ورود و ثبت نام

خیلی ها این روزها دنبال این هستند که بدانند در آینده بورس چه مسیری را طی خواهد کرد تا با اطمینان بیشتری در آن به فعالیت بپردازند. آنها دنبال این جواب این سوال هستند که آیا بورس دوباره روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت یا خیر. سرمایه خیلی از مردم در حال حاضر در بورس است و به همین دلیل بورس به مسئله مهمی برای خیلی ها تبدیل شده است. در این مطلب ما به پیش بینی بورس در آذرماه پرداخته ایم.

 

روند بورس در گذشته

همان گونه که خودتان بهتر می دانید بورس پس از رسیدن به شاخص 2 میلیون و 100 هزار واحدی به یکباره شروع به ریزش کرد و تا شاخص 1 میلیون و 200 هزار واحدی هم پایین آمد. دلیل این موضوع ناکارآمدی دولت، دستکاری قیمت ها، رفتارهای هیجانی سهامداران و دیگر موارد بود.

بورس منفی باعث شد تا خیلی ها سرمایه خود را که با امید به این بازار آورده بودند از دست بدهند. همواره گفته شد و باز هم گفته می شود که همیشه سرمایه مازاد خود را وارد بازار بورس کنید و هیچ گاه برای تامین پول جهت خرید سهام، ماشین یا خانه نفروشید یا این که پول وام را وارد این کار نکنید. این کارها خطر دارد و ریسک سرمایه گذاری شما را بالا می برد.

پیش بینی بورس کار چندان راحتی نیست اما اگر شخصی تجربه و تخصص کافی داشته باشد می تواند تا حدودی بفهمد که چه اتفاقاتی قرار است برای بورس رخ دهد.

پیش بینی بورس در آذرماه

پس از رسیدن شاخص بورس به 1 میلیون و 200 هزار واحد، خیلی ها دیگر امیدشان را به بازار بورس از دست داده بودند و حتی انتظار پایین آمدن بیشتر را هم داشتند اما در چند هفته اخیر دوباره بورس، توانست رشد کند و حالا دوباره اعتماد خیلی ها به بازار در حال جلب شدن است.

بازار کف های مناسب خود را تشکیل داده است و حالا در پیش روی خود چند مقاومت را دارد که اگر آنها را بشکند می توان گفت که روند صعودی بازار سرمایه تضمین شده است.

در ماه آذر اکثر تحلیلگران انتظار رشد آرام بازار بورس را دارند و اگر اتفاق خاصی نیفتد ممکن است شاهد شاخص 1 میلیون و 500 هزار واحد نیز باشیم. البته این در حالت خوش بینانه است و باید ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

به طور کلی می توان گفت که در ماه آذر، شاخص کل قرار است با چند مقاومت دست و پنجه نرم کند و باید امیدوار بود که آنها را بشکند تا دوباره اعتماد سرمایه گذاران به این بازار جلب شود.

در حال حاضر شاخص بورس 1 میلیون و 350 هزار واحد است و می توان گفت که مقاومت بعدی که باید در آذر آن را بشکند و از آن عبور کند ، 1 میلیون و 400 واحد و 1 میلیون و 500 هزار واحد هستند. می توان به این بازار خوش بین بود اما همواره یادتان باشد که در بورس با تحلیل خرید و فروش کنید و در این گونه مواقع به صورت پله ای خرید کنید.

اما چه دلایلی برای خوش بینی به این بازار و رشد آن در آذر ماه وجود دارد. در زیر به دلایل این موضوع پرداخته ایم.

دلایل موجود برای مثبت بودن روند بورس در آذرماه

1.بازگشت اعتماد سرمایه گذاران و سهامداران:

الان دیگر بازار بورس از آن هیجان ابتدایی فاصله گرفته است و خرید و فروش ها منطقی تر صورت می گیرد. با رشدی که در این چند مدت اخیر از بورس مشاهده شده است مطمئنا دوباره اعتماد خیلی ها به این بازار برخواهد گشت. هر چند که ما دیگر شاهد هجوم نقدینگی و سرمایه مانند قبل نخواهیم بود اما بهر حال دوباره و آرام آرام اعتماد به بازار سرمایه باز خواهد گشت.

2.تصمیمات بهتر در سازمان بورس:

ما در این چند مدت شاهد تصمیمات بهتری در زمینه ساماندهی بورس بوده ایم. تصمیمات خوبی برای سهام بزرگی چون شستا گرفته شده است و با رشد چنین سهامی ما شاهد رشد بیشتر بازار بورس خواهیم بود.

3.بهتر شدن جو روانی بازار بورس:

پس از انتخابات آمریکا و شکست ترامپ، جو روانی بازار بهتر شده است. هر چند که پایین آمدن دلار می تواند برای بعضی سهم ها بد باشد اما به هر حال جو روانی کمی بهتر شده است و این خود می تواند باعث رشد بهتر بازار سرمایه شود. به هر حال با پایین آمدن قیمت سکه و دلار، خیلی ها ممکن است سرمایه خود را وارد بازار بورس کنند که این برای بورس خیلی خوب است.

4.تمام شدن اصلاح:

خیلی ها معتقدند که دیگر اصلاح بازار بورس تمام شده است و حالا پس از آن همه منفی و روزهای قرمز، بازار بورس آماده رشدی آرام و مناسب است. البته این به شرطی است که دولت تصمیمات درستی بگیرد و واقعا بخواهد بازار بورس را رشد دهد. خیلی از شرکت های بورسی، متعلق به دولت هستند و برای همین است که دولت عملا بازیگر اصلی بازار بورس است و اگر به خوبی عمل کند می تواند شرایط رشد پایای بورس را مهیا کند.

5.تشکیل شدن کف های قوی:

زمانی که شاخص در حال پایین آمدن بود، از خیلی از کف ها عبور کرد اما نتوانست بیشتر از آن پایین برود. بنابراین می تواند گفت که حالا دیگر کف هایی قوی را تشکیل داده است و حالا دیگر تنها کاری که باید انجام شود عبور از مقاومت های 1 میلیون و 400 و 1 میلیون و 500 می باشد.

نتیجه گیری

برای پیش بینی بورس در آذر ماه 99 می توان گفت که اگر شرایط خوبی حاکم باشد و خوش بینانه نگاه کنیم شاخص حتی می تواند به 1 میلیون و 500 هزار واحد نیز نزدیک شود. بازار برای تثبیت رشد خود از چند مقاومت عبور کند که کار چندان آسانی نیست اما امکان پذیر می باشد.

در حال حاضر بورس در حال نوسان می باشد اما به طور کلی می توان به بازار خوش بین بود و انتظار رشد آن را داشت. اگر می خواهید دست به خرید بزنید با تحلیل و استراتژی به این کار دست بزنید.

اصول معامله کردن در بازار بورس

برای معامله کردن در بازار بورس شما باید اصولی را رعایت کنید تا در آن سود کنید. در زیر ما به چند تا از آنها اشاره می کنیم:

1.سبد متنوعی داشته باشید:

سعی کنید تا در سبد خود فقط یک سهم نداشته باشید و تعداد سهامتان بین 3 تا 8 عدد باشد. داشتن یک سهم تنها در سبد می تواند منجر به ریسک بالا در سرمایه گذاری شما شود. با تنوع دادن به سهام خود از ریسک سرمایه گذاری خود بکاهید.

2.از روی هیجان دست به خرید و فروش نزنید:

اگر از روی هیجان و توصیه افراد مبتدی در بورس، دست به خرید بزنید مطمئن باشید که به زودی مجبور خواهید بود تا سهم خود را با ضرر بفروشید. همیشه در بازار بورس، احساسات خود را مدیریت کنید. یادتان باشد یکی از دلایل وضعیت کنونی بورس، رفتارهای هیجانی خیلی از معامله گران می باشد( البته این فقط یکی از موارد می باشد).

3.قدرت تحلیل خود را بالا ببرید:

برای این که بتوانید سهام ارزشمند و سودده را شناسایی کنید باید بتوانید به خوبی تحلیل کنید. شما باید بدانید که چه سهمی ارزشمند است و چه سهمی ضررده تا بتوانید معاملات خوبی انجام دهد و این چیزی است که به تحلیل احتیاج دارد. زمانی که قدرت تحلیل خود را بالاتر ببرید آن گاه پیش بینی های بهتری هم خواهید داشت و قادر هستید بفهمید که یک سهم در آینده چگونه تغییر می کند.

4.مشورت مداوم با افراد متخصص در بورس:

همواره از تجارب و علم افراد متخصص استفاده کنید و از آنها درباره وضعیت بازار و سهم های مختلف سوال بپرسید. آنها می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند و به شما مسیر درست سرمایه گذاری را نشان دهند.

سهمیران

یادتان باشد که شما برای انجام پیش بینی های دقیق و مناسب نیاز به دو چیز دارید : علم و تجربه. تجربه را می توان با حضور در بورس و انجام معاملات کسب کرد اما علم بورس را باید بر طبق اصول یاد گرفت.

سهمیران به عنوان شعبه ای از کارگزاری حافظ همواره کوشیده است تا بهترین آموزش های بورسی را به افراد علاقمند به یادگیری بورس ارائه بدهد. سهمیران با برگزاری دوره های آموزشی در شهرهای مختلف می تواند گزینه ای عالی برای آنهایی باشد که دنبال تبدیل شدن به یک معامله گر ماهر هستند.

همیشه یادتان باشد که در بورس شما باید بر طبق اصول درست معامله کنید و بورس جای قمار کردن با سرمایه نیست. شما باید بتوانید سهم های مختلف و جریانات این بازار پرنوسان را تحلیل کنید  و از فرصت های مناسب معاملاتی استفاده کنید تا به سود خوبی برسید.

سهمیران قدم به قدم شما را جلو خواهد برد و به شما یاد خواهد داد که چگونه معامله کنید، چگونه مدیریت ریسک کنید، چه استراتژی معاملاتی را برای سود بیشتر اجرا کنید، چگونه از شاخص ها و اندیکاتورها استفاده کنید و در آخر این که چگونه بیشترین سود را کسب کنید.

به خاطر داشته باشید که بیشترین سود همیشه برای افرادی است که با اصول یک کار آشنا هستند و برای یادگیری هزینه می کنند. سهمیران بهترین آموزش ها را در اختیار شما قرار خواهد دارد و شما را به تحلیلگری خوب در بازار پرهیاهوی بورس تبدیل می کند و شما با سهمیران، قادر به پیش بینی بورس خواهید بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp