ورود و ثبت نام

شرکت ها با عرضه سهام خود در بورس می توانند به مزایای متعددی دست یابند در این مقاله به مهم ترین مزایای پذیرش در بورس پرداخته شده است.

بازار بورس جایی است که شرکت های مختلف، سهام خود را در آن عرضه می کنند و افراد این سهام را خرید و فروش می کنند و از طریق قانون عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می کنند.

بازار بورس

بازار بورس،بازاری است که سرمایه افراد و شرکت ها را به سوی خود جذب می کند بنابراین این بازار می تواند برای خیلی ها جذابیت زیادی داشته باشد. جذابیت بورس می تواند برای شرکت های محتلف هم زیاد باشد چون با پذیرش در بورس می توانند به مزایای بسیاری دست یابند. در زیر به این مزایا اشاره شده است:

1.تامین شدن از لحاظ مالی

شرکت ها برای این که به اهداف تجاری خود دست یابند به سرمایه نیاز دارند. هیچ شرکتی بدون داشتن سرمایه کافی نمی تواند به اهداف اقتصادی خود دست یابد.

بورس می تواند جای بسیار خوبی برای جذب منابع مالی باشد. یک شرکت برای این که در بورس به منابع مالی دست یابد کافی است تا سهام خود را بفروشد اما برای مثال اگر بخواهد از یک بانک وام بگیرد نه تنها باید مدت ها در صف دریافت وام باشد بلکه باید پول وام را با بهره آن برگرداند.

در بورس، یک شرکت با خیال راحت دست به فروش سهام خود می زند و هر چقدر که این سهام قیمت بیشتری پیدا کنند ، سرمایه بیشتری نصیب شرکت ها می شود که می توانند از طریق آن به اهداف اقتصادی خود دست یابند. خوبی تامین منابع مالی شرکت ها در بورس این است که بلندمدت است.

2.مشهور شدن و افزایش اعتماد مردم به شرکت:

اگر یک شرکت در بورس پذیرفته شود مسلما در بین مردم شناخته شده تر خواهد بود و اگر عملکرد مناسبی در بورس از خود نشان دهند، اعتماد مردم به آن بالاتر خواهد رفت که این خود می تواند باعث فروش بیشتر محصولات و کسب درآمد بیشتر برای آنها شود.

از آنجایی که بورس، قوانین مشخصی برای پذیرش در بورس دارد بنابراین بودن در بازار بورس می تواند عملکرد شرکت ها را شفاف تر کند و این خود اعتماد افراد را بیشتر می کند. هم چنین اطلاعات شرکت های بورسی معمولا بیشتر از دیگر شرکت ها در رسانه ها و روزنامه ها بازتاب داده می شود.

3.معافیت مالیاتی

یکی از مهم ترین مزایای پذیرش در بورس برای شرکت ها این است که آنها از مالیات معاف خواهند بود. همان گونه که خودتان می دانید شرکت ها همواره باید بخشی از درآمد خود را به دولت مالیات بدهند.

از آنجایی که بازار بورس می تواند باعث رونق اقتصادی در کشور شود بنابراین دولت برای جذب شرکت ها برای آمدن به سمت بورس، مزیت هایی را در نظر می گیرد.

یکی از این مزیت ها معاف شدن شرکت های پذیرش شده در بورس است. وقتی شرکت ها مالیات کمتری بدهند یا مالیات ندهند از هزینه هایشان کاسته می شود و در نتیجه سود بیشتری کسب خواهند کرد.

این مزیت باعث می شود تا شرکت های مختلف سعی کنند تا وارد بورس شوند  و سهام خود را در این بازار عرضه کنند.

4.واقعی شدن قیمت سهم:

اگر یک شرکت واقعا به خود اعتماد دارد و می داند که عملکرد مناسبی دارد پس با پذیرش در بورس، ارزش پیدا خواهد کرد چون قیمت ها در بورس از طریق عرضه و تقاضا تعیین می شود.

زمانی که عملکرد یک شرکت مناسب باشد و چشم انداز خوبی داشته باشد، سرمایه گذاران به سمت آن خواهند رفت و برای خرید سهام آن شرکت اقدام می کنند.

اگر هم شرکتی عملکرد خوبی نداشته باشد، در بورس خود را نشان خواهد داد و قیمت سهامش واقعی خواهد شد. بنابراین شرکت ها می توانند از این طریق ورود به بورس، عملکرد و مقبولیت خود را آزمایش کنند.

5.نقدشوندگی بهتر و بالاتر سهام شرکت ها:

اگر شما یک شرکت داشته باشید که هنوز در بورس پذیرش نشده باشد، باید به طور سنتی و تبلیغات، سهام خود را بفروشید اما اگر در بورس پذیرش شده باشید به راحتی و از طریق کارگزاری های بورس، سهام خود را خواهید فروخت.

این یکی دیگر از مهم ترین مزایای پذیرش در بورس است که می توان بسیار سریع سهام خود را نقد کرد . نقدشوندگی بالاتر در شرایط حساس می تواند برای شرکت بسیار اهمیت داشته باشد.

6.انتقال آسان سهام :

شرکت هایی که در بورس پذیرفته می شوند خیلی راحت می توانند سهام خود را انتقال دهند و این کار برایشان به سرعت و با هزینه ای اندک انجام می شود. در شرکت های غیربورسی اما انتقال سهام به این سرعت و راحتی نیست و باید برای آن هزینه بیشتری نیز پرداخت کرد.

شرکت های بورسی می توانند به راحتی کارهای تغییر در ترکیب سهامداران خود را انجام دهند و دیگر نیازی به این ندارند که خود را درگیر پیچ و خم های اداری کنند.

7.گرفتن راحت تر تسهیلات بانکی:

شرکت های بورسی می توانند با گذاشتن سهام خود در نزد بانک ها، از آنها تسهیلات و وام دریافت کنند. دلیل این موضوع آنست که برای شرکت های بورسی مزایای در نظر گرفته شده است که یکی از آنها دریافت راحت تر وام و تسهیلات است.

8.انتشار اوقات مشارکت بدون نیاز به مجوز بانک مرکزی

اگر شرکتی که در بورس حضور ندارد، بخواهد برای تامین سرمایه خود اوراق مشارکت منتشر کند باید حتما از بانک مرکزی مجوز کسب کند اما یک شرکت موجود در بورس نیازی به این کار ندارد.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای پذیرش در بورس این است که شرکت موجود در بازار بورس فقط کافی است تا مجوز سازمان بورس را کسب کند و بعد به راحتی به انتشار اوراق مشارکت خود بپردازد و از این طریق نیازهای مالی خود را تامین کند.

نتیجه گیری

بورس یکی از بازارهای مالی مهم در سطح جهان است که در صورت رشد می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک بسیاری کند. در تمام جهان، دولت ها برای این که باعث تشویق شرکت ها برای ثبت نام و پذیرش در بورس شود قوانینی را وضع می کنند.

شرکت هایی که در بورس پذیرفته می شوند و سهام خود را در آن عرضه می کنند، از مزایای گوناگونی بهره مند می شوند و برای همین است که بسیاری از شرکت ها سعی می کنند تا خود را وارد بورس کنند.

از مهمترین مزایای پذیرش در بورس می توان به تامین شدن شرکت ها از لحاظ مالی برای رسیدن به اهداف تجاری، معافیت های مالیاتی، مشهور شدن و افزایش اعتماد به شرکت، واقعی شدن قیمت سهم ها ، انتقال آسان سهام، دریافت تسهیلات بانکی و انتشار اوراق مشارکت بدون نیاز به مجوز بانک مرکزی اشاره کرد.

زمانی که یک شرکت در بورس حضور داشته باشد،  مردم عملکرد آن را شفاف تر و راحت تر مشاهده می کنند و در صورتی که عملکرد مناسبی داشته باشد مردم بیشتر به آن اعتماد خواهند کرد.

شرکت های بورسی می توانند راحت تر از بانک ها وام بگیرند و نیز سریع تر سهام خود را نقد کنند. شرکت ها می توانند با وارد شدن به بورس به اعتبار خود بیفزایند و در نتیجه سطح خود را بالاتر ببرند.

بورس بازاری است که می تواند بر رونق شرکت ها بیفزاید و به آنها برای رسیدن به هدف های اقتصادی شان کمک کند.

سهمیران

اگر دوست دارید تا در بازار پرنوسان و پرالتهاب بورس به موفقیت و سود دست یابید، باید به خوبی آموزش ببینید. بدون آموزش دیدن شما قادر به این نخواهید بود تا در بازار بورس به درستی و با تحلیل، معامله انجام دهید. سهمیران که شعبه ای از کارگزاری حافظ است، می تواند گزینه ای بسیار عالی برای آموزش شما باشد. کارگزاری حافظ خود یکی از بهترین کارگزاری های کشور است که بهترین خدمات را به مشتری های خود ارائه می دهد.

دوره های آموزشی سهمیران می توانند به خوبی به شما یاد بدهند که شما چگونه در بازار بورس دست به معامله بزنید، چگونه تحلیل کنید و چگونه ریسک معاملات خود را مدیریت کنید.

 

اموزش  بورس سهمیران

مهم ترین موضوعی که در آموزش های سهمیران وجود دارد اینست که شما بتوانید انواع سهام در بورس را تحلیل و ارزیابی کنید و از این طریق فرصت های خرید و فروش را شناسایی کنید و بیشترین سود را نصیب خود کنید.

در کنار تحلیل، سهمیران به شما یاد خواهد داد که چگونه ریسک خود را مدیریت کنید تا بیشترین سود و کمترین ضرر را از آن خود کنید.

 علاوه بر این ها، سهمیران انواع استراتژی های معاملاتی را به شما آموزش خواهد داد که در بازار مالی بورس از اهمیت زیادی برخوردار است و چگونگی حرکت و معامله در بازار پرنوسان بورس را به نشان می دهد. همه این کارها توسط اساتیدی متخصص و مجرب انجام می شود که سالهاست در حال آموزش مسائل بورس هستند.

شبکه های اجتماعی سهمیران

سهمیران برای افرادی که نگاهی حرفه ای به بازار بورس دارند گزینه بسیار مناسبی است. کانال تلگرامی سهمیران به آدرس @sahmiran_ir می تواند اطلاعات بسیار خوبی به شما در زمینه بورس بدهد. صفحه اینستاگرام سهمیران نیز به همین آدرس موجود است و حاوی ویدئوهای آموزشی است. حتما آموزش را جدی بگیرید تا بتوانید به سود خوبی در بازار بورس دست یابید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp