ورود و ثبت نام

بورس به مشکل مالی خورد!

بورس به مشکل مالی خورد!

با توجه به روند عرضه و تقاضا طی ساعات پایانی معاملات و با توجه به کاهش نسبی فشار عرضه‌ها در قیمت‌های فعلی و در صورت تداوم روند فعلی دلار، می‌توان معاملاتی متعادل و قابل قبول‌تر از امروز با تحرکاتی از جانب تقاضا را برای فردا متصور شد. البته در بازار بی‌رمق این روزها نمی‌توان انتظار تحرکات قدرتمند را داشت…

طی معاملات دیروز از ابتدا شاهد افزایش حضور سهامداران در عرضه‌ها و آغاز به کار نماگرها با روندی نزولی بودیم. در نیمه دوم معاملات و همزمان با افزایش حمایت حقوقی‌ها از نمادهای پیشرو این روزها همچون خودرویی‌ها و بانکی‌ها و همچنین برخی نمادهای بزرگ دیگر معاملات به صورتی متعادل و با افزایش اندک تقاضا دنبال شد.

افزون بر این ، افزایش حمایت حقوقی‌ها از برخی شاخص‌سازان همچون برخی از پالایشی‌ها، فلزی‌ها و معدنی‌ها باعث اتمام معاملات آن‌ها در قیمت‌هایی بالاتر از قیمت‌های پایانی شد و در نمادهای شاخص خودرویی نیز با وجود قرارگیری قیمت‌های پایانی در بازه‌های منفی، معاملات در بازه‌های مثبت پایان یافت.

نکته قابل توجه امروز، افزایش نسبی تقاضا در نمادهای ریالی از نیمه بازار و کاهش میزان صفوف فروش در بازار بود. اما ارزش معاملات خرد همچنان در سطوح پایینی قرار دارد و روند خروج نقدینگی حقیقی به قوت قبل باقی است.

با این که انتشار اخبار مثبت چون حذف ارز 4200 تومانی و انتظارات مثبت از مذاکرات و یا حتی انتشار صورت‌های مالی در روزهای جاری می‌تواند محرک خوبی برای برخی از صنایع همچون صنایع ریالی باشد و اتفاقات خوبی را در آن‌ها رقم بزند، اما به دلیل نبود اعتماد و عدم ورود نقدینگی قابل توجه به بازار، نمی‌توان انتظار تغییرات قابل توجه و سریع را در روند معاملات را داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
sadeghdaneshjoo9343

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp