ورود و ثبت نام

در بورس یا دیگر بازارهای مالی، تحلیل کردن یکی از مهم ترین ارکان موفقیت بوده و افراد اگر می خواهند در بازارهای مالی معاملات خوبی انجام دهند باید تحلیل کردن را به خوبی یاد بگیرند. یکی از آموزشهای مهم در تحلیل تکنیکال، آموزش تحلیل ایچیموکو می باشد. در این مقاله به این تحلیل پرداخته شده است.

ایچیموکو چیست؟

پیش از پرداختن به نحوه کار با اندیکاتور ایچیموکو شما باید بدانید که آن را به دو صورت “نمودار ابری” یا “چارت تعاملی” معنا می کنند.

این اندیکاتور همان گونه که احتمالا از نام آن هم حدس زده اید، توسط هوسودا گوئیچی که یک روزنامه نگار ژاپنی بود در سال 1930 ابداع گردید و در حال حاضر کاربرد گسترده ای در تحلیل بازارهای مالی دارد. این روزنامه نگار سالهای زیادی از عمر خود را برای ابداع و بهبود این اندیکاتور صرف کرد و سرانجام آن را به طور عمومی معرفی کرد.

آموزش ایچیموکو

شاید در ابتدا کار کردن با این اندیکاتور کمی پیچیده و سخت به نظر برسد اما با کمی تمرین خواهید توانست که به خوبی با آن به تحلیل بپردازید. افراد از طریق این تحلیل می توانند به خوبی سیگنال های خرید و فروش را شناسایی کنند و معاملات بسیار خوبی را انجام دهند.

کاربرد اندیکاتور ایچیموکو

با استفاده از این اندیکاتور، شما می توانید کارهای زیادی در بورس انجام دهید. ما در زیر کاربردهای این اندیکاتور تکنیکال را برای شما لیست نموده ایم:

1.شناسایی روند سهم: شما با استفاده از این اندیکاتور به خوبی روند سهم را شناسایی می کنید و می توانید به خوبی بفهمید که این سهم چگونه حرکت می کند و نوسانات آن را به خوبی درک می کنید.

2.بررسی کردن نقاط حمایت و مقاومت: حتما شما از اهمیت نقاط مقاومت و حمایت به خوبی آگاه هستید. با اندیکاتور ایچیموکو می توانید به خوبی این نقاط را بررسی کنید.

3.سیگنال های ورود و  خروج از سهم: شما می توانید با استفاده از تحلیل ایچموکو سیگنال ورود یا همان خرید یا سیگنال خروج یا همان فروش را به خوبی شناسایی کنید.

4.تعیین حد ضرر: شما با استفاده از تحلیل روند یک سهم از طریق اندیکاتور ایچیموکو می توانید دریابید که حد ضرر خود را کجا مشخص کنید تا هم ضرر زیادی نکنید و هم سودتان از دست نرود. خیلی اوقات به دلیل حد ضرر خیلی نزدیک به قیمت اولیه، معامله به سرعت بسته می شود و دیگر سودی نصیب شما نمی شود اما اگر حد ضرر به درستی تعریف شود و سهم هم بر طبق تحلیل حرکت کند سود مناسبی نصیب شما می شود.

5.شناسایی کردن نقاط برگشت: نقاط برگشت جایی هستند که سهم به مسیر صعودی خود بازمی گردد و شروع به بالا رفتن قیمت می کند. با استفاده از آموزش تحلیل ایچموکو می توانید این نقاط را به خوبی شناسایی کنید و در معاملات خود از آن استفاده کنید.

اضافه کردن اندیکاتور به نرم افزار

برای اضافه کردن اندیکاتور ایچیموکو به نمودار خود ابتدا وارد منوی بالا صفحه شوید و سپس روی Insert و بعد Indicators(اندیکاتورها) بروید. حالا روی Trend(اندیکاتورهای روندی) بروید و در آخر گزینه Ichimoku Kinko Hyo را انتخاب کنید. در واقع شما باید مسیر زیر را بپیمایید:

Insert -> Indicators -> Trend -> Ichimoku Kinko Hyo

شما هم چنین می توانید از طریق پنجره Navigator اندیکاتور ایچیموکو را به نمودار اضافه کنید. مسیر زیر را دنبال کنید و اندیکاتور را روی نمودار بکشید یا روی آن دوبار کلیک کنید.

پنجره راهبر (Navigator) -> (Indicators)->  روند (Trend) -> گزینه  Ichimoku Kinko Hyo

در صورتی که نمی توانید پنجره راهبر را مشاهده کنید با کلیدهای ترکیبی Ctrl+N آن را به نرم افزار بیفزایید.

قسمت های مختلف اندیکاتور ایچیموکو

اگر روی ایچیموکو کلیک کنید پنجره آن باز می شود. در این پنجره شما می توانید خطوط ایچیموکو را مشاهده کنید و اگر دوست داشتید رنگ آنها را برای خودتان شخصی سازی کنید.

اجزای اندیکاتور ایچیموکو عبارت هستد از :

چیکو اسپن یا Chikou Span

تنکان سن یا Tenkan-Sen

کیجون سن یا Kijun-Sen

سنکو اسپن A یا Senkou Span

سنکو اسپن B یا Senkou Span B

هر کدام از این ها را می توان بر حسب علاقه خود به رنگ دلخواه درآورد. ما هر کدام از این خطوط و کاربرد آنها را توضیح می دهیم.

چیکو اسپن یا Chikou Span

چیکو اسپن که در حالت دیفالت در اندیکاتور ایچیموکو به رنگ سبز است به نام خط تاخیری نیز شناخته می شود.

این خط از  اتصال قیمت بسته شدن کندل ها با هم شکل می  گیرد و قیمت بسته شدن امروزش نشانگر قیمت 26 روز گذشته می باشد.

این خط نقشی مهم در آموزش تحلیل ایچیموکو دارد و از آن برای شناسایی روند سهم و مشخص کردن نقاط حمایتی و مقاومتی سهم استفاده می گردد.

از این خط می توان سیگنال های خرید و فروش را فهمید:

هر گاه خط سبز نمودار قیمت را از پایین به سمت بالا قطع کند سیگنال برای خرید محسوب می گردد.

هر گاه خط سبز نمودار قیمت را از بالا به سمت پایین قطع کند سیگنال برای فروش محسوب می گردد.

تنکان سن یا Tenkan-Sen

این خط که در اندیکاتور ایچیموکو با رنگ قرمز نشان داده می شود میانگین متحرک کوتاه مدت است و نشان دهنده حرکات قیمتی کوتاه مدت در بازار است. هر گاه این خط به سمت بالا و پایین حرکت کند و نوسان داشته باشد یعنی در بازار روند وجود دارد و زمانی که به صورت افقی دربیاید یعنی در بازار روند خاصی وجود ندارد. برای این که بفهمید روند صعودی است یا نزولی باید موقعیت آن را نسبت به خط کیجون سن بررسی کنید.

اگر تنکان سن خط کیجون سن را به سمت بالا قطع کند پس روند سهم صعودی است و هرگاه بر عکس این موضوع اتفاق بیفتد یعنی کیجون سن، خط تنکان سن را به سمت بالا قطع کند روند سهم نزولی خواهد بود.

برای تشخیص راحت این گونه موارد شما نیازمند آموزش دیدن هستید.

کیجون سن

در آموزش تحلیل ایچیموکو خط آبی رنگ نشان دهنده کیجون سن یا میانگین متحرک بلند مدت می باشد. نحوه عملکرد این خط مانند چیکواسپن است و  تنها تفاوت در این است که در اینجا، محاسبه روی 26 کندل آخر صورت می گیرد. این موضوع به ما برای دید میان مدتی کمک می کند.

سنکو اسپن A

این یکی از خطوط در اندیکاتور ایچیموکو است که باعث تشکیل حاشیه ابرهای کومو می گردد. برای محاسبه کردن این خط، میانگین دو خط کیجون سن (آبی) و تنکاسن سن (قرمز) به تعداد 26 کندل به سمت راست انتقال می یابند. در واقع این خط میانگین کیجوم سن و تنکان سن طی یک دوره زمانی 26 روزه است.

سنکو اسپن B

این خط هم مانند قبلی در اندیکاتور ایچیموکو، سبب شکل گیری حاشیه ابرهای کومو می گردد و از طریق پیدا کردن میانگین بیشترین و کمترین قیمت در بازه زمانی 52 روزه محاسبه می شود.

فاصله میان خطوط سنکو اسپن A و B سبب شکل گرفتن ابر کومو می شود.

دریافت سیگنال های خرید و فروش و خنثی از طریق آموزش تحلیل ایچیموکو

زمانی که بتوانید از خطوط ایچیموکو به خوبی استفاده کنید و آنها را به خوبی تحلیل کنید آن گاه به خوبی سیگنال های خرید و فروش و خنثی را شناسایی می کنید.

با سیگنال خرید شما سهام سودده را خریداری می کنید و با سیگنال فروش هم می توانید سهام خود را در موقع بسیار مناسبی بفروشید. سیگنال خنثی هم بر عهده خودتان است و می توانید بر حسب تجربه خود دست به عمل بزنید.

نتیجه گیری

آموزش تحلیل ایچیکومو می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. اگر شما بتوانید تحلیل ایچیموکو را که سالها پیش توسط یک روزنامه نگار ژاپنی ابداع شده به خوبی یاد بگیرید آن گاه به خوبی می توانید روند تغییرات یک سهم را شناسایی کنید و نقاط مناسب برای معامله را شکار کنید.

سیگنال های خرید و فروش را می توانید به خوبی از طریق تحلیل ایچیموکو تشخیص دهید و به موقع سهم بخرید و بفروشید.

برای آموزش تحلیل ایچیموکو شما باید به یک مجموعه معتبر و باتجربه مانند سهمیران مراجعه کنید تا به خوبی همه نکات لازم را به شما آموزش دهد.

سهمیران

سهمیران مجموعه ای است که سالهای متمادی به آموزش مسائل بورس مشغول است. این مجموعه به عنوان شعبه ای از کارگزاری حافظ همیشه سعی کرده است بهترین ها را در اختیار علاقمندان به بورس بگذارد و تحلیل آنها را تقویت کند.

تحلیل های تکنیکال و بنیادی از موضوعات آموزشی هستند که برای مجموعه سهمیران بسیار مهم هستند و سهمیران حساسیت خاصی روی آنها دارد.

وقتی شما بتوانید به خوبی تحلیل انجام دهید پس حتما خواهید توانست تا در بورس به سود مناسبی برسید. تحلیل تکنیکال همان گونه که می دانید فقط روی تغییرات قیمت متمرکز می شود و دیگر به اخبار اقتصادی و مسائل ریشه ای کار چندانی ندارد. این تحلیل می گوید که همه چیز در قیمت خلاصه شده است و با بررسی تغییرات و نوسانات قیمت می توانند شکل حرکت آن را در آینده پیش بینی کرد.

آموزش تحلیل ایچیموکو به عنوان یک تحلیل تکنیکال نیز به خوبی در مجموعه سهمیران انجام می شود و افراد با آموزشهای سهمیران دیگر ایچیموکو را به خوبی خواهند شناخت و می توانند به خوبی از آن در جهت تشخیص روند یک سهم و شناسایی نقاز حمایت و مقاومت وسیگنال های خرید و فروش استفاده کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp