ورود و ثبت نام

همان گونه که خودتان می دانید بازار بورس حالا دیگر یک مسئله مهم در سطح کشور است چون سرمایه بسیاری از مردم در این بازار در حال گردش است. بازار سرمایه یا همان بورس می تواند با کارایی خود موجب رونق اقتصاد کشور و حل مشکلات زیادی شود اگر به درستی از آن استفاده شود. در بورس، سهام شرکت ها و موسسات مختلفی عرضه می شود و این سهم ها توسط افراد خرید و فروش می شود. تا به حال اما در بورس ایران هیچ باشگاه فوتبالی سهام خود را عرضه نکرده است. در این مقاله به موضوع خرید عرضه اولیه پرسپولیس پرداخته شده است.

تیم های ورزشی

مطمئنا در کشور کمتر کسی وجود دارد که طرفدار یکی از باشگاه های فوتبال نباشد. فوتبال ورزشی است که طرفداران بسیار زیادی در دنیا و بالطبع در ایران دارد و خیلی ها دنبال کننده آن هستند. ورزشی با این سطح از طرفدار مطمئنا بسیار پولساز است و گردش مالی بالایی دارد. به همین علت است که خیلی از بازیکن های مشهور فوتبال جزء ثروتمندترین افراد در جهان هستند و درآمد بسیار بالای دارند.

در ایران دو تیم وجود دارند که طرفداران بیشتری نسبت به تیم های دیگر دارند: پرسپولیس و استقلال. این دو تیم که جزء قدیمی ترین باشگاه های فوتبالی ایران هستند بیشترین طرفدار را در ایران دارند و برای همین از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

دولتی بودن

یکی از انتقاداتی که سالهاست کارشناسان  و افراد متخصص در فوتبال مطرح می کنند، دولتی بودن تیم های بزرگی چون پرسپولیس و استقلال است. این تیم ها سالهاست که از پول بیت المال تغذیه می شوند و همین مسئله باعث شده است تا افرادی سیاسی برای مطرح کردن خود وارد فوتبال شوند.

از سوی دیگر وقتی تیمی دولتی باشد، یعنی دولت می تواند روی آن تاثیر بگذارد که این به هیچ به عنوان به نفع تیم های بزرگ نیست. سالهاست که مسئله خصوصی سازی درباره باشگاهای فوتبال پرسپولیس و استقلال و دیگر تیم ها مطرح است اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

حالا اما بورس فرصت مناسبی را پدید آورده است و می تواند باعث شود تا بخشی از این باشگاه ها به دست مردم سپرده شود و مردم خودشان تشخیص دهند که چقدر دوست دارند تا در این باشگاه ها سرمایه گذاری کنند.

عرضه اولیه پرسپولیس

اول آبان امسال بود که وزیر ورزش اعلام کرد که امیدوار است که عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال تا پایان آذرماه انجام شود و سهام این دو باشگاه در بازار فرابورس عرضه شود. این خبر بسیار خوبی برای هواداران فوتبال و دیگر افراد بود چون ورود باشگاه هایی چون پرسپولیس و استقلال هم آنها را از دولتی بودن خارج می کرد و هم باعث جذب سرمایه به بورس و رشد آن می شد.

حالا اما پاییز تمام شده است و در دی ماه هستم اما عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال انجام نشده است. درست است که این اتفاق صورت صورت نگرفته است اما آن طور که از اخبار پیداست به احتمال زیاد تا پایان سال سهام این دو باشگاه به بورس عرضه خواهد شد و افراد علاقمند می توانند برای خرید آن اقدام کنند.

جالب است که طبقه گفته برخی از کارشناسان، صورت های مالی باشگاه پرسپولیس برای عرضه در بازار سرمایه بهتر از استقلال است.

خرید عرضه اولیه پرسپولیس

برای خرید عرضه اولیه پرسپولیس، سهامداران دقیقا مانند دیگر عرضه اولیه ها اقدام می کنند. هر کد بورسی می تواند تا حد معینی سهم از این عرضه اولیه را بخرد و بیشتر از آن مجاز نیست.

زمان خرید عرضه اولیه پرسپولیس مطمئنا در اخبار و در سامانه کدال به اطلاع افراد خواهد رسید تا برای آن آماده باشند. مطمئنا نماد پرسپولیس و استقلال به شکلی مشخص خواهد شد تا برای همگان معلوم باشد و افراد با خرید عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال، مالک بخشی از این باشگاه ها خواهند شد.

مطمئنا عرضه اولیه پرسپولیس در بورس و خصوصی شدن این باشگاه به رشد فوتبال کشور و کاهش فساد در فوتبال کمک خواهد کرد.

شاید برایتان جالب باشد که هر چقدر که عملکرد یک تیم در کشور و در عرصه های بین المللی بهتر باشد ارزش سهام آن هم بهتر خواهد شد. بنابراین عرضه اولیه پرسپولیس(در صورت انجام شدن) با عملکرد خوب این تیم می تواند رشد بسیار خوبی را تجربه کند.

عرضه اولیه چیست؟

در آخر و برای این که بیشتر با با بورس آشنا شوید توضیح مختصری هم در عرضه اولیه داده می شود. زمانی که شرکت یا موسسه ای بخواهد برای اولین بار سهام خود را به بازار بورس عرضه کند به آن عرضه اولیه می گویند. عرضه اولیه ها همیشه مشتری های فراوانی دارند و دلیل آن هم این است که قیمت این سهام بسیار پایین است و مطمئنا این قیمت بالاتر خواهد رفت و به سود خواهید رسید. در واقع با خرید عرضه اولیه شما سودی حتمی را نصیب خود کرده اید چون قیمت عرضه اولیه در واقع قیمت کف یک سهم می باشد.

خرید عرضه اولیه پرسپولیس هم مطمئنا سود بسیار خوبی را نصیب دارندگان خود خواهد کرد. این سهم به دلیل محبوبیت باشگاه پرسپولیس مطمئنا رشد بسیار خوبی خواهد کرد و می تواند جزء سهام برتر بازار بورس باشد.

عرضه اولیه، سرمایه بسیار خوبی را به سمت خود جذب خواهد کرد و رشد خوبی خواهد داشت. حتما عرضه اولیه ها را خریداری کنید تا سود تضمین شده ای برای خود رقم بزنید.

مدیریت ریسک در بورس

شما برای سود کردن در بورس نیاز دارید تا ریسک معاملات خود در بورس را مدیریت کنید. موارد زیر برای مدیریت ریسک در بورس الزامی است:

1.درگیر کردن مقدار مناسب سرمایه:

تنها در صورتی که از سود خود مطمئن هستید سرمایه زیادی را برای خرید یک سهم درگیر کنید و در صورتی که از تحلیل و سود خود مطمئن نیستید پول کمتری را برای خرید یک سهم اختصاص دهید.

2.تنوع دادن به سبد سهام:

هرگز تمام سرمایه تان را فقط روی یک سهم هزینه نکنید و سعی کنید تا سبد بورسی تان بین 3 تا 8 سهم در خود داشته باشد. با این کار، ریسک معاملات خود را بین چند سهم پخش خواهید کرد.

3.قدرت تحلیل خود را بالا ببرید:

حتما از طریق تحلیل های تکنیکال و بنیادی، سهم های مختلف را ارزیابی کنید تا بتوانید ریسک معاملات خود را مدیریت کنید.

موارد دیگری هم برای مدیریت ریسک معاملات در بورس چون تعیین کردن حد ضرر، خرید پلکانی و غیره وجود دارد که شما باید برای کسب بیشتری سود از بازار بورس باید از آنها آگاهی داشته باشید و آنها را به خوبی پیاده کنید.

نتیجه گیری

عرضه اولیه پرسپولیس و دیگر باشگاه مطرح احتمالا تا پایان سال در بورس انجام خواهد شد و این فرصت بسیار خوبی برای علاقمندان به فوتبال و در عین حال بورس است که بتوانند مالک بخش بسیار کوچکی از باشگاه محبوب فوتبال خود شوند. خرید عرضه اولیه پرسپولیس می تواند سود بسیار خوبی هم براس سهامدار و هم برای باشگاه داشته باشد. برای سهامدار چون سود عرضه اولیه تضمین است، فایده دارد و برای باشگاه هم چون از دولتی بودن خارج خواهد شد و سرمایه زیادی را به سوی خود جذب خواهد کرد که می تواند از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

امیدواریم که عرضه اولیه سهام پرسپولیس و استقلال طبق وعده مسئولین تا آخر امسال صورت پذیرد و ما شاهد ورود باشگاه های بزرگ فوتبال به بازار بورس باشیم. این اتفاق واقعا می تواند اتفاق بزرگ و مهمی باشد و اعتماد خیلی ها را دوباره به بازار بورس بازگرداند.

سهمیران

سهمیران به عنوان شعبه ای از کارگزاری حافظ سالهاست که به آموزش مسائل بورس مشغول است. در سهمیران به خوبی به شما آموزش داده می شود که چگونه عرضه های اولیه را خریداری کنید و چگونه روند رشد آنها را تحلیل کنید.

برای سود کردن در بازار پرنوسان بورس شما نیاز دارید تا به خوبی آموزش ببینید. سهمیران مرحله به مرحله شما را تعلیم می دهد تا به تریدری ماهر و معامله گری مجرب تبدیل شوید و بتوانید بیشترین سود را از بازار بورس برای خود کسب کنید.

با سهمیران، شما در بهترین دوره های آموزشی شرکت خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که چگونه سهم های گوناگون را ارزیابی کنید  و آنها را تحلیل کنید. تحلیل های تکنیکال و  بنیادی به شکلی اصولی به افراد آموزش داده می شود و افراد می توانند به راحتی با انواع اندیکاتورها کار کنند و فرصت های خرید و فروش را شناسایی کنند. در کنار آموزش تحلیل ، سهمیران به افراد یاد می دهد که چگونه ریسک معاملات خود در بازار بورس را مدیریت کنند و از این طریق بیشترین سود را نصیب خود کنند و کمترین ضرر را متحمل شوند.

مدیریت معاملات

سهمیران انواع استراتژی های معاملاتی را برای معاملات کوتاه مدت یا بلندمدت به شما یاد می دهد و به شما نکات مهم بازار بورس را گوشزد می کند. شما با تمام جوانب بازار بورس آشنا خواهید شد و به خوبی یاد خواهید گرفت که برای سود چگونه معامله کنید. یادتان باشد که بازار بورس، بازار پرنوسانی است و کسانی در این بازار موفق خواهند بود که قدرت تحلیل بالاتری داشته باشند و بهتر معاملات خود را مدیریت کنند و این دقیقا همان چیزی است که مجموعه سهمیران به شما یاد خواهد داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp