ورود و ثبت نام

سیگنال تضمینی بورس

بازار بورس، بازار بزرگی است که در آن افراد به خرید و فروش اوراق بهادار می پردازند و از این طریق سعی دارند به سود برسند. افراد مختلفی در سنین مختلف و با تحصیلات مختلف مشغول هستند و هر کدام از آنها سعی می کنند تا با انجام معاملات مناسب به سود دست یابند. یک سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا بورس به تحصیلات خاصی نیاز دارد و آیا بدون تحصیلات مرتبط می توان در بورس فعالیت کرد. در این مقاله به جواب این سوال پرداخته شده است.

بورس چیست؟

بورس بازاری است که در آن اوراق بهادار در قالب قوانینی مشخص خرید و فروش می شود. اورا ق بهادار انواع مختلفی دارندو هر کدام از آنها ویژگی های خود را دارند. بدون شک مهم ترین نوع اوراق بهادار، سهام شرکت هاست که روزانه توسط افراد خرید و فروش می شود. به جز سهام، می توان به اوراق مشارکت و اوراق بدهی نیز اشاره کرد که در این بازار خرید و فروش می شود.

در بازار بورس هم مانند همه بازارها قانون عرضه و تقاضا حاکم است و با این قانون، قیمت سهام و دیگر اوراق بالا و پایین می شود. در بورس به جز این قانون،قوانین دیگری هم وجود دارد که افرادی که می خواهند در آن به سود دست یابند آنها را بلد باشند.

بورس دانش است

برخی ها فکر می کنند بازار بورس، بازاری شانسی است و منطق اقتصادی خاصی بر آن حاکم نیست اما این اشتباه است. نوسانات بورس تابع یک سری قوانین و دلایل اقتصادی است که می توان با یادگیری آنها دست به تحلیل بازار زد. برای همین است که بورس یک دانش است و تاکنون هزاران کتاب درباره بورس نوشته شده است که در انها سعی شده است بورس و مسائل آن به افراد آموزش داده شود.

حال سوال اینجاست که آیا برای فعالیت در بورس نیاز به تحصیلات خاص و مرتبطی است. همان گونه که می دانید برخی رشته ها در دانشگاه ها با فعالیت های اقتصادی در بورس مرتبط است. سوالی که خیلی ها ممکن است که آیا بدون تحصیلات مرتبط می توان در بورس فعالیت کرد و در ان موفق بود. در زیر به جواب این سوال پرداخته شده است.

آیا بدون تحصیلات مرتبط می توان در بورس فعالیت کرد؟

در جواب این سوال باید گفت که آری. مسلما می توان بدون داشتن تحصیلات مرتبط در بورس فعالیت کرد. برای معامله گری و کسب سود در بورس نیاز به تحصیلات مرتبط با آن وجود ندارد.برای این موضوع دلایل متعددی را می توان نام برد:

1.بازار بورس تابع چند قانون اقتصادی مشخص نیست:

این گونه نیست که بازار بورس تابع چند قانون اقتصادی مشخص باشد و افراد با مطالعه آن بتوانند به خوبی ان را پیش بینی کنند. عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی زیادی هستند که روی بورس تاثیر می گذارند و باعث تغییرات در آن می شوند. برای همین است که در خیلی از موارد تحصیلات نمی تواند کمک کننده باشد و این تجربه است که به کمک افراد می آید و باعث سود آنها در بورس می شود.

2.خیلی از اوقات، پیش بینی های های آکادمیک با واقعیات هماهنگی ندارند:

بارها پیش آمده است که افراد با تحصیلات مرتبط دست به پیش بینی بازار زده اند اما مشاهده شده است که این پیش بینی ها به واقعیت نمی پیوندند . در اینجاست که می توان فهمید که تحصیلات کافی نیست و بدون داشتن تحصیلات مرتبط هم می توان در بورس فعالیت کرد.

3.افراد زیادی هستند که در بورس بدون تحصیلات در حال فعالیت هستند و موفق نیز هستند:

خیلی از افراد هستند که در بورس فعالیت می کنند و موفق نیز هستند و تحصیلات مرتبط با بورس هم ندارند. این موضوع نشان می دهد که بدون تحصیلات مرتبط با بورس هم می توان در آن فعالیت کرد و سود کرد. خیلی از افراد سرمایه گذار مشهور و موفق در بورس هستند که تحصیلات خاصی ندارند و توانسته اند با تجربه و قدرت تحلیل خود از بازار معاملات خوبی انجام دهند و به سود خوبی در این بازار پرنوسان دست یابند.

بنابراین به طور کلی می توان نتیجه گرفت که بدون تحصیلات مرتبط هم می توان در بورس فعالیت کرد و دست به معامله زد و سود کرد.

آموزش بورس

اما اگر به تحصیلات خاص و مرتبط با بورس نیاز نیست پس به چه چیزی برای فعالیت در بورس نیاز است؟ در جواب این سوال باید گفت که برای فعالیت در بورس نیاز به آموزش مناسب است که مسائل بورس را به شما یاد دهد. یک دوره آموزشی مناسب به خوبی می تواند مهارت لازم برای انجام معاملات سودده را به افراد یاد دهد.

یک دوره آموزشی مناسب دارای مراحل زیر است:

1.تاریخچه بورس:

در قدم اول یک دوره آموزشی بورس، افراد باید با تاریخچه بورس وانواع بازارهای مالی آشنا شوند. این کار ذهن شما را برای ورود به بورس آماده می کند.

  1. مفاهیم و اصطلاحات بورس:

در گام دوم یک دوره اموزشی بورس، افراد باید به خوبی با مفاهیم و اصطلاحات بورس آشنا شوند و آنها را یاد بگیرند. مفاهیمی چون سهام، اورا ق مشارکت ، اوراق قرضه، ترازنامه، حمایت، مقاومت، اندیکاتور، نمودار ، قیمت پایانی، دامنه نوسان، مجمع و دیگر موارد همگی به خوبی باید یاد گرفته شوند. این مفاهیم و اصطلاحات به خوبی به شما در مراحل بعدی کمک می کنند تا دست به معاملات  خوب و پرسودی بزنید. در واقع این مرحله پایه مهارت بورسی شما می باشد.

3.خرید و فروش در بورس:

در این گام شما یاد می گیرید که چگونه از طریق سامانه های معاملاتی، دست به خریدو فروش اوراق بهادار بزنید . این مرحله به سرعت آموزش داده می شود.

4.تحلیل:

مهم ترین بخش دوره آموزشی ، آموزش تحلیل است. با تحلیل کردن، شما می توانید به خوبی فرصت های خرید و فروش را تشخیص دهید و از این طریق دست به معاملات سودده بزنید. یک تحلیل خوب در بازار بورس نیازمند اینست که شما بتوانید به خوبی از اندیکاتورها استفاده کنید، با الگوهای مختلف آشنا شوید و بتوانید رفتار معامله گران را تحلیل کنید. تحلیل در بازار بورس، به دو نوع تحلیل تکنیکال و بنیاد ی تقسیم می شود. تحلیل بنیادی به بررسی ارزش ذاتی یک دارایی می پردازد اما تحلیل تکنیکال به بررسی نمودار تغییرات قیمت و پیش بینی آن می پردازد. از تحلیل بنیادی بیشتر برای معاملات بلندمدت و از تحلیل تکنیکال برای معاملات کوتاه مدت استفاده می شود.

5.مدیریت ریسک:

پس از آن که شما یاد گرفتید که چگونه تحلیل کنید، باید یاد بگیرید که چگونه ریسک معاملات خود را مدیریت کنید. شما باید به خوبی یاد بگیرید که چگونه از حد ضرر و حد سود استفاده کنید، چه زمانی از یک معامله خارج شوید و چه زمانی به یک معامله وارد شوید، چه مقدار پول برای یک معامله درگیر کنید، در بازار منفی چگونه عمل کنید و به طور کلی چگونه ریسک خود را کنترل کنید تا کمترین ضرر را نصیب خود کنید. با مدیریت ریسک شما بیشترین سود را نصیب خود خواهید کرد چون نمی گذارید تا ریسک معامله از کنترل شما خارج شود.

دوره های اموزشی شامل آموزش های دیگری نیز هستند که فعلا نیازی به توضیح آنها نیست.

نتیجه گیری

در جواب این سوال که آیا بدون تحصیلات مرتبط می توان در بورس فعالیت کرد باید گفت که آری. برای این جواب، می توان دلایل زیادی را بیان کرد. از جمله این دلایل حضور افراد موفق زیادی است که با تحصیلات مرتبطی با بورس ندارند اما در بورس موفق هستند وتوانسته اند سود خوبی کنند. از دیگر دلایل می توان به این اشاره کرد که بازار بورس تابع چند قانون و منطق اقتصادی نیست و عوامل زیادی روی آن تاثیر دارند و نیز این که تا به حال پیش بینی های آکادمیک زیادی درست درنیامده اند.

افراد برای فعالیت در بورس به جای تحصیلات، نیاز به آموزش جدی دارند. افراد برای فعالیت در بورس نیاز دارند که با تاریخچه بورس آشنا باشند، مفاهیم و اصطلاحات بورس را به خوبی یاد گرفته باشند، بتوانند به خوبی دست به تحلیل انواع سهام در بورس بزنند و نیز به خوبی ریسک معاملات خود را مدیریت کنند.

سهمیران

اگر می خواهید به طور جدی در بورس فعالیت کنیدو از آن کسب سود کنید، سهمیران می تواند با اموزش های خود به شما کمک کند. سهمیران به عنوان شعبه ای از کارگزاری حافظ سالهاست که در حال آموزش مسائل بورس به دیگران است و می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. شما می توانید با سهمیران تبدیل به معامله گر با مهارت لازم شوید. شما می توانید بهترین دوره های آموزشی را در سهمیران سپری کنید.

سهمیران به خوبی به شما یاد خواهد داد که چگونه دست به تحلیل سهام مختلف بورس بزنیدو به خوبی کار با اندیکاتورها را به شما یاد خواهد داد. سهمیران به شما یاد خواهد داد که چگونه از استراتژی های مناسب معاملاتی برای انجام معاملات خوب و پرسود استفاده کنید و از این طریق به سود خوبی دست یابید. در کنار این ها سهمیران به خوبی به شما آموزش خواهد داد که چگونه ریسک معاملات خود را به خوبی مدیریت کنید و ضرر معاملات خود را به پایین ترین حد ممکن برسانید و بالاترین میزان سود را نصیب خود کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp