ورود و ثبت نام

7 کتاب برتر در زمینه آموزش بورس

بازار بورس محل خرید و فروش اوراق بهادار است و افراد سعی می کنند تا از طریق انجام معاملات مناسب به سود برسند. ذات بازار بورس دارای ریسک و نوسان است. در این بازار ، قیمت سهام شرکت ها هر روزه دچار نوسان می شوند. به دست آوردن سود از بازار بورس نیاز به آموزش جدی و اصولی دارد. افرادی که می خواهند در این بازار موفق باشند، باید به خوبی نکات لازم را یاد بگیرند. در این مقاله به معرفی 7 کتاب برتر در زمینه آموزش بورس پرداخته شده است.

1.سرمایه گذار باهوش: کتابی تشریحی برای یک سرمایه گذاری ارزشمند اثر بنجامین گراهام

بنجامین گراهام به عنوان پدر سرمایه گذاری ارزشی شناخته می شود و یکی از مشهورترین سرمایه گذاران طول تاریخ بازار سرمایه است. او معلم وارن بافت بوده است و حتما همه شما نام وارن بافت(سرمایه گذار مشهور) را شنیده اید. کتاب او می تواند به افراد کمک کند تا به خوبی بازار را درک کنندو یاد بگیرند که چگونه در این بازار سرمایه گذاری انجام دهند. او در این کتاب به توضیح چگونگی انجام معاملات کوتاه مدت نمی پردازد بلکه تجارت به صورت ارزشی و  واقعی را آموزش می دهد.

در این کتاب، گراهام به توضیح مفاهیم مهم بسیاری در سرمایه گذاری می پردازد و برای همین است که این کتاب می تواند برای افرادی که دنبال یادگیری بورس هستند گزینه ای بسیار خوب باشد. هر چند این کتاب صفحات زیادی دارد و به نظر زیاد است اما می تواند کمک بسیار خوبی برای شروع مسیر سرمایه گذاری در بازار بورس باشد.

2.گشتی تصادفی در وال استریت: برتون مالکیل

اگر گراهام به شما یاد می دهد که چگونه باید یک تجارت را ارزیابی کنید، برتون مالکیل به شما می گوید که این ارزیابی ممکن است برای شما کارآیی نداشته باشد. اقتصاددان دانشگاه پرینستون می گوید که بازارها دارای کارآمدی هستند چون افراد در حال ارزیابی ارزش یک شرکت هستند.

این کتاب اولین بار در سال 1973 چاپ شد و تا به حال چندین بار ویرایش و آپدیت شده است. در این کتاب نکات بسیار خوبی درباره بازار سرمایه توضیح داده شده است که می تواند برای افرادی که به دنبال یادگیری اصولی هستند بسیار مفید باشد.

3.حرفهای وارن بافت : وارن بافت

خیلی ها وارن بافت را بهترین سرمایه گذار در عصر مدرن می دانند. او تا به حال موسسه های سرمایه گذاری زیادی را تاسیس کرده است و توانسته است با سرمایه گذاری در بازار سرمایه به ثروت عظیمی دست یابد. در این کتاب، خلاصه ای از سخنرانی ها و حرفهای او درباره بازار بورس آورده شده است که می تواند برای افرادی که علاقمند هستند در بورس به طور درست سرمایه گذاری کنند مفید باشد.

4.خاطرات یک کارگزار: اودین لفور

یکی دیگر از کتاب هایی که می تواند به افراد در زمینه آموزش بورس کمک کند و بسیار مفید باشد، کتاب خاطرات یک کارگزار است.

این کتاب هر چند قدیمی است و برخی اصطلاحات آن دیگر رایج نیست اما به خوبی می تواند کلیت بازار سرمایه را برای شما به تصویر بکشد. در این کتاب، لفور توضیح می دهد که چگونه سرمایه گذاران بر پایه طمع و ترس دست به معامله می زنند و از این طریق به سود یا ضرر می رسند. افرادی که به صورت جدی به سرمایه گذاری فکر می کنند و دوست دارند به صورت حرفه ای آن را دنبال کنند می توانند از این کتاب استفاده کنند و درک کنند که چگونه بازار سرمایه بر اساس تمایلات سرمایه گذاران دچار نوسان می شود.

5.صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس

تا اینجا همه کتابها انگلیسی زبان بوده اند که ترجمه شده اند اما این کتاب فارسی است و همان گونه که از نامش پیداست از صفر تا صد سرمایه گذاری را به شما آموزش می دهد. نویسنده این کتاب خانم نسیم کردستانی است که توانسته به شکل خوبی ، بازار بورس را برای افراد تازه وارد توضیح دهد .

این کتاب برای افرادی که می خواهند وارد بورس شوند و به صورت حرفه ای در آن فعالیت کنند بسیار مناسب است. خانم نسیم کردستانی در کنار حجت بهادری کتابی را تالیف  کرده اند که مرحله به مرحله فرد را اموزش می دهند تا بتواند به سطح خوبی از مهارت برسد. مطالعه این کتاب برای افراد مختلف با سطوح مهارتی مختلف مناسب است. در این کتاب انواع بازارهای مالی توضیح داده شده است، انواع اوراق بهادار در بورس تشریح شده است، اصطلاحات رایج در بورس گفته شده و توضیح داده شده است، کارمزدها گفته شده و نیز تحلیل ها به خوبی بیان شده است.

فردی که این کتاب را بخواند به خوبی با کلیات و جزییات بازار بورس آشنا خواهد شد و به خوبی خواهد توانست تا در بازار بورس حرکت کنید و برای خود معامله کند.

6.بر بلندای وال استریت:

اگر دوست دارید تا بتوانید به خوبی پرتفوی خود را مدیریت کنید پس این کتاب برای شما عالی خواهد بود و شما می توانید با این کتاب به خوبی سبدی عالی را برای خود داشته باشید. لینچ سرمایه گزار موفق در این کتاب به نوسانات بازار بورس و حباب های موجود در آن اشاره کرده است. استراتژی او اینست که افراد باید سهام با ارزش را شناسایی کنند چون دیر یا زود این سهام راه خودشان را پیدا می کنند و موجب سود فرد سرمایه گذار می شوند.

این کتاب می تواند برای افرادی که دوست دارند بفهمند چگونه می توانند در طولانی مدت در بورس سرمایه گذاری کنند بسیار مناسب است.

7.کتاب اصول سرمایه گذاری وارن بافت :

وارن بافت در دنیای سرمایه گذاری یک فرد بسیار مشهور است و تقریبا همه سرمایه گذاران موجود در بورس نام او را شنیده اند. او توانسته در بازار سرمایه به ثروتی بسیار زیاد برسد. جالب است بدانید که استراتژی های وارن بافت چیز پیچیده ای ندارد.

او همواره می گوید سهام و اوراق مناسب را به خوبی تشخیص دهید و سپس منتظر بمانید. وارن بافت معتقد است که اگر تصمیمات شما در بورس درست باشد دیر یا زود شما به سود خواهید رسید. صبر یکی از چیزهایی است که همواره مورد تاکید وارن بافت بوده است. این کتاب می تواند ذهن شما را نسبت به سرمایه گذاری در بورس باز کند.

نتیجه گیری

بازار بورس، بازار بسیار بزرگی است و در هر کشوری جزء مهم ترین بازارهای مالی است. تاکنون کتاب های زیادی در زمینه آموزش بورس نوشته شده است. افرادی که می خواهند با بازار بورس آشنا شوند و در آن سرمایه گذاری کنند می توانند با خواندن کتابهای مناسب، دید خوبی نسبت به این بازار پیدا کنند.

در این مقاله هفت کتاب که جزء کتابهای مناسب آموزش بورس بود آورده شده است. در هر کدام از این کتاب ها موضوعات مهمی توضیح داده شده است که می تواند برای افراد مفید باشد.

افراد با خواندن این کتابها می توانند دانش بورسی خود را افزایش دهند و خود را برای معامله گری در بورس آماده کنند. برخی از این کتاب ها نویسنده خارجی دارند و برخی هم ایرانی هستند. یادتان باشد که آموزش در بورس اهمیت زیادی دارد.

سهمیران

همان طور که گفته شد، بازار بورس محلی با ریسک بالا و نوسانات زیاد است. بنابراین تنها افرادی در آن سود می کنند که دارای مهارت و تحلیل باشند و معمولا این افراد به خوبی آموزش دیده اند. آموزش باعث می شود تا افراد به خوبی با مفاهیم بورس آشنا شوند، حریان های بورسی را بشناسند .

سهمیران مجموعه ای است که سالهاست در حال آموزش مسائل بورس است و توانسته بهترین ها را به علاقمندان به یادگیری بورس ارائه دهد.این مجموعه که شعبه ای از کارگزاری حافظ است ، با دوره های آموزشی خود می تواند مهارت و قدرت تحلیل افراد را افزایش دهد وبه این ترتیب باعث شود تا آنها بتوانند معاملات خوبی انجام دهند. سهمیران هم تحلیل ها را به خوبی به افراد آموزش می دهد و هم در کنار آن انواع استراتژی های معاملاتی را یاد می دهد. هم چنین سهمیران به معامله گران یاد می دهد که چگونه ریسک معاملات خود را در بورس مدیریت کنند و از این طریق بیشترین سود را نصیب خود کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp