ورود و ثبت نام

بازار بورس محل سرمایه گذاری است و بنابراین انواع افراد با سن های مختلف می خواهند در این بازار سرمایه گذاری انجام دهند.

اگر سرمایه گذاری در بورس به شکل درست و اصولی انجام شود مطمئنا به سود خوبی منجر خواهد شد. از آنجایی که سن قانونی برای خیلی از کارها در کشور 18 سال است، بنابراین سازمان بورس هم شرط معامله کردن در این بازار را حداقل سنی 18 سال قرار داده است.

اما سوال اینجاست که اگر افراد زیر 18 سال بخواهند برای خود کد بورسی بگیرند و یا این که والدین بخواهند برای بچه های خود و آینده آنان در بورس سرمایه گذاری کنند باید چه کاری انجام دهند. در این مقاله به نحوه گرفتن کد بورسی افراد زیر 18 سال پرداخته شده است.

سرمایه گذاری در بورس

بازار بورس، بازار جذابی است مخصوصا اگر شما بتوانید سرمایه گذاری بلندمدت و چندساله انجام دهید. یادتان باشد که صبر یکی از عوامل موفقیت در بازار بورس می باشد.

خیلی از پدر و مادرها دوست دارند تا برای فرزندان خود در بورس سرمایه گذاری کنند تا پس از اینکه آنها به سن مناسبی رسیدند بتوانند خود از این سرمایه گذاری بهره ببرند و کارهای خود را پیش ببرند.

گرفتن مستقیم کد بورسی توسط افراد زیر 18 سال ممکن نیست و بنابراین سرپرست آنها باید برای گرفتن کد بورسی افراد زیر 18 سال اقدام کند. مانند گرفتن کد بورسی برای بزرگسالان، گرفتن کد بورسی برای افراد زیر هیجده سال نیز مراحلی دارد که سریع و آسان است.

مراحل گرفتن کد بورسی افراد زیر 18 سال

برای گرفتن کد بورسی  جهت افراد زیر هیجده سال، مراحل زیر باید سپری شود:

مرحله اول: ثبت نام در سجام

مانند افراد بزرگسال که اقدام به ثبت نام در سامانه سجام می کنند، افراد زیر 18 سال نیز باید در اولین مرحله اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند.

افرادی که سنشان در حد مناسبی است می توانند خودشان این کار را انجام دهند  و اطلاعات خود را در سامانه سجام وارد کنند و اشخاصی که هنوز کودک محسوب می شوند از طریق والدین این کار را انجام می دهند. پس از آن که در اطلاعات خود را در این سامانه وارد کردید باید به سراغ مرحله دوم بروید. آدرس سایت سجام، WWW.sejam.ir می باشد.

مرحله دوم: احراز هویت در پیشخوان یا شعبه یکی از کارگزاری ها

پس از آن که اطلاعات فرد زیر 18 سال در سامانه سجام ثبت شد باید هویت او برای کارگزاری محرز و مشخص شود.

بنابراین فرد زیر 18 سال باید همراه سرپرست (قیم قانونی) خود به دفاتر پیشخوان یا یکی از شعبه های کارگزاری مورد نظرشان بروند. در پیشخوان یا شعبه کارگزاری، مدارک هر دو نفر باید ارائه شود و پس از بررسی این مدارک، تشخیص هویت صورت می گیرد.

مدارک لازم برای احراز هویت عبارتند از :

اصل شناسنامه : اصل شناسنامه را با خود ببرید

کارت ملی: کارت ملی نیز باید همراه هر دو افراد باشد

کد رهگیری سامانه سجام: زمانی که فرد اطلاعات خود را در سامانه سجام وارد می کند برای او یک کد رهگیری ارسال می شود که باید آن را برای احراز هویت خود ارائه دهد

مرحله سوم: صادر شدن کد بورسی فرد زیر 18 سال

پس از آن که این دو مرحله انجام شد و احراز هویت صورت گرفت، کد بورسی فرد زیر 18 سال صادر می شود . باید دقت کنید که کد بورسی ای که برای افراد زیر 18 سال صادر می شود “کد آفلاین ” است.

کد آفلاین کدی است که افراد در سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می کنند.  سامانه معاملاتی آنلاین به این شکل است که افراد می توانند در لحظه سفارشات خرید و فروش خود را ارسال کنند.

در سامانه آفلاین اما اشخاص پس از ثبت سفارش خرید یا فروش خود باید منتظر بمانند تا معامله گر کارگزاری، سفارش آنها را با حداکثر 15 دقیقه تاخیر ارسال کند. اگر قیمت سفارش به قیمت بازار برسد معامله برای شخص انجام می شود. سامانه آفلاین برای این طراحی شده است تا از ریسک افراد زیر 18 سال جلوگیری شود.

مزیت کد بورسی آفلاین برای فرد زیر 18 سال

گرفتن کد بورس آفلاین برای افراد زیر 18 سال می تواند مزایای مختلفی به همراه داشته باشد. در زیر به این موارد اشاره شده است:

بالا رفتن دانش سرمایه گذاری فرد زیر 18 سال با انجام معاملات آفلاین:

امروزه هر چه بیشتر یک فرد با بازارهای مالی آشنا باشد می تواند  سود بیشتری برای خود کسب کند.

افراد زیر 18 سال می توانند با کد بورسی آفلاین خود به معامله کردن در بورس بپردازند و تجربه و مهارت خود را بالا ببرند. سامانه معاملات آفلاین برای این طراحی شده است که اشخاص زیر 18 سال ریسک بالایی انجام دهند.

این افراد می توانند آرام آرام مهارت معاملاتی خود در بازار بورس را بالا ببرند و از این طریق خود را برای آینده و گرفتن کد بورسی آنلاین و معاملات آنلاین و لحظه ای آماده کنند.

سرمایه گذاری طولانی مدت:

پدر و مادر می توانند با گرفتن کد بورسی و انجام معاملات آفلاین برای کودک خود از همین سن برای او سرمایه گذاری انجام دهند.

یکی از خوبی های بورس اینست که اگر صبر و تحمل کافی وجود داشته باشد و سهم هم ارزشمند باشد حتما سود خوبی را در بلندمدت به افراد خواهد داد. پدرها  و مادرها می توانند برای بچه های کم سن خود کد بورسی بگیرند و از این طریق برای آینده آنها سرمایه گذاری انجام دهند. خوبی بورس در این است که به پول آنچنانی نیاز ندارد و با مبالغ اندک هم می توان برای کودکان سرمایه گذاری کرد و سهم خرید. ماهانه می توان مبلغ اندکی را برای خرید سهام ارزشمند کنار گذاشت و سپس زمانی که کودک به سن مناسبی رسید ، حساب بورسی اش را به خود او سپرد.

نکته: افرادی که مدرک زیر دیپلم دارند هم باید مانند افراد زیر 18 سال برای گرفتن کد بورسی آفلاین اقدام کنند.

آنها برای گرفتن کد بورسی آفلاین خود نیازی به سرپرست ندارند اما چون دیپلم ندارند نمی توانند از سامانه معاملات آنلاین استفاده کنند. البته برخی از کارگزاری ها با گرفتن تعهد از فرد زیر 18 سال یا زیر دیپلم، به او کد معاملات آنلاین را را می دهند .

نتیجه گیری

بازار بورس بازار جذابی است و مزیت های زیادی دارد. خیلی ها دوست دارند وارد این بازار شوند. خیلی از نوجوانان دوست دارند وارد بورس شوند اما سنشان به 18 سال نرسیده است برای همین است که باید برای ثبت نام در بورس و گرفتن کد آفلاین از سرپرست خود کمک بگیرند.

گرفتن کد بورسی برای افراد زیر 18 سال دارای مراحلی است. در مرحله اول باید ثبت نام در سجام صورت بگیرد و سپس فرد زیر 18 سال و سرپرست با مدارک مورد نیاز(اصل شناسنامه، کارت ملی و کد رهگیری سجام) به یکی از دفاتر پیشخوان یا شعبه ای از یک کارگزای مراجعه کنند تا احراز هویت برای آنها انجام پذیرد.

پس از آن که احراز هویت انجام شد برای فرد زیر 18 سال کد بورسی آفلاین صادر می شود و نام کاربری و رمز عبور برای او فرستاده می شود تا او بتواند وارد پنل کاربری آفلاین خود شود و شروع به معامله کردن کند.

در سامانه معاملاتی آفلاین، معاملات در لحظه انجام نمی شود و پس از حداکثر 15 دقیقه تاخیر ثبت می شود و اگر سفارش با بازار مطابق بود انجام می شود. مزیت داشتن کد بورسی برای افراد زیر 18 سال اینست که آنها می توانند از همین سن با بازار مالی بورس آشنا شوند و آرام آرام مهارت و دانش خود را در این زمینه بالا ببرند.

سهمیران

چه یک فرد بالای 18 سال داشته باشد چه زیر 18 سال فرقی نمی کند چون اگر دارای مهارت و دانش کافی برای معامله گری در بورس نباشد ضرر خواهد کرد و این موضوع دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد. آموزش در بازاری پرریسک و پرنوسانی چون بورس اوراق بهادار ضرورت دارد و باید صورت بگیرد.

سهمیران به عنوان شعبه ای از کارگزای حافظ سالهاست که مشغول آموزش مسائل بورس به علاقمندان این بازار است و می تواند انتخابی درست و عاقلانه باشد. کارگزاری حافظ در حال حاضر یکی از بهترین کارگزاری های کشور است و به مشتریانش بهترین خدمات را ارائه می دهد.

دوره های آموزشی

سهمیران دوره های آموزشی بسیار خوبی برگزار می کند و بسته های آموزشی اش می تواند از صفر تا صد بورس را به شما آموزش دهد. در دوره ها آموزشی سهمیران، انواع تحلیل ها به افراد اموزش داده می شوند تا آنها بتوانند به خوبی انواع سهام یا دیگر دارایی ها در بورس را ارزیابی کنند و فرصت های خرید و فروش را برای سود هر چه بیشتر شکار کنند.

 

سهمیران در دوره های آموزشی خود از اساتیدی مجرب و متخصص بهره می گیرد و به روزترین آموزش ها را ارائه می دهد. تحلیل های تکنکیال، بنیادی و کار با انواع اندیکاتورها به اشخاص آموزش داده می شود. یادتان باشد که در کنار تحلیل، یادگیری مدیریت ریسک و استراتژی نیز مهم است. سهمیران این نکات را هم به خوبی در آموزش های خود لحاظ کرده است و به شما یاد می دهد که چگونه ریسک معاملات خود را در بازار بورس مدیریت کنید و چه استراتژی هایی را برای حرکت در بورس انتخاب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp