ورود و ثبت نام

کفِ بورس کجاست؟


با رسیدن بسیاری از قیمت‌ها به سطوح حمایتی ممکن است در ادامه به تدریج از منفی‌ها کاسته شده و تحرکات مطلوب تری در بازار شکل گیرد. همچنین با در نظر گرفتن اخبار در خصوص لایحه بودجه سال آینده و حذف ارز ترجیحی در بخشی از صنایع، می‌توان بازار فردا را با معاملاتی متعادل در گروه‌های متاثر از این اخبار نیز تصور کرد…

طی بازار 1400/10/25 از ابتدا شاهد افزایش حضور سهامداران در عرضه‌ها بودیم، چنانکه در برخی گروه‌ها معاملات حتی به کف قیمتی و صف‌های فروش نیز کشیده شد و با جو منفی حاکم بر بازار، شاخص روند نزولی و منفی را در پیش گرفت و درنهایت با روندی نزولی کار خود را به اتمام رساند. ارزش معاملات خرد حدود 13 درصد کاهش یافت و تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی شد.

اگرچه تمامی موارد از احتمال حصول توافق و آزاد شدن بخشی از منابع بلوکه شده ایران تا خبرهایی چون حذف ارز 4200 تومانی و رشد نسبتا خوب در بازارهای جهانی و رسیدن قیمت کاتد مس به بیش از 10 هزار دلار به نفع صنایع مرتبط به نظر می رسد، اما نبود خریدار کافی و نقدینگی قابل ملاحظه به واسطه بی اعتمادی و ابهامات به خصوص تردیدهای برجامی شرایط را پیچیده و چالش برانگیز کرده‌است.

اکنون اگرچه بازار در شرایطی است که نمی‌توان نظر یکپارچه‌ای در مورد تمام صنایع داد و گاها صنایع به واسطه اخبار مثبت یا منفی روندی یکسان ندارند، اما با توجه به روند عرضه و تقاضا طی بازار امروز و پایان یافتن معاملات بسیاری از نمادها در بازه‌های منفی، می‌توان انتظار داشت بخشی از عرضه‌ها به بازار فردا منتقل و شاهد تحرکات سمت عرضه در ابتدای معاملات باشیم.

البته با رسیدن بسیاری از قیمت‌ها به سطوح حمایتی ممکن است در ادامه به تدریج از منفی‌ها کاسته شده و تحرکات مطلوب تری در بازار شکل گیرد. همچنین با در نظر گرفتن اخبار در خصوص لایحه بودجه سال آینده و حذف ارز ترجیحی در بخشی از صنایع، می‌توان بازار فردا را با معاملاتی متعادل در گروه‌های متاثر از این اخبار نیز تصور نمود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
sadeghdaneshjoo9343

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp