ورود و ثبت نام

ویدا شریفی پور کیست؟

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ ویدا شریفی پور

در این مقاله قصد داریم شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا را شرح دهیم. اگر بخواهیم روشهای مطلوب و ایده آل مهاجرت به کانادا را لیست کنیم بی شک مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی در صدر لیست خواهد بود. سالانه افراد زیادی به قصد تحصیل روانه کشور کانادا میشوند. البته گاهی اوقات تحصیل یک بهانه است تا بتوانند به طریقی پا به خاک این کشور بگذارند و از مزیت های شهروندی کانادا بهره مند شوند. به هر حال دریافت ویزای تحصیلی روشی است پر طرفدار و مطلوب که اگر شرایط اخذ آن را داشته باشید نام تان در لیست افراد خوش شانس جای خوش خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا به گپ و گفت بپردازیم بنابراین همراه ما باشید.

ویزای تحصیلی کانادا برای هر دوره آموزشی که مدت زمان آن بیش از 6 ماه باشد ضروری است بنابراین فرقی ندارد قصد دوره دیدن کوتاه مدت در یک موسسه آموزشی را دارید و یا می خواهید در مقطع فوق لیسانس یا دکترا به تحصیل در کانادا بپردازید. بدین منظور باید شرایط عمومی زیر را دارا باشید؛

شرایط عمومی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • توانایی پذیرش گرفتن در یکی از موسسات آموزشی کانادا که مورد تایید اداره مهاجرت باشد
  • بهره مندی از تمکن مالی برای پوشش دهی هزینه ها
  • عدم سوء پیشینه
  • دارا بودن پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • معدل مورد تایید مرکز آموزشی
  • گواهی سلامت
  • مدارک شناسایی کامل و مورد تایید
  • مدرک زبان با نمره قابل قبول (نمره بالای 6.5 برای آیلتس و B2 برای زبان فرانسه)
  • معرفی نامه از دو استاد در یک دانشگاه (برای ویزای دانشجویی)
  • دارا بودن پژوهش های علمی (با بالا رفتن مقطع تحصیلی اهمیت این مورد بیشتر می شود)
  • رزومه پژوهشی قوی
  • یک برنامه تحصیلی یا Study Plan قانع کننده جهت ارائه به آفیسر اداره مهاجرت
  • ارائه مدارکی که تمایل به بازگشت شما را بعد از پایان دوره تحصیل ثابت کند ( مدرکی مانند مدرک ازدواج)

ویزای دانش آموزی کانادا برای افراد زیر 18 سال – ویدا شریفی پور

افرادی که زیر 18 سال سن دارند می توانند برای دریافت ویزای دانش آموزی اقدام کنند. شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای افراد زیر 18 سال ارائه مدارک دبیرستان، ارائه نمرات، ارائه گواهی سلامت، ارائه مدارک تمکن مالی، مدرک زبان و همراهی یکی از والدین می باشد. البته امکان مهمان شدن دانش آموز در منزل یک خانواده کانادایی، اقامت در خوابگاه مدرسه و سکونت در منزل سرپرست قانونی دانش آموز در کانادا نیز وجود دارد. دانش آموزان باید بعد از دریافت پذیرش یکی از مدارس خصوصی یا دولتی کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند.

ویزای دانشجویی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری

بعد از دانستن شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا ، شما می توانید برای دریافت ویزای تحصیل دانشجویی اقدام کنید. بدین منظور باید شرایط سنی مطلوب، تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره قابل قبول، معدل بالا، پژوهش های علمی، رزومه تحصیلی پر بار و ریز نمرات قابل قبول دانشگاه را به صورت ترجمه شده داشته باشید و برای دریافت پذیرش با اساتید دانشگاه مورد نظر مکاتبه کنید. اینگونه می توانید برای دریافت فاند تحصیلی نیز اقدام کنید.

تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا – ویدا شریفی پور

بهره مندی از تمکن مالی یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا است که در هر شرایطی سنجیده می شود. شما باید سرمایه نقدی کافی برای پرداخت شهریه مدرسه و دانشگاه، هزینه های تحصیل، هزینه اقامت، هزینه خورد و خوراک و هزینه های جانبی را داشته باشید. هزینه تحصیل در کانادا از مقطع کالج تا کارشناسی و ارشد و دکتری افزایش پیدا می کند بنابراین با بالا رفتن مقطع، تمکن مالی نیز باید بیشتر شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
مدیر سایت

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp