ورود و ثبت نام

سرفصل های آموزش بورس

بورس بازاری است که در آن انواع اوراق بهادار خرید و فروش می شود. بازار بورس به طور طبیعی دارای ریسک بالایی است و نوسان زیادی دارد. برای همین است که خیلی ها در این بازار ضرر می کنند. برای سود کردن در بازار بزرگ بورس، افراد دارای مهارت کافی در معامله گری باشند. این مهارت جز با آموزش صحیح و درست بدست نمی اید. در این مقاله به سرفصل های آموزش بورس پرداخته شده است . شما با خواندن این مقاله متوجه می شود که یک آموزش اصولی و صحیح باید چگونه پیش برود .

آموزش بورس

آموزش بورس از آن جهت مهم است که باعث می شود تا شما بدانید که چگونه باید در آن حرکت کنید و چگونه دست به معامله بزنید. و باعث می شود تا شما به خوبی تحلیل کنید، به موقع معامله ای را شروع کنید، همچنین به موقع معامله ای را پایین دهید و در نهایت به خوبی معاملات خود را مدیریت کنید. در زیر به سرفصل های آموزش بورس پرداخته شده است:

1.آموزش انواع بازارهای مالی

در قدم اول، آموزش بورس، افراد باید با انواع بازارهای مالی آشنا شوند و بدانند که در جهان ما با چه نوع بازارهای مالی مواجه هستیم. در یک آموزش درست، شما در گام اول باید با بازارهای مالی آشنا شوید که بورس یکی از آنهاست. بازارهای مالی همراه با تاریخچه آنها باید به خوبی به شما آموزش داده شود. با این کار شما به خوبی با ریشه بازار بورس آشنا می شوید و خواهید فهمید که بورس چگونه کار خود را شروع کرد و چگونه به اینجا رسیده است.

2.آشنایی با انواع اوراق بهادار

در بخش بعدی، شما باید با انواع اوراق بهادار در بازار بورس آشنا شوید و از این طریق خود را آماده کنید تا این اوراق را خرید و فروش کنید. شما باید ویژگی های انواع اوراق بهادار را یاد بگیرید تا بعدا از آنها برای معاملات پرسود خود استفاده کنید.

3.آموزش مفاهیم و اصطلاحات بورس

هر بازاری دارای اصطلاحات و مفاهیمی است که باید آنها را یاد گرفت. بازار بورس نیز از این قضیه مستثنی نیست. افراد باید به خوبی این اصطلاحات و مفاهیم را یاد بگیرند تا بتوانند در بازار بورس به معامله گری بپردازند.

مفاهیم و اصطلاحات گوناگونی در بازار بورس وجود دارد که هر کدام از آنها در نوبه خود دارای اهمیت است. شما باید با اصطلاحات و مفاهیمی مانند بازیگر، حقوقی، حقیقی، پول هوشمند، خشک کردن سهم، حمایت، مقاومت، الگو، سود تقسیمی، مجمع، ترازنامه و دیگر موارد به خوبی آشنا شوید و آنها را به صورت ریشه ای یاد بگیرید تا بتوانید بعدا از آنها به خوبی برای معامله گری استفاده کنید.

4.آموزش خرید و فروش سهام

در مرحله بعد شما اموزش می بینید که چگونه از سامانه های معاملاتی استفاده کنید و سهام مورد نظر خود را خرید و فروش کنید که کار راحتی است. در این بخش، شما یاد می گیرید که چگونه باید سهمی را در بازار بورس پیدا کنید، چگونه آن را ثبت سفارش کنید و بخرید یا چگونه آن را بفروشید.

5.آموزش تحلیل

پس از یادگیری این که چگونه باید در بورس به خرید و فروش دست زد، نوبت مهم ترین سرفصل آموزش بورس است. این سرفصل شامل آموزش تحلیل می باشد که خود دارای شاخه های فراوانی است. به طور کلی این سرفصل به دو بخش آموزش تحلیل بنیادی و آموزش تحلیل تکنیکال تقسیم می شود.

تحلیل بنیادی برای ارزیابی ارزش واقعی سهام است و خود دارای زیرشاخه های متعدی چون بررسی ترازنامه، بررسی وضعیت مالی شرکت و دیگر موارد می باشد.

همچنین تحلیل تکنیکال که در بازار بورس اهمیت زیادی دارد،هم دارای زیرشاخه های متعددی است و می تواند به افراد کمک کند تا به خوبی فرصت های خرید و فروش را شناسایی کنند. . در تحلیل تکنیکال به بررسی تغییرات قیمت یک سهم و نمودارها پرداخته می شود و سعی در پیش بینی قیمت ها دارد.  تحلیلگران تکنیکال معتقدند که همه چیز در قیمت فعلی یک سهم وجود دارد و دیگر نیاز به بررسی چیزهای دیگر وجود ندارد.

برای آموزش تحلیل تکنیکال، افراد باید به خوبی یاد بگیرند که از اندیکاتورهای مختلف استفاده کنندو با انواع نمودارها  آشنا شوند و در آخر نیز به خوبی با انواع استراتژی ها آشنا شوید. اصطلاحات  مختلف مربوط به تحلیل تکنیکال باید به خوبی به افراد آموزش داده شود و قدم به قدم قدرت تحلیل خود را بالا ببرند. تحلیل تکنیکال برای آنهایی که دنبال سود از بازار بورس هستند بسیار ضروری است و آنها باید به خوبی این تحلیل را یاد بگیرند.

6.آموزش رفتارشناسی:

یکی دیگر از سرفصل های آموزش بورس، این است که افراد بتوانند رفتار معامله گران را تحلیل کنند و از این طریق بتوانند تصمیمات درست تری برای معاملات خود بگیرند. زمانی که شما بتوانید رفتارها را به خوبی تشخیص دهید آن گاه معاملات خوبی را انجام خواهید داد. شما باید بتوانید از طریق تابلوخوانی(حجم ها، وزن سهامداران ، حقیقی –حقوقی) ، فیلتر نویسی و دیگر موارد به خوبی رفتار در بازار بورس را تحلیل کنید و از این طریق سود بیشتری را از آن خود کنید. زمانی که شما رفتارها را به خوبی تشخیص دهید ان گاه خواهید فهمید که باید از کدام سهم فاصله بگیرید، به سمت کدام سهم بروید، چه زمانی کمتر معامله کنید و چه زمانی بیشتر معامله کنید.

7.مدیریت ریسک:

یکی از دیگر سرفصل های بورس که از اهمیت زیادی هم برخوردار است، مدیریت ریسک می باشد. مدیریت ریسک یعنی این که شما بتوانید به خوبی ریسک معاملات خود را مدیریت کنیدو از این طریق ضرر خود را به کمترین میزان ممکن برسانید و سود خود را بالا ببرید.

مدیریت ریسک نیاز به آموزش دارد. شما باید یاد بگیرید که به خوبی برای خود حد ضرر تعیین کنید، برای خود حد سود تعیین کنید، پول مناسب و به اندازه را وارد یک معامله کنید و به موقع به یک معامله وارد شوید و به موقع از آن خارج شوید.

این آموزش ها باعث می شود تا شما کمترین ضرر را متحمل شوید. خیلی اوقات است که افراد در بازار به سود دست می یابند اما بر اثر این که نمی توانند به خوبی ریسک را مدیریت کنند در نهایت دچار ضرر می شوند. در این زمان هاست که آموزش مدیریت ریسک اهمیت زیادی پیدا می کند.

8.روانشناسی بازار:

یکی دیگر از سرفصل های آموزش بورس، روانشناسی بازار است. روانشناسی بازار یکی از مقوله های مهم در بازارهای مالی است و افراد از این طریق می توانند رفتار معامله گران را تحلیل کنند.با روان شناسی بازار، یک فرد معامله گر می تواند بهترین تصمیم های معاملاتی را بگیرد و از این طریق سود خوبی را نصیب خود کند.

نتیجه گیری

وارد شدن به بازار بورس بدون آموزش مانند وارد شدن به دریایی مواج بدون بلد بودن شنا است. اگر می خواهید تا در بازار پرنوسان و پرریسک بورس سود کنید باید اموزش ببینید و این آموزش هم باید به صورت اصولی وصحیح باشد.

سرفصل های آموزش بورس به طور کلی شامل آموزش انواع بازارهای مالی ، آموزش انواع اوراق بهادار، آموزش مفاهیم و اصطلاحات بورس، آموزش خرید و فروش سهام، آموزش تحلیل، آموزش رفتارشناسی، آموزش مدیریت ریسک و آموزش روانشناسی بازار می باشد.

هر کدام از این سرفصل ها باید به خوبی به افراد اموزش داده شود. مخصوصا بخش های تحلیل و مدیریت ریسک از اهمیت زیادی برخوردار هستند. با تحلیل ، شما می توانید فرصت های خرید و فروش را به خوبی شناسایی کنیدو در نتیجه معاملات بسیار خوبی را انجام دهید. با مدیریت ریسک هم شما می توانید ریسک معاملات خود را مدیریت کنید و از این طریق به سود خوبی دست یابید.

سهمیران

همان طور که گفته شد، اموزش بورس از اهمیت زیادی برخوردار است و بنابراین باید آن را جدی گرفت. اگر دنبال این هستید که بورس را به خوبی آموزش ببینید سهمیران می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

سهمیران به عنوان شعبه ای از کارگزاری حافظ سالهاست که در حال اموزش مسائل بورس به افراد است. کارگزاری حافظ خود یکی از کارگزاری های برتر کشور است که خدماتی عالی را به مشتریان خود عرضه می کند.در سهمیران با به کارگیری اساتیدی متخصص و حرفه ای به بهترین شکل مسائل بورس را در قالب دوره های آموزشی ، تعلیم می دهد. و افراد می توانند در مدت چند ماه ، بورس را یاد بگیرند و به مهارت قابل قبولی برای معامله گری دست یابند.

سهمیران به خوبی انواع تحلیل ها را به شما آموزش می دهد تا شما بتوانید به خوبی انواع سهام را تحلیل و ارزیابی کنید و از این طریق دست به معاملات خوبی بزنید. سهمیران، انواع استراتژی های معاملاتی را به خوبی به شما آموزش می دهد و در کنار آن به خوبی مدیریت ریسک را تعلیم می دهد تا شما بتوانید ریسک معاملات خود را به خوبی مدیریت کنیدو از این طریق ضرر خود را به کمترین میزان برسانید و سود خود را نیز بالا ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp