ورود و ثبت نام

بازار بورس، بازاری مهم و بزرگ است که افراد زیادی روزانه در آن دست به خریدو فروش می زنندو از این طریق می خواهند به سود برسند. افرادی که در این بازار فعالیت می کنند بدون شک از سایت های مرجعی استفاده می کنند که هر کدام در نوبه خود اهمیت دارند. در این مقاله به آشنایی با سایت های مرجع بورس در ایران پرداخته شده است.

سایت های مرجع بورس در ایران

زمانی بازار بورس به شکل دستی و کاغذی اداره می شد و افراد برای خرید سهام از طریق مراجعه حضوری به بانک ها و کارگزاری ها اقدام می کردند. با گسترش اینترنت اما معاملات بورس هم تغییر پیدا کرد. حالا دیگر معاملات بورس از طریق اینترنت انجام می شود. حالا دیگر سایت های زیادی در زمینه بورس و معاملات آن فعالیت می کنند و کارگزاری ها نیز از طریق اینترنت با مشتریان خود در ارتباط هستند. از همین رو سایت های مرجعی در زمینه بورس وجود دارند که باید با آنها آشنا بود(هر چند که اکثر شما با خیلی از این سایت ها آشنا هستید). این سایت ها به این دلیل مرجع خوانده می شود چون پس از مراجعه به آنها دیگر نیازی به مراجعه به سایت های دیگر ندارید. این سایت ها در واقع منابع اصلی اطلاعات بورسی در ایران هستند و روزانه عده زیادی به این سایت ها سر می زنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را از آنها دریافت کنند.  در زیر به این سایت ها اشاره شده است:

1.سایت مدیریت فناوری بورس تهران

بدون شک مهم ترین سایت مرجع بورس ، این سایت است. آدرس این سایت www.tsetmc.com است . این سایت در واقع پرکاربردترین سایت برای سهامداران و معامله گران در بورس است. در این سایت شما می توانید اطلاعات دقیق درباره انواع اوراق بهادار، انواع صندوق ها، شاخص ها و دیگر موارد را دریافت کنید و از آنها برای تحلیل بازار بورس بهره ببرید. شما می توانید در این سایت، هر سهمی را به راحتی پیدا کرده و اطلاعات آن را مشاهده کنید. کلیه جزییات و اطلاعات سهم یا دیگر اوراق بهادار در این سایت به شما عرضه می شود. تمامی اطلاعات یک سهم در این سایت قابل دسترسی است و از این لحاظ، این سایت واقعا جامع و کامل است. افراد می توانند همه اطلاعات لازم درباره یک سهم را در این سایت پیدا کنند.

2.سایت اطلاع رسانی کدال:

بدون شک همه شما در پلتفرم های معاملاتی خود با پیام های کدال مواجه شده اید. این سایت به آدرس codal.ir یکی از مهم ترین سایت های مرجع بورس است که اخبار شرکت های بورسی را به صورت جامع و دقیق به معامله گران ارائه می کند. افراد فعال در بازار بورس، با استفاده از این سایت می توانند به اطلاعیه ها ، گزارش های مالی و تحلیل ها درباره شرکت ها را دریافت کنند. شما با استفاده از کدال به تازه ترین اخبار شرکت های بورسی دسترسی پیدا خواهید کرد و از این طریق می توانید بسیار بهتر برای خرید یا فروش تصمیم بگیرد. از جمله چیزهایی که در سایت کدال منتشر می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.اطلاعیه های مهم درباره شرکت ها مانند حقد تقدم یا افزایش سرمایه و دیگر موارد : در سایت کدال به خوبی به شما گفته می شود که شرکت ها چه اقداماتی را در حال انجام دادن هستند

  1. انتشار ماهانه گزارش های مالی شرکت های بورسی و دیگر گزارش ها

3.اخبار مرتبط با تشکیل مجمع و مصوبات آن : مجامع برای سهامدارن بسیار مهم هستند و اتفاقات درون آن اهمیت زیاد دارد چون روی سهم ها تاثیر می گذارد. آگاهی از این مجمع ها و زمان تشکیل آنها و دیگر جزییات اهمیت زیادی دارد

3.سایت فرابورس ایران

فرابورس با بورس تفاوتی ندارد و فقط شرایط پذیرفته شدن شرکت ها در آن ساده تر است. یکی دیگر از سایت های مرجع بورس در ایران، سایت فرابورس ایران به آدرس ifb.ir است که اطلاعات مربوط به بازار فرابورس ایران را به معامله گران بازار بورس ارائه می دهد. این سایت ، کلیه اطلاعات مربوط به بازار فرابورس مانند شرکت هایی که در آن فعالیت می کنند، نوسانات شاخص فرابورس و آمار معاملات شرکت ها و دیگر موارد را در اختیار افراد قرار می دهد. هم چنین اطلاعات مربوط به انواع اوراق بهادار در بازار فرابورس از قبیل اوراق اجاره یا دیگر اوراق از طریق این سایت در دسترس است و افراد می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

افراد زیادی در حال حاضر در بازار فرابورس ایران معامله می کنند و برای همین است که سایت مرجع فرابورس می تواند کمک بسیار خوبی برای آنها باشد تا اخبار لازم را دریافت کنند و هم چنین اطلاعات و امار لازم برای تحلیل شرکت ها را نیز در اختیار داشته باشند.

4.پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران

یکی دیگر از سایت های مرجع بورس در ایران، سایت اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران به آدرس www.sena.ir است . آخرین و جدیدترین اخبار درباره بورس(انواع بورس) و شرکت های پذیرفته شده در آن و سخنان مسئولین درباره بازار بورس در این سایت ارائه می شود و افراد می توانند از این سایت برای گرفتن اخبار موثق بازار بورس استفاده کنند.

5.بورس انرژی

همان گونه که از نامش پیداست این سایت مربوط به بازار داد و ستد حامل های انرژی است. حامل های انرژی مانند برق و گاز و زغال سنگ در بورس خرید و فروش می شوند و برای خود بازاری دارند که به آن بورس انرژی می گویند. در این سایت با آدرس www.irenex.ir شما می توانید اطلاعات زیر را کسب کنید:

اطلاعات کلی درباره بور س انرژی مانند قوانین آن

آمار معاملات حامل های انرژی در این بازار و قیمت آنها

اطلاعیه های مربوط به عرضه حامل های انرژی

با استفاده از این سایت افراد می توانند به خوبی از اخبار و اطلاعات لازم بورس انرژی آگاه شوند و از این طریق به تحلیل بهتر  در این باره بپردازند.

6.سایت بورس اوراق بهادار تهران

یکی دیگر از سایت های مرجع بورس در ایران، این سایت است که دارای آدرس www.irbourse.ir است. در این سایت شما قادر خواهید بود تا اطلاعات زیر را دریافت کنید:

اطلاعات کلی در مورد بورس تهران: در این سایت ، قوانین و اطلاعات کلی مهم بورس تهران اورده شده است و افراد می توانند از آن استفاده کنند

اطلاعات مربوط به معاملات: در این سایت به خوبی معاملات ونوسانات شرکت های موجود در بورس تهران ارائه می شود . اطلاعات شرکت های برتر و آمار معاملات آنها به خوبی در این سایت قابل مشاهده است.

اطلاعیه ها : در این سایت اطلاعیه های مربوط با شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و دیگر اطلاعیه ها منتشر می شود و افراد می توانند از آنها آگاه شوند

نتیجه گیری

بازار بورس، بازار بزرگی است که در آن به خرید و فروش اوراق بهادار پرداخته می شود. برای این که بتوان تصمیمات خوبی درباره بورس گرفت باید اطلاعات خوب و کاملی هم در اختیار داشت. از آنجایی که حالا دیگر دوره اینترنت و ارتباطات دیجیتالی است، سایت های مرجعی وجود دارند که می توانند اطلاعات لازم را در اختیار افراد قرار دهند.

از جمله این سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایت مدیریت فناوری بورس : مهم ترین سایت برای دسترسی به اطلاعات و آمار انواع سهم ها و اوراق بهادار

سایت اطلاع رسانی کدال : سایت اطلاع رسانی مهم که در پلتفرم های معاملاتی هم به خوبی حضور دارد

سایت فرابورس ایران: سایت بازار فرابورس ایران

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران

بورس انرژی  : مربوط به بازار داد و ستد حامل های انرژی

سایت بورس اوراق بهادار تهران : مربوط به بازار بورس تهران

سهمیران

بازار بورس، بازاری است پر از نوسان و تغییر و به همین دلیل معامله گری در آن کار راحتی نیست و نیاز به دانش و مهارت دارد. برای کسب دانش لازم برای بازار بورس، شما باید به خوبی آموزش ببینید.

سهمیران به عنوان شعبه ای از کارگزای حافظ سالهاست که در حال آموزش مسائل بورس به افراد است و می تواند گزینه بسیار خوبی برای آنهایی باشد که دنبال یادگیری بورس هستند و می خواهند به صورت حرفه ای در این بازار فعالیت کنند. کارگزاری حافظ خود یکی از کارگزاری های برتر کشور است و خدماتی بسیار عالی را ارائه می دهد.

سهمیران با دوره های آموزشی خود به خوبی مهارت افراد را بالا می برد تا آنها بتوانند تصمیمات خوبی در این بازار بگیرند و به سود دست یابند. بازار بورس ، بازار پرریسکی است و معامله گری در آن بدون داشتن مهارت کافی می تواند به ضرر و از دست رفتن سرمایه منجر شود.

سهمیران به خوبی قدرت تحلیل شما را بالا می برد و شما به خوبی قادر خواهید بود تا انواع سهم ها در بورس را تحلیل کنید و از این طریق معاملات خوبی را انجام دهید. در کنار تحلیل، سهمیران استراتژی های معاملاتی و نیز مدیریت ریسک را به شما خواهد آموخت.

شما با استراتژی معاملاتی مناسب در بورس به جلو حرکت می کنید و با مدیریت ریسک ، به خوبی ریسک معاملات خود را مدیریت خواهید کرد و ضرر خود را به کمترین مقدار ممکن می رسانید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp