ورود و ثبت نام

تحلیل بنیادی نماد کرمان


موضوع فعالیت شرکت مطابق اساسنامه مصوب سازمان بورس اوراق بهادار عبارتست از:
الف- موضوع فعالیت‌های اصلی
1- سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص تحت کنترل یا اشخاص تحت کنترل واحد، کنترل شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌پذیر را در اختیار گرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه یابد و شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌پذیر (اعم از ایرانی یا خارجی) در زمینه یا زمینه‌های زیر فعالیت کند:
– صنعت آب و برق
شامل احداث، تولید و توزیع برق و آب و سایر انرژیهای نو و تجدیدپذیر و بهره‌برداری از آنها، تولید، توزیع، خرید و فروش برق و آب در داخل و خارج از کشور
– صنعت ساختمان
اجرای عملیات ساختمانی، انبوه‌سازی، راهسازی، فرودگاه‌سازی، سدسازی، ساخت نیروگاه ساختمانهای صنعتی کارخانجات و پروژه‌های تاسیساتی، انجام پیمانکاری و مقاطعه‌کاری ساختمان، توسعه بخش مسکن و عمران شهری، محاسبه و نظارت پروژه‌های ساختمانی، عملیات اجرایی مربوط به ابنیه عمومی و تخصصی، سرمایه گذاری مستقیم یا مشارکت در طرح‌ها و پروژه ها مرتبط، همچنین خرید، فروش، واردات، صادرات و هرگونه معامله زمین، ساختمان، مصالح، ادوات و ماشین‌آلات ساختمانی.
– صنعت کانی‌های غیرفلزی
اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری معادن سنگ آهن و ذغالسنگ، احداث کارخانه تولید و فرآوری سنگ آهن و ذغالسنگ، خرید، فروش، صادرات و واردات سنگ آهن و ذغالسنگ و محصولات جانبی، خرید، فروش، صادرات و واردات تجهیزات مورد نیاز کارخانه و معدن
– صنعت فلزات اساسی
اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری معادن سرب، روی و مس احداث کارخانه تولید سرب، روی و مس، خرید، فروش، صادرات و واردات سرب، روی و مس و محصولات جانبی، خرید، فروش، صادرات و واردات تجهیزات مورد نیاز کارخانه و معدن
– صنعت پتروشیمی
احداث مجتمع پتروشیمی به منظور فعالیت در برخی رشته های پتروشیمی و شیمیائی و صنایع وابسته به آن، تهیه و تولید انواع مواد و فرآورده‌های پتروشیمی از قبیل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، بوتادین، پلی بوتادین، اسید استیک، وینیل استات، اکسید اتیلن و اتیلن گلایکول‌ها، دو اتیل هگزانول و بوتانلها، بوتاکلر/ آلاکلر، اتانل آمین‌ها و سایر محصولات قابل تولید در واحدهای پتروشیمی.

2- انجام فعالیت‌های زیر در ارتباط با اشخاص سرمایه‌پذیر موضوع بند 1 فوق:
– خدمات اجرایی در تهیه و خرید مواد اولیه و ماشین‌آلات برای اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر.
– خدمات طراحی و مندسی اصولی و تضمین پروژ‌ه‌ها برای اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر.
– انجام مطالعات، تحقیقات و بررسی‌های تکنولوژی، فنی، علمی و بازرگانی و اقتصادی برای بهره‌برداری توسط اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر.
– تأمین منابع مالی اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر از منابع داخلی شرکت یا از طریق سایر منابع از جمله اخذ تسهیلات بانکی به نام شرکت یا شخص حقوقی سرمایه‌پذیر با تأمین وثیقه یا تضمین بازپرداخت از طریق شرکت یا بدون تامین وثیقه یا تضمین بازپرداخت.
– تدوین سیاست‌های کلی و راهبردی و مدیریتی اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر.
– شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خصوص بند 1 فوق به منظور معرفی به اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر.
– ارائه سایر خدمات فنی، مدیریتی، اجرایی و مالی به اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر.

3- سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع و کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه در سهام، سهم‌الشرکه و سایر اوراق بهادار حق رأی آن عده از اشخاص حقوقی که خدمات موضوع بند 2 فوق را منحصراً به اشخاص سرمایه‌پذیر یا علاوه بر اشخاص سرمایه‌پذیر به دیگران ارائه می نمایند.

ب- موضوع فعالیت‌های فرعی:
1- سرمایه‌گذاری در مسکوکات، فلزات گران‌بها، گواهی سپرده‌ی بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز.
2- سرمایه‌گذاری در سهام، سهم‌الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها، مؤسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص تحت کنترل و اشخاص تحت کنترل واحد، کنترل شرکت، مؤسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه‌پذیر را در اختیار نگرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه نیابد.
3- سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار که به طور معمول دارای حق رأی نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را با مالک اوراق بهادار نمی‌دهد.
4- سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌ها از جمله دارایی‌های فیزیکی، پروژه‌های تولیدی و پروژه‌های ساختمانی با هدف کسب انتفاع.
5- ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار از جمله:
– پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری.
– تامین مالی بازارگردانی اوراق بهادار.
– مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی اوراق بهادار.
– تضمین نقدشوندگی، اصل یا حداقل سود اوراق بهادار.
ماموریت ها :

هدف شرکت با اتکای به خداوند منان و استعانت از ذات لایزال او، برپا نمودن قویترین و موثرترین نهاد توسعه‌ای در بخش خصوصی استان از طریق جلب اعتماد عمومی، تجمع سرمایه‌های خرد و جذب مشارکت فعال موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های داخلی و خارجی و کسب سهم موثری از GDP استان برای تامین منافع پایدار و دارایی سهامداران است.
• این شرکت همواره ایجاد ارزش‌افزوده در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی را مد نظر داشته و تامین سودی مناسب حداقل معادل با نرخ تورم را بسیار ضروری می‌داند.
• خردگرایی، دانایی محوری، بکارگیری دانش فنی روز و تلفیق آن با خدمات نیروی انسانی آگاه، فعال و با انگیزه و بهره‌ور را در مجموعه‌های وابسته و پیوسته اصل دانسته و بر رعایت آن موکداً اصرار می‌ورزد.
• حضور موثر و فعال در بازار پول و سرمایه از اهداف مهم و اصلی شرکت است.
• شرکت هماهنگ با مجامع پیشرفته مهمترین و موثرترین عامل توسعه را نیروی انسانی می‌داند و آموزش مستمر و توسعه دانش را بسیار با اهمیت می‌داند.

• شرکت خدمت بی منت به خیل عظیم سهامداران (صاحبان اصلی شرکت) و تلاش بی‌وقفه در کسب رضایت آنان که رضایت خداوند متعال را در پی دارد جزء اصلی و جدایی ناپذیر وظایف خود می‌داند.

ارزشهای محوری

عدالت محوری، توسعه نگری، شفاف سازی بازار مالی، مشتری مداری، افزایش فرهنگ سرمایه گذاری.

چشم انداز

مطابق با راهبردهای اصلی سازمان شرکت توسعه و عمران استان کرمان چشم‌انداز خود را اینگونه تعریف نموده است:
تبدیل شدن به یک شرکت سازنده ابنیه‌های لوکس‌ در سطح استان کرمان و یک شرکت تولید‌کننده انرژی از طریق خرید یا احداث نیروگاه‌های تولید و بهره‌برداری انرژی در سطح کشور با دور نگاهی بر رشد سازمان و تبدیل‌شدن به یکی از ده واحد اقتصادی استان در قالب تبدیل به یک نهاد توسعه‌ای.

رویکردهای اصلی

شرکت همواره به رعایت اصول بنیادین پایبند بوده و موارد زیر را به عنوان ارزش‌های محوری سازمان مدنظر قرار می‌دهد.

•تخصص محوری و توسعه دانش به روز،
•آینده‌نگری و دیدگاه توسعه آتی سازمان،
•شفاف‌سازی برنامه‌های مالی،
•کسب رضایت‌مندی مشتریان و مشتری مداری،
•رشد و توسعه فرهنگ سازمانی،
•ارتقای کیفیت محصولات و خدمات،
•اعتماد متقابل مشتریان و کارفرمایان،

خدمات

همانگونه که از نام شرکت برداشت می‌شود، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان عمده خدمات خود را بر پایه تامین منابع از جنس مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سودمند بنا نهاده است.
در این راستا خدمات ایجاد و مدیریت سرمایه‌گذاری خود را با توجه به رسالت اصلی سازمان و جایگاه سازمانی خود در خانواده ساختمان ایران و همچنین با تکیه بر فعالیت‌های اقتصادی حاکم بر شرایط موجود در شرکت، بر پایه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در حوزه بهره‌برداری در صنایع انرژی، استخراج معادن و همچنین مدیریت بر پروژه‌های ساختمانی و عمرانی بنا نهاده است. بنابراین خدمات قابل ارائه توسط شرکت توسعه و عمران استان کرمان، در حوزه تامین سرمایه و مدیریت بر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده خلاصه می‌شود.
بطور کلی چارچوب خدمات شرکت در قالب موارد زیر انجام می‌شود:
•سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف با درنظرگرفتن حاشیه سود مناسب
•تاسیس شرکت‌های تخصص محور در موضوعات قابل سرمایه‌گذاری
•مدیریت بر اجرای فعالیت‌های شرکت‌های تاسیس شده
•احداث و بهره‌برداری از کارخانجات مختلف در راستای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری
فعالیت در شریان‌های اصلی اقتصادی کشور مانند بازار بورس و اوراق بهادار

سهامداران/دارندگان (در پایان روز)
سهامدار/دارنده سهم درصد
شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران-سهامی عام-
2 B
3.920
شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین-سهامی عام-
1 B
2.530
شخص حقیقی
430 M
1.000
میانگین 10 روزه حجم معاملات 136.75M
میانگین حجم ۱۰ روزه به حجم مبنا 8.02
میانگین 10 روزه سرانه خرید هر حقیقی 90.69M
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
sadeghdaneshjoo9343

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp