ورود و ثبت نام

متاورس چیست ؟ و معرفی پروژه های متاورس

متاورس چیست؟

متاورس بزرگترین پروژه مارک زاکربرگ برای آینده است. متا در واقع شرکت مادری است که برندهایی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌آپ را در بر می‌گیرد. این شرکت قرار است جهان متاورس را ایجاد کند. شاید به زبان ساده بتوان گفت متاورس مانند زندگی در یک جهان موازی است.

متاورس چه خصوصیت‌هایی دارد؟

متاورس شما را شبیه سازی می‌کند و به دنیای دیگری می‌برد. مثلاً در یک دورهمی مجازی همه دوستان می‌توانند با یک نمای سه بعدی عالی حاضر شوند. در این دورهمی شما می‌توانید خودتان باشید یا تبدیل به اشکال با آواتارهای فانتزی شوید.

این قابلیت‌ها با یادگیری ماشین و واقعیت افزوده با دوربین‌های مخصوص دست‌ یافتنی خواهد بود. در طرحی بلند پروازنه حتی حس لامسه ما هم در این فضا درگیر خواهد شد.

نکته ی مثبت و منفی متاورس

متاورس در واقع به معنی فراتر از جهان است. آنچه که متاورس را جالب یا شاید وحشتناک کند، حضور هوش مصنوعی در آن است.

جهان متاورس یک اقتصاد فعال در حال کار است. اقتصادی کاملاً پویا و مختص به متاورس که امکان تجارت به وسیله ارزهای دیجیتال وجود دارد؛

متاورس بازی‌های رایانه‌ای و دنیای سرگرمی را متحول خواهد کرد. بازی‌هایی مانند فورتنایت شاید گوشه کوچکی از این دنیای آینده باشند.

معرفی بهترین پروژه ها

آوه گوچی (GHST)

آوه گوچی (Aavegotchi) یک پروژه بازی NFT بر بستر اتریوم است که با مکانیزم وام‌دهی آوه (Aave) ترکیب می شود. این پروژه متاورس همچنین لایت‌پیپر (Litepaper) متاورس را منتشر و یک توکن ERC-20 به نام “Gotchus Alchemica” معرفی کرده که می‌توان آن را درREALM land  فارم کرد، کاری که مشابه آن در MANA/LAND پروژه دیسنترالند انجام می‌شود.

 

پروژه متاورس

دیسنترالند (MANA)

دومین پروژه‌ای که به آن می‌پردازیم دیسنترالند (Decentraland) است؛ یک پلتفرم بازی که در سال 2016 توسط تیم توسعه‌دهنده آرژانتینی منتشر شد. این پروژه با تکیه بر تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) بر بستر متاورس ساخته شده است و عمده UX آن مبتنی بر Second Life و Minecraft می باشد. دیسنترالند مانند دیگر بازی‌های NFT به بازیکنان فرصت و تجربه کسب درامد و پاداش از این پروژه را می‌دهد.

 

پروژه های متاورس

 

انجین کوین (ENJ)

افرادی که از سال 2017 در عرضه اولیه این پروژه شرکت کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که انجین کوین (Enjin Coin) پلتفرمی‌ بر بستر اتریوم است که در سال 2009 تاسیس شد. این پروژه با هدف حمایت از صنعت بازی و بهینه‌ سازی NFT استفاده می‌شود. انجین کوین فعلا بیش از 55 توسعه‌دهنده و بازی پشتیبانی کرده است. انجین کوین یک پروژه بازی نیست، اما در حال حاضر معروف‌ترین پلتفرم ایجاد جامعه بازی آنلاین مبتنی بر بلاکچین است.

 

پروژه های متاورس

سندباکس (SAND)

سندباکس (The Sandbox) یک پلتفرم مجازی غیرمتمرکز است که توسط تیم توسعه Pixowl بر بستر اتریوم طراحی و در سال 2012 عرضه شد. این پلتفرم بازی مانند دیگر بازی‌های NFT که می‌توان از آن‌ها کسب درامد کرد به بازیکنان اجازه می‌دهد در NFT LAND، شخصیت خود را ساخته و به معامله و فروش اقلام مختلف (وسایل نقلیه، اژدها، …) بپردازند.

 

پروژه های متاورس

نتورک (NTVRK)

نتورک (Netvrk)، یک پروژه متاورس بر بستر بلاکچین بوده و ابزارهایی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا به خرید و فروش دارایی‌هایی نظیر زمین مجازی، خانه، ماشین و فضای تبلیغ پرداخته و NFT بسازند. این پلتفرم در کمتر از 60 روز، رکورد فروش زمین مجازی را به قیمت بیش از 17 میلیون دلار در کارنامه خود داشته و تمرکز آن بر پشتیبانی از بلاکچین‌های متعددی ازجمله سولانا (Solana)، اتریوم و پالی‌گان است.

 

پروژه متاورس

چیلیز (CHZ)

شرکت Socios در حال پیوستن به متاورس سندباکس است. طبق اطلاعیه این شرکت، چیلیز 576 زمین در سندباکس خریداری کرده است. این پروژه قصد دارد در متاورس سندباکس، منطقه‌ای ورزشی و تفریحی برای هواداران باشگاه‌های شریک خود، از جمله بارسلونا (FC Barcelona)، یوونتوس (Juventus) و پاری‌ سن‌‌ژرمن (Paris Saint-Germain)، بسازد. هنوز به طور رسمی اعلام نشده است که زمین‎‌های چیلیز در سندباکس چه زمانی فعال می‌شود. شما باید حساب سندباکس ایجاد کرده، به دنبال زمین‌های چیلیز بگردید و با آن‌ها در تعامل باشید.

 

پروژه متاورس

جمع بندی

ترکیب NFT و متاورس، نویدبخش ظهور پدیده‌های بسیاری‌ست که به‌طور بالقوه فرصت‌های جدیدی را برای کاربران سراسر جهان به ارمغان خواهد آورد. مردم در دنیای مجازی می‌توانند آزادانه به معامله پرداخته و در فضایی نامحدود هرکاری می‌خواهند انجام دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
sadeghdaneshjoo9343

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp