ورود و ثبت نام

درست است که بورس در سال قبل نوسانات شدیدی داشت و خیلی ها دچار ضررهای سنگینی در این بازار شدند اما بهرحال هم چنان به مسیر خود ادامه می دهد. بازار بورس هم چنان در حال حرکت است و هر روز افراد زیادی در آن در حال خرید و فروش هستند. برای سود کردن در بورس باید دارای مهارت بود و برای کسب مهارت باید به خوبی آموزش دید. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که پیش نیازهای آموزش بورس چیست

چرا باید بورس را یاد گرفت؟

بورس بازاری است که دارای نوسان زیادی است و خیلی ها در این بازار دچار ضرر می شوند. خیلی ها متاسفانه فقط از روی شانس و توصیه دیگران دست به معامله کردن می زنند و چون مهارتی در معامله گری ندارند دچار ضررهای سنگینی می شوند. بازار بورس محلی برای سرمایه گذاری هوشمندانه است و نه سرمایه گذاری شانسی. خیلی ها در سراسر جهان در بازارهای بورس دچار ضرر می شوند چون به خوبی آموزش ندیده اند. آنها نمی دانند در مواقعی که بازار حالت نزولی دارد چه کار کنند، آنها نمی دانند چگونه هیجانات خود را کنترل کنند و نمی دانند چگونه باید بازار بورس را تحلیل کرد و برای همین است که به راحتی متحمل ضرر می شوند.

بازار بورس برای افرادی سود دارد که بدانند چگونه باید در آن معامله انجام دهند و چگونه در آن حرکت کنند. همه این ها نیاز به آموزش صحیح و اصولی دارد.

پیش نیازهای آموزش بورس

اما سوال اینجاست که برای آموزش بورس چه پیش نیازهایی وجود دارد. به عبارت دیگر شما برای این که به خوبی بورس را یاد بگیرید باید چه چیزهایی را به صورت پایه ای یاد بگیرید. پیش نیاز در واقع نیاز پایه ای و اولیه شما برای آموزش های پیشرفته است. این ها پایه های دانش بورسی شما را شکل می دهند و باعث می شوند شما بعدا در آموزش های پیشرفته تر به مشکل برنخورید. در زیر به این پیش نیازها پرداخته شده است:

1.اصطلاحات و  مفاهیم بورس:

اولین پیش نیاز آموزش بورس، اصطلاحات و مفاهیم بورس است. زمانی که شما وارد بازار بورس شوید اصطلاحات و مفاهیم مختلفی را مشاهده می کنید . هر کدام از این اصطلاحات نشان دهنده چیزی است و بنابراین شما باید این مفاهیم و اصطلاحات را به خوبی یاد بگیرید. بنابراین اولین پیش نیاز آموزش بورس، اصطلاحات و مفاهیم آن است.

اصطلاحات و مفاهیمی چون تحلیل سهم، اندیکاتور، فرابورس، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، سود تقسیمی، ترازنامه، مجمع ، ارزش ذاتی، P/E و دیگر موارد همگی دارای اهمیت هستند و شما باید به خوبی آنها را یاد بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

2.تحلیل :

پیش نیاز بعدی برای آموزش بورس، آموزش تحلیل کردن است. اگر کسی می خواهد بورس را به خوبی یاد بگیرد باید به خوبی تحلیل کند. تحلیل در بازار بورس از اهمیت زیادی برخوردار است و بنابراین یکی از پیش نیازهای مهم آموزش بورس ، تحلیل کردن است.

شما باید بتوانید انواع مختلف سهم ها را به خوبی تحلیل کنید. تحلیل در بازار بورس به دو شکل انجام می شود: تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال.

تحلیل بنیادی به بررسی ارزش ذاتی دارایی ها می پردازد. با تحلیل بنیادی شما می توانید به خوبی بفهمید که ارزش ذاتی یک سهم یا دیگر ورق بهادار چقدر است و از این طریق اقدام به معامله مناسب کنید. شما با تحلیل بنیادی می توانید به خوبی سهام ارزشمند را شناسایی کنید و روی آنها سرمایه گذاری بلندمدت انجام دهید. از تحلیل بنیادی بیشتر برای معاملات بلندمدت استفاده می شود.

تحلیل تکنیکال اما به بررسی و تحلیل نمودارها می پردازد و قیمت کنونی یک سهم برایش اهمیت دارد نه ارزش ذاتی آن. تحلیلگران تکنیکال می گویند همه چیز در قیمت کنونی یک سهم خلاصه شده است و همین موضوع برای تحلیل رفتار آن کافی است. تحلیل تکنکیال در بازار بورس دارای اهمیت زیادی است و برای همین است که یکی از پیش نیازهای مهم و اصلی آموزش بورس است.اگر شما قادر به تحلیل تکنکیال نباشید آن گاه نخواهید توانست رفتار سهام مختلف را پیش بینی کنید. شما باید به خوبی یاد بگیرید که چگونه از اندیکاتورهای مختلف برای تحلیل استفاده کنید و به خوبی رفتار سهام را پیش بینی کنید.

3.مدیریت ریسک:

یکی دیگر از پیش نیازهای اموزش بورس ، مدیریت ریسک است. مدیریت ریسک در همه بازارها دارای اهمیت است و در بورس نیز دارای اهمیت زیادی است. با مدیریت ریسک ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه ریسک معاملات خود را کنترل کنید و از این طریق ضرر خود را به حداقل برسانید. شما باید به خوبی یاد بگیرید که ریسک را مدیریت کنید و این یکی از پیش نیازهای آموزش بورس است.

خیلی ها هستند که بدون این پیش نیاز وارد بورس می شوند و دچار ضرر می شوند. خیلی از آنها حتی در بازار بورس سود می کنند اما به دلیل آن که نمی دانند چگونه باید ریسک معاملات خود را مدیریت کنند دچار ضرر می شوند. برای مثال شما اگر نگاه کنید در سال قبل خیلی ها به امید آن که دوباره سهم ها به مسیر صعودی خود بازمی گردند سهام خود را نگه داشتند و الان خیلی از آنها دچار ضرر زیاد شده اند. این در حالی است که مدیریت ریسک می گوید که به محض عبور یک سهم از حد ضرر آن باید آن را بفروشید و هیچ گونه تعللی صورت ندهید و یادتان باشد که بازار همواره دشمن شماست.

4.روانشناسی بازار:

پیش نیازی دیگری که افراد برای بورس باید آموزش ببینید روانشناسی بازار است. با روانشناسی بازار بورس،یک معامله گر یاد خواهد گرفت که چگونه رفتار معامله گران را تحلیل کند و از این طریق به معاملات خوبی دست بزنید. بنابراین یکی دیگر از پیش نیازهای بورس این است که شما بتوانید روانشناسی بازار را انجام دهید.

نتیجه گیری

بازار بورس جای انجام معاملات شانسی و قمارگونه نیست .این بازار برای افرادی که دارای مهارت و تحلیل ضعیفی هستند جای خطرناکی است و می تواند برای آنها جای خطرناکی باشد. خیلی ها در این بازار متاسفانه سرمایه خود را از دست داده اند چون نمی دانسته اند که چگونه باید معامله انجام دهند.

به همین دلیل است که اموزش دیدن بورس از اهمیت زیادی برخوردار است و یک معامله گر پیش از ورود به بازار بورس باید آموزش مناسبی دیده باشد. برای آموزش دیدن بورس، پیش نیازهایی وجود دارد. شما برای این که آموزش های پیشرفته تر و جزیی تر را به خوبی بگذرانید باید یک سری پیش نیازها را بگذرانید. این پیش نیازها شامل یادگیری اصطلاحات و مفاهیم بورس، تحلیل، مدیریت ریسک و روانشناسی بازار است. این پیش نیازها برای این هستند که شما شالوده آموزشی خود را بنا نهید. با یادگیری مفاهیم و اصطلاحات بورس شما قادر خواهید بود تا به خوبی اصطلاحات رایج در بورس را درک کنید و اطلاعات لازم را از بازار کسب کنید.

با تحلیل شما قادر به بررسی و آنالیز رفتار سهم ها خواهید بود و با مدیریت ریسک یاد خواهید گرفت که ریسک معاملات خود را به خوبی مدیریت کنید و از این طریق سود خود را به بیشترین مقدار برسانید. در آخر با روانشناسی بازار، شما یاد خواهید گرفت که چگونه رفتار افراد را در این بازار پرنوسان تحلیل کنید.

این پیش نیازها باعث خواهند شما بعدا در آموزش های پیشرفته تر هیچ مشکلی نداشته باشید و از این طریق به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوید. باز هم تاکید می شود که بازار بورس، بازار پرریسکی است و یادگیری آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر دوست دارید تا در این بازار به سود دست یابید باید آموزش ببینید.

سهمیران

سهمیران به عنوان شعبه ای از کارگزاری حافظ، مجموعه ای است که سالهاست در حال آموزش بورس است. کارگزاری حافظ خود یکی از کارگزاری های برتر کشور است و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه میدهد.

سهمیران می تواند به خوبی پیش نیازهای آموزش بورس را به شما یاد دهد و شما را برای آموزش های بسیار حرفه ای آماده کنید. سهمیران به خوبی با دوره های آموزشی خود اصطلاحات و مفاهیم بورس را به شما یاد خواهد داد، مدیریت ریسک را به خوبی به شما آموزش خواهد داد و تحلیل را نیز به شما خواهد آموخت.

با اموزش های سهمیران شما مهارت لازم برای معامله گری در بازار بورس را یاد خواهید گرفت و از این طریق می توانید معاملات خوبی انجام دهید و به سود خوبی دست یابید.

خوبی آموزش های سهمیران در این است که شما می توانید به زبانی ساده و مرحله به مرحله آموزش ببینید تا به مهارت لازم در بورس دست یابید. معلمان سهمیران به خوبی همه جوانب بازار بورس را برای شما معرفی می کنند و نکات لازم برای سود مناسب در این بازار را آموزش خواهند دارد. شما می توانید با آموزش های سهمیران به یک فرد حرفه ای در بورس تبدیل شوید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp