم هایی که به شما ارتباطی ندارند وقت بگذارید.

با فیلترنویسی، سهامی که مورد نظر شماست و مطابق با امیال سهامداری می باشد به سرعت در اختیارتان قرار می گیرند و شما می توانید تصمیمات لازم را در اسرع وقت اتخاذ کنید.

اگر بخواهیم فیلترنویسی را به صورت رسمی و تخصصی تعریف کنیم یعنی نوشتن مجموعه ای از شبه کدهای دستوری برای انجام یک عملیات مشخص. با فیلترنویسی می توان اطلاعاتی که سرمایه گذار دوست دارد بدستش برسد را کانالیزه و شرطی کرد. با فیلترنویسی در بورس دیگر اطلاعات زاید و اضافی برای معامله گر حذف می شود.

مزیت های فیلترنویسی در بورس

فیلترنویسی در بورس مزایای زیادی می تواند داشته باشد و با یادگیری آن می توان کارهای زیادی را با سرعت بیشتری انجام داد. در زیر به مزیت های فیلترنویسی در بورس اشاره شده است:

بررسی  و رصد سریع بازار:

با استفاده از فیلترهایی که می نویسید یا فیلترهای رایگانی که استفاده می کنید، می توانید وضعیت سهام در گروه های مختلف را با سرعت رصد کنید و به ارزیابی خوبی از آنها دست پیدا کنید. با این کار هم سرعت معامله گری شما بالا می رود و هم وقت بیشتری برای تحلیل کردن سهم های موردنظرتان دارید.

عدم نیاز به نرم افزارهای جانبی:

نوشتن فیلتر به راحتی از طریق سایت tsetmc انجام می شود و نیازی به نرم افزار خاصی وجود ندارد. کافی است روی تب دیده بان بروید و سپس گزینه فیلترنویسی را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی فیلتری را که می خواهید بنویسید و آن را اعمال کنید.

رصد بازار با استراتژی های مختلف:

همان طور که گفته شد فرد معامله گر با نوشتن فیلتر، می تواند اطلاعات را به شکل کانالیزه شده و مدنظر خود دریافت کند. برای نمونه شما می توانید از فیلتری استفاده کنید که فقط تعداد و قیمت معاملات را به شما نشان دهد و دیگر حجم معاملات را به نمایش نگذارد.

نمایش اطلاعات فاندامنتال و تکنیکال در کنار هم:

فیلترها می توانند بعضی از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال را با موارد کاربردی از تحلیل فاندامنتال را روی نمادها اعمال کنند و اطلاعات تکنیکال و فاندامنتال را به صورت یک جا برای شما به نمایش بگذارند. از این رو می توان هر دو تحلیل را در یکجا انجام داد و نیازی به تست در نرم افزارهای مختلف هم وجود ندارد.

آسان و راحت بودن محیط برای فیلترنویسی:

برای این که بتوانید در بورس فیلتر بنویسید، نیازی ندارید که یک برنامه نویس حرفه ای باشد بلکه با قدری آموزش و با استفاده از راهنمای سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

معایب فیلتر نویسی در بورس

بومی بودن :

یکی از ویژگی های فیلترنویسی در بورس این است که بومی است. با وجود این ویژگی دیگر شما نمی توانید از این فیلتر در دیگر بازارهای مالی استفاده کنید چون فیلتر نوشته شده مختص بورس تهران می باشد. بازارهای مالی دیگر نیاز به چیزی متفاوت دارند. پس یکی از معایب اصلی فیلترها بومی بودن آنهاست.

نمی توان از فیلترها در فریم های زمانی مختلف استفاده کرد:

فیلتر در حال حاضر فقط برای بازه زمانی روزانه مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان آن را برای دوره های زمانی هفتگی، ساعتی یا ماهیانه تعویض کرد.این موضوع می تواند باعث محدودیت زایی برای شما شود.

عدم امکان استفاده از بک تست:

فیلتر با گذشته سهم شما کاری ندارد و برای همین است که باید نسبت به آن دقت کرد. تصور کنید فیلتری را تعریف کرده اید که اگر سهمی به اندازه 10 درصد رشد کرد متوجه شویم که برای خرید خوب است اما اگر بخواهیم بدانیم قبلا که این سهم همین قدر رشد کرده چه اتفاقی برایش رخ داده است، نمی توانیم.

عدم ارتباط دیگر نرم افزارها :

فیلتر برای خود به صورت مجرا کار می کند و با دیگر نرم افزارها کاری ندارد و برای همین است که  نمی توان با تطبیق آن با دیگر نرم افزارها گزارش جامعی را برای خود فراهم کرد.

محدودیت دسترسی به اطلاعات پیشین:

بر طبق بررسی ها برای برخی از داده ها و اطلاعات، محدودیت دسترسی به 21 روز برمیگردد. یعنی شما فقط می تواند تا اطلاعات 21 روز قبل و نه بیشتر را در فیلتر خود استفاده کنید. این موضوع می تواند از دقت معاملات شما کم کند.

آموزش فیلترنویسی در بورس

در بورس هزاران سهم و دارایی وجود دارند که نمی توان تک تک آنها را مورد بررسی قرار داد. برای همین است که باید فیلترنویسی را یاد گرفت. آموزش فیلترنویسی در بورس کار چندان سختی نیست اما برای آموزش مناسب دیدن حتما باید از افراد باتجربه و مجموعه های متخصص استفاده کنید. شما با فیلترنویسی در بورس می توانید ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهید و کار خود را آسان تر کنید.

دوره های آموزش فیلترنویسی در بورس می تواند برای شما بسیار مفید باشد و از طریق آنها می توانید فیلترنویسی را به خوبی یاد بگیرید.

نتیجه گیری فیلترنویسی در بورس

فیلتر کردن یعنی جدا کردن و پالایش کردن یک مجموعه برای بدست آوردن محصول و نتیجه مورد نظر خود. فیلترنویسی در بورس یعنی شما چیزی بنویسید که به وسیله آن سهام مورد نظر خود را از دل بی شمار سهم خارج کنید و به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید.

فیلترنویسی دارای مزایا و معایبی است و افراد می توانند از مزایای آن استفاده کنند و نسبت به عیوب آن دقت کنند. با فیلترنویسی در بورس شما می توانید به سرعت گروه های مختلف بورسی را بررسی کنید و سهام سودده را شناسایی کنید و بهترین تصمیم ها را برای کسب سود بگیرید .

سهمیران

مجموعه سهمیران سالهاست که در حال فعالیت در زمینه آموزش بورس است و یکی از مواردی که در دوره ها و کلاس های آموزشی خود تعلیم می دهد، فیلترنویسی در بورس است. فیلترنویسی در بورس به شکلی ساده و با زبانی شیوا و علمی به افراد آموزش داده می شود تا بتوانند به خوبی از آن در جهت رصد سریع بازار بورس استفاده کنند و بهترین نتایج را نصیب خود کنند.

سهمیران به عنوان نماینده کارگزاری حافظ بهترین مقالات آموزشی را در اختیار شما می گذارد، بهترین دوره های آموزشی را برای شما به صورت آنلاین در کانال تلگرامی خود یا حضوری برگزار می کند و شما را به بهترین شکل با بازار سرمایه آشنا می کند. سهمیران در بیشتر کلان شهرهای ایران دوره های آنلاین آموزش بورس را برگزار می کند که می توان به دوره آموزش آنلاین بورس در همدان ، دوره آموزش آنلاین بورس در اهواز و …. اشاره نمود.

ما قدم به قدم شما را جلو خواهیم برد و به شما یاد خواهیم داد که نگاهی تحلیلی و دقیق به بورس داشته باشید تا بتوانید در شرایطی مانند الان هم سود کنید و یا حداقل کمترین ضرر را مرتکب شوید. یادتان باشد که بازار بورس، یک بازاری نیست که بتوان با شانس و توصیه در آن موفق بود و باید برای معامله کردن در آن دارای استراتژی بود و قدرت تحلیل داشت.

ما به خوبی قدرت تحلیل شما در بورس را بالا خواهیم برد و با تعلیم نکات مختلف بورس از جمله فیلترنویسی در بورس به شما این امکان را می دهیم که به بهترین و سریع ترین شکل در این بازار پرنوسان حرکت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp